در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

شکست‌‌های بیشتر برای رژیم صهیونیستی ‌

هر چه جنگ طولانی‌تر شود به ضرر رژیم صهیونیستی است، چون این رژیم هر روز میلیون‌ها دلار ضرر اقتصادی می‌دهد و این روزها با بحث‌های‌ سیاسی- اجتماعی مانند مهاجرت نیز رو به رو است.
هر چه جنگ طولانی‌تر شود به ضرر رژیم صهیونیستی است، چون این رژیم هر روز میلیون‌ها دلار ضرر اقتصادی می‌دهد و این روزها با بحث‌های‌ سیاسی- اجتماعی مانند مهاجرت نیز رو به رو است.
کد خبر: ۱۴۳۰۱۱۱
نویسنده محمد شاهدی | کارشناس مسائل غرب آسیا

35 روز از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی‌ می‌گذرد و در این مدت اتفاقاتی رقم خورده است که از پیروزی مقاومت حکایت دارد. در ‌بیش از یک ماه گذشته عملا حماس تمرین آزادسازی فلسطین را انجام داد که  در تاریخ 75 ساله بی‌سابقه  است و نباید فراموش کرد که برای اولین بار بود که  35 کیلومتر از جنوب و شش کیلومتر از شمال منطقه آزاد شد.

لازم به یادآوری است که رزمندگان مقاومت در این مدت عملیات آفند انجام دادند و وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و  رژیم صهیونیستی را غافلگیر کردند. در مرحله بعد نیز نیروهای مقاومت به عملیات پدافند دست زدند و بسیاری از شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی را مورد اصابت موشک قرار دادند و به این شکل امنیت جانی و روانی صهیونیست‌ها به خطر افتاد. در مرحله بعد اما نیروهای مقاومت وارد جنگ رسانه‌ای شدند و  و حتی‌ تعدادی از اسرا را آزاد کردند‌.

در زمین دشمن اما چه اتفاقی افتاد؟ صهیونیست‌ها غافلگیر شدند و آسیب غیر قابل جبران دیدند، زیرا همه نهادهای امنیتی آنها مانند موساد در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شد‌. در واقع رژیم صهیونیستی ‌تاکنون نتوانسته دستاوردی داشته باشد، زیرا به هیچ یک از اهداف خود مانند اشغال غزه، آزادسازی اسرا و نابودی حماس دست پیدا نکرده است‌.

این درحالی است که نیروهای مقاومت دستاوردهای قابل توجهی به دست آورده‌اند. بنابراین اگر جنگ اکنون نیز تمام شود، حماس پیروز این نبرد است. اما اگر جنگ ادامه داشته باشد نیز باز حماس برنده‌ است، چون رژیم صهیونیستی آسیب‌های غیر قابل جبرانی دیده است.

در جامعه ‌صهیونیستی نیز  این روزها سه دیدگاه غالب وجود دارد؛ گروه اول معتقدند غزه باید نابود شود، مانند وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی که ‌گفت باید بمب اتم روی غزه بیندازند. گروه دوم مادران و خانواده‌هایی است که به دنبال آزادسازی اسرا هستند و می‌گویند جنگ باید متوقف شود. نگاه گروه سوم که منطقی است، بر این باور است که رژیم صهیونیستی تاکنون جنگ را باخته است و اگر جنگ ادامه پیدا کند، آنها شکست بیشتری‌ را تجربه خواهند کرد.‌

این درحالی است که عملیات ‌طوفان الاقصی ‌اراده و صبر مردم غزه را بیشتر کرده است. برای نمونه رژیم صهیونیستی تاکنون بیمارستان‌های زیادی را هدف قرار داده است و حتی به آمبولانس و مدارس ‌ نیز رحم نکرده است با این حال نتوانسته سبب کاهش تاب و توان مردم غزه شود‌.

اتفاقات اخیر در نظام بین‌الملل نیز به نفع فلسطین است، زیرا فلسطین دوباره به صدر اخبار جهان برگشته و اولویت جهان شده است. این روزها شاهد هستیم که در شهرهای بزرگ دنیا مانند برلین و لندن برای حمایت از مردم غزه تظاهرات انجام می‌شود، دانشگاه‌های بزرگ دنیا نیز مانند هاروارد ‌در این خصوص بیانیه صادر می‌کنند. این نشان می‌دهد که دنیا اکنون دغدغه فلسطین را دارد و رژیم صهیونیستی در حال از دست دادن مشروعیت خود است.‌

در  چنین شرایطی است که آمریکا و کشورهای غربی قطعنامه‌ها را وتو  و تلاش می‌کنند، جنگ طولانی‌تر شود تا دست‌کم رژیم صهیونیستی بتواند دستاوردی به دست بیاورد و بیش از این وجهه خود را از دست ندهد.‌

اما هر چه جنگ طولانی‌تر شود به ضرر رژیم صهیونیستی است، چون این رژیم هر روز میلیون‌ها دلار ضرر اقتصادی می‌دهد و این روزها با بحث‌های‌ سیاسی- اجتماعی مانند مهاجرت نیز رو به رو است. به همین دلیل هرچه جنگ‌طولانی‌تر شود، رژیم صهیونیستی آسیب بیشتری خواهد دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها