مقاومت فلسطین از دریا، زمین و هوا، رژیم اشغالگر قدس را غافلگیر کرد

طوفان برای محو اسرائیل

سرانجام در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، یهودی‌سازی قدس، آزار زنان فلسطینی و اقدامات وقیحانه این رژیم در اردوگاه جنین و مسجدالاقصی، رزمندگان مقاومت اسلامی عملیات طوفان‌ الاقصی را علیه این رژیم‌کودک‌کش و ستمگر طراحی و اجرا کردند. شوک وارده به نتانیاهو و دیگر سران رژیم‌صهیونیستی بسیار سنگین‌تر از حد تصور بوده و هلاکت و زخمی شدن صدها صهیونیست، محصول این عملیات موفقیت‌آمیز و تاریخی است.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۴۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
طوفان برای محو اسرائیل

آمارهای متناقض در تل‌آویو 

صبح دیروز بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دوساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم‌صهیونیستی ازجمله تل‌آویو، محمد الضیف، فرمانده کل کتائب‌القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد. به گفته فرمانده کل کتائب‌القسام، در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحکامات‌شان بیش از ۵۰۰۰موشک و راکت شلیک شد. کانال۱۳تلویزیون رژیم‌صهیونیستی در گزارش خود از این عملیات، حمله موشکی مقاومت فلسطین را از سال۲۰۰۸ بی‌سابقه و از شدیدترین موشک‌باران‌ها توصیف کرد. کانال ۱۳، به نفوذ تکاوران نیروهای مقاومت فلسطین به برخی نقاط و مراکز صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: ده‌ها نفر (از نوار غزه ) به خاک اسرائیل از نوار غزه نفوذ کردند. از ساکنان خواسته شده که در منازل خود بمانند.

فرار صهیونیست‌ها 

این رسانه اسرائیلی در حالی اشاره به درخواست ارتش رژیم‌صهیونیستی برای ماندن در خانه کرده که تصاویر متعددی از فرار جمعی ساکنان برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در فضای مجازی منتشر شده است.همزمان با ادامه عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، رسانه رژیم‌صهیونیستی آمار تازه‌ای از تلفات این رژیم ارائه داد. به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، در نتیجه حملات نیروهای مقاومت فلسطین به مناطق رژیم‌صهیونیستی تاکنون شش نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند. بنابر گزارش‌های رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی، حال تعدادی از زخمی‌های عملیات طوفان الاقصی وخیم است اما آمار غیررسمی، تعداد کشته‌ها را بالغ بر ۱۰۰نفر و تعداد زخمی‌ها را حدود ۸۰۰نفر ارزیابی کرده. این درحالی‌است که هنوز در برخی مناطق، آمار زخمی‌ها و کشته‌ها به‌صورت دقیق اعلام نشده و طی ساعات و روزهای آتی، قطعا آمار جدیدتری در این خصوص منتشر خواهد شد. 

ضرب شست مقاومت به شیطان 

عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، در پاسخ به هتک‌حرمت مسجدالاقصی و هتک‌حرمت برخی بانوان در قدس انجام شده است. برخی اخبار می‌گوید، سامانه گنبدآهنین مانند دفعات قبل در اینجا نیز ناموفق عمل کرده و صدها موشک توانسته‌اند به‌راحتی از آن عبور کرده و به اهداف از پیش تعیین‌شده اصابت کنند. آژیر خطر در تل‌آیو، لتزیون، رحوف و مناطق دیگر به صدا درآمده و حتی پروازهای فرودگاه بن‌گورین لغو شده است. درهمین‌حال نتانیاهو جلسه امنیتی کابینه را برگزار کرده و گالانت، وزیر جنگ نیز نیروهای ذخیره ارتش را فراخوانده است. دامنه عملیات مقاومت فلسطین گسترده‌تر از حد تصور صهیونیست‌ها بوده است. طبق ادعای رسانه‌های عبری‌زبان همچون کانال۱۲، جنبش حماس ازطریق دریا، زمین و هوا حملات خود را آغاز کرده و بنابر اذعان همین رسانه‌ها کنترل مرکز پلیس سدیروت در دست نیروهای مقاومت قرار گرفته‌است. هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی با چنین صحنه پیچیده و مبهمی رو‌به‌رو نبوده‌است. منابع امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی اذعان کرده‌اند که کابینه نتانیاهو و نظامیان صهیونیست، قدرت تحلیل صحنه و ابعاد فرامتنی و پیچیدگی‌های آن 
را از دست داده‌اند. 

استفاده مقاومت از اصل غافلگیری

محمد ضیف، رهبرنظامی حماس نیز در گفت‌وگوی صوتی از آغاز عملیات «طوفان مسجدالاقصی» خبر داد و در سخنانی اعلام کرده‌است: برداران ما در مقاومت اسلامی لبنان، عراق، سوریه و ایران امروز روزی است که جبهه‌ها و پرچم‌ها متحد می‌شوند. مهم‌ترین شاخصه عملیات دیروز، استفاده نیروهای مقاومت از اصل غافلگیری است که شماری از نیروهای قسام از نوار غزه به داخل شهرک‌های صهیونیست نفوذ کردند و بنابر برخی اخبار، تعدادی از نظامیان صهیونیست‌ نیز به اسارت درآمده‌اند. قطعا این بدترین شوکی است که به رژیم اشغالگر قدس وارد شده و ابعاد و تبعات آن نیز محدود به روزهای اخیر و پیش رو نخواهدماند. قطعا جبهه مقاومت فلسطین از اسرای صهیونیست به عنوان برگ برنده‌ای در میدان نبرد در برابر تل‌آویو استفاده خواهدکرد. 

جنگ چندجبهه‌ای 

در اینجا با کلید واژه‌ای دیگر تحت عنوان «جنگ چند جبهه‌ای» مواجه هستیم. جنگ چند جبهه‌ای، به‌معنای استفاده از همه ظرفیت‌های هوایی، دریایی و نظامی از سوی یک کنشگر فعال در میدان نبرد است. ترس رژیم صهیونیستی همچنان از وقوع جنگ چندجبهه‌ای است که رسانه‌های صهیونیستی نیز به آن اذعان کرده‌اند که درصورت وقوع حملات از جبهه‌ای دیگر، ارتش اسرائیل مستاصل خواهدشد. اکنون این استیصال نمود ویژه‌ای دارد و صهیونیست‌ها قدرت کنترل میدانی بر صحنه را از دست داده‌اند. با وقوع این اقدامات، احتمالا صهیونیست‌ها حملات هوایی خود را به غزه انجام دهند. همچنین احتمال «ترورهای هدفمند» از سوی صهیونیست‌ها نیز وجود دارد. اما دامنه و عمق شکستی که بر صهیونیست‌ها وارد شده، به اندازه‌ای گسترده است که جایی برای مانور حداقلی آنها در تقابل با جبهه مقاومت باقی نخواهدگذاشت. 

شهرکی که به تصرف حماس درآمد 

منابع خبری از تصرف شهرک صهیونیست‌نشین «نهال اوز» به دست نیروهای مقاومت خبر دادند. رزمندگان فلسطینی شهر را به تصرف درآورده و در حال به اسارت درآوردن نظامیان و شهرک‌نشینان مسلحی هستند که در طول این سال‌ها علیه فلسطینی‌ها دست به جنایت زده‌اند. برهمین اساس، پیش‌بینی می‌شود تنها در این شهرک نزدیک به ۱۰۰صهیونیست اسیر شده باشند. سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی از نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی از هوا، دریا و زمین خبر داده و گفته‌است نظامیان اسرائیلی حداقل در هفت نقطه در حال جنگ با نیروهای حماس هستند. مرکز آتش‌نشانی رژیم‌صهیونیستی نیز ضمن اعلام حالت آماده‌باش کامل، از فراخواندن ۲۰۰ آتش نشان ذخیره برای خاموش کردن آتش ناشی از حملات راکتی حماس به جنوب اسرائیل خبر داده‌است. ویدئوهایی از فرار مفتضحانه شهرک‌نشینان نظامی صهیونیست از صحن و سرای مسجدالاقصی منتشر شده‌است. عده‌ای از صهیونیست‌ها هم در حال فرار به بیابان‌های اطراف غزه هستند، در همین حال گزارش‌هایی از فرار صهیونیست‌ها به سمت فرودگاه‌ها حکایت دارد؛ فرودگاه‌هایی که آمادگی لازم برای پرواز ندارند. 

هنیه: در آستانه پیروزی بزرگ هستیم 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر دیروز  در اظهاراتی گفت:ما در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار در جبهه غزه هستیم.وی با بیان اینکه غزه امروز ننگ شکست را از امت (اسلام) پاک می‌کند تصریح کرد: «چه کسی تصور می‌کرد که شاهد قهرمانی و شجاعت مردان مقاومت باشد که به پیروزی رسیدند؟»هنیه اضافه کرد: «این نبردی است که آزادسازی بیت‌المقدس، سرزمین و مردم‌مان وآزادی اسیرانمان از زندانهای رژیم اشغالگر صهیونیستی را آغاز می‌کند».وی گفت: «ما به آنها و به تمام دنیا هشدار دادیم درباره آنچه که در بیت المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد، سکوت نخواهیم کرد حتی اگر همه سکوت کنند».
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «بیش‌از ۶۰۰۰نفر اززندانیان‌مان در زندان‌های اشغالگران زیر شکنجه وآزار به سر می‌برند».
هنیه اضافه کرد: «چند بار به شما در مورد اقدامات‌تان در سرزمین‌های‌مان هشدار دادیم؟»
وی افزود: «مسجد الاقصی در خطر واقعی بوده و ما اطلاعاتی مبنی بر این داریم که اشغالگران قصد داشتند به تجاوزات خود به مقدسات ما ادمه دهند».هنیه همچنین در سخنرانی دیروز خود گفت: ملت مجاهد و قهرمان فلسطین، امت عربی و اسلامی، آزادگان جهان، مقاومت فلسطین در این لحظات تاریخی در حال نبرد و حماسه‌ای قهرمانانه است که عنوان آن«مسجدالاقصی، مقدسات و اسرا» است، زیرا دلیل اصلی این نبرد، تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و اوج گرفتن آن در روزهای اخیر است.وی تاکید کرد طی روزهای اخیر هزاران شهرک نشین جنایتکار و فاشیست به قدمگاه پیامبر اسلام تعرض و مراسم دینی برگزار کردند و این اقدام مقدمه‌ای برای سیطره صهیونیستی بر این مکان مقدس است. اطلاعاتی در خصوص اهداف رژیم صهیونیستی دراین باره داشتیم اما اگر تمام دنیا در برابر این هتاکی‌و نیت دشمن سکوت کند، ما سکوت نخواهیم کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که تمام امت اسلامی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و در هر نقطه‌ای از جهان، بخشی از نبرد دفاع از مسجدالاقصی خواهد بود و ما از تمام مسلمانان و آزادگان جهان می‌خواهیم در این نبرد عادلانه در دفاع از این مکان مقدس مشارکت کنند.
وی به جنایت‌های صهیونیستی در سرزمین‌های ۱۹۴۸ نیز اشاره کرد و گفت صهیونیست‌ها برخی فلسطینی‌ها را از ده‌ها سال پیش اسیر کرده و توافقات در این زمینه را نقض می‌کنند زیرا اسرایی که بر اساس توافق وفای به آزادگان، آزاد کرده بود را بار دیگر به اسارت درآورد.

نبرد هلاکت دشمن 

صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرده است که نبرد طوفان الاقصی نبرد هلاکت دشمن صهیونیستی و پاسخ به جنایت‌های آن رژیم محسوب می‌شود و مجاهدان غزه عملیات گسترده با هدف دفاع از مسجدالاقصی و آزادی اسرا را آغاز کرده‌اند. 
العاروری دراین خصوص می‌گوید: همه ما باید وارد این نبرد شویم و نیروهای مقاومت در کرانه باختری را به طور ویژه خطاب قرار می‌دهم.کرانه باختری در این نبرد تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند با تمام شهرک‌های صهیونیستی وارد نبرد شود. از امت اسلامی و عربی می‌خواهیم در نبرد طوفان الاقصی مشارکت داشته باشند.

«نتانیاهو»  سردرگم است

سردرگمی و بحران زدگی نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه رژیم اشغالگر قدس، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت. در مقابل، یائیر لاپید، رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با بررسی گزارش‌های دریافتی از تحولات دیروز سرزمین‌های اشغالی از دفتر نخست‌وزیری این رژیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل در شرایط اضطراری است.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در این بیانیه خواستار پاسخ قاطع ارتش این رژیم به حمله مقاومت فلسطین شد. براساس گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده از بیم ورود نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی، راه‌های مواصلاتی، حتی راه‌های محلی متعلق به کشاورزان در مرز غزه را بسته است. این رسانه صهیونیست از انتشار ویدئوهای مربوط به شادی نیروهای مقاومت در کنار جسد یک نظامی صهیونیست خبر داد و نوشت: ویدئوی دیگری حاکی از بازداشت یک نظامی صهیونیست و انتقال وی به غزه با موتورسیکلت است. تایمز اسرائیل، همچنین از انتشار ویدئویی خبر داد که فلسطینی‌ها را در حال شادمانی روی یک تانک سوخته اسرائیلی نشان می‌دهد.منابع صهیونیستی با اشاره به تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های حملات گسترده مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی از هلاکت شاعر هنیگف، رئیس یک شهرک صهیونیستی در جریان حملات راکتی نیروهای مقاومت خبر دادند.
نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس با بیان این‌که آنها هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار دارند از شهرک‌نشینان خواست به دستورات ارتش و نیروهای امنیتی عمل کنند. با این حال منابع نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی که در اختیار برخی رسانه‌های این رژیم گذاشته‌اند، از استیصال نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و افرادی مانند اسموتریچ، بن‌گویر و دیگر اعضای کابینه خبر می‌دهند.
نخست‌وزیر اسرائیل با بیان این‌که «در وضعیت جنگی قرار داریم»، مدعی شد نیروهای ارتش اسرائیل در این جنگ پیروز خواهند شد.با این حال بیان چنین جمله‌ای بیشتر نوعی گفتاردرمانی برای فرار از واقعیات موجود محسوب می‌شود. نتانیاهو اکنون تاکتیک خرید زمان را در پیش گرفته است، حال آن‌که گذشت زمان نیز قطعا به سود صهیونیست‌ها نیست و شکست آنها دربرابر مقاومت، قطعی است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها