بهره برداری از آبنمای هوشمند در شیراز

بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت آبنمای بوستان آزادی شیراز هزینه شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۰۲۸

 به گزارش جام جم آنلاین ،شهردار شیراز در مراسم بهره‌برداری از آبنمای هوشمند موزیکال بوستان آزادی شیراز گفت: این آبنما یکی از طرح های‌های تفریحی و مد نظر شهروندان بود که اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

محمد حسن اسدی با بیان اینکه آبنما موزیکال شیراز از نظر فناوری در سطح کشور منحصر به فرد است، افزود: ساخت این آبنما از هشت سال پیش آغاز شد، اما به دلایلی در یک بازه زمانی روند اجرایی آن متوقف شد و از سال ۹۸  مجدد ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و طی یک سال پیشرفت پروژه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: مساحت آبنما هوشمند موزیکال بوستان آزادی ۱۵ هزار متر مربع همراه با کابل کشی ضد آب است که برای تجهیزات آن ۳۰۰ المان نوری کنترل پذیر و ۱۲۰ پمپ آبنما تعبیه شده است.

شهردار شیراز با اشاره به بکارگیری ۲۶ دستگاه فواره رباتیک در این آبنما هوشمند، گفت: آبنما هوشمند موزیکال شهر شیراز با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

اسدی افزود: اجرای یک هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی، ۲۴ تابلو برق، مخزن ۴۰ هزار لیتری برای ذخیره آب ورودی، اجرای دیواره و عایق سازی کف دریاچه به جهت عدم نفوذ، از دیگر مشخصات فنی آبنما هوشمند موزیکال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها