هرگز به افراد غریبه در فضای مجازی اعتماد نکنید

کد خبر: ۱۴۳۶۶۶۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان به افراد غریبه در فضای مجازی اعتماد نکنند تا در اهداف مجرمانه این افراد ناشناس قربانی نشوند. 
سرهنگ مرتضوی گفت: در بین استفاده کنندگان از فضای مجازی افرادی هم هستند که به دلیل عدم آشنایی در استفاده از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین با اعتماد به افراد ناشناس و نداشتن سواد سایبری لازم در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.
 وی تصریح کرد: اغلب بزه‌دیدگان با اعتماد کردن به افراد غریبه در فضایی که هویت آنان نامشخص بوده و مورد اطمینان نیستند اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی خود و یا خانواده‌شان را برای این افراد می‌نمایند و بدین ترتیب  احتمال سوءاستفاده ازاطلاعات ارسالی توسط مجرمان سایبری را افزایش می‌دهند.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه اعتماد به افراد غریبه و ناشناس و قرار دادن اطلاعات شخصی در اختیار آنها پایان خوشی را نخواهد داشت افزود: برخی از کاربران پس از ارسال اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی سپس با تهدید به انتشار آن توسط مجرمان شده و به دنبال آن اخاذی نیز صورت می‌پذیرد که همه‌ی این دردسرها و مشکلات فقط با اعتماد بیجا در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها