همزمان با سراسر کشور؛

جشن وصال 200 زوج همدانی برگزار شد

همزمان با سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنین علی(ع)، جشن وصال 2۰۰ زوج همدانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۲۴۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، چهارشنبه شب و با حضور مسئولان ارشد استانی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی، جشن وصال 2۰۰ زوج همدانی برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان در این مراسم اظهار کرد: این جشن در نکوداشت هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با هدف ترویج ازدواج آسان برگزار شده است.

وی افزود: 120 عنوان برنامه در این هفته اجرا می‌شود که مهمترین آن برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج و تجلیل از حامیان ازدواج و خیرین این عرصه است.

در ادامه این مراسم مدیرامور بانوان استانداری همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: هرچه تجملات و چشم و هم چشمی‌ها بیشتر شود، اجرای امر مقدس ازدواج به تاخیر می‌افتد.

وی اضافه کرد: اما بعد فرهنگی موضوع ازدواج مهم‌تر است و با همان فرهنگ اصیل خودمان دست به دست هم دهیم جوانان ما خانواده تشکیل دهند.

فاطمه ستاری نوید تصریح کرد: رسوم ازدواج آسان فرهنگ‌های خوبی است که باید به آن فرهنگ اصیل برگردیم تا با ترویج ازدواج آسان، جوانان در مسیر تشکیل خانواده قرار گیرند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت:‌ جوان‌ها وجه اشتراک بین خود و همسرشان را اعتقاد راسخ و تقوای الهی قرار دهند و با توکل به خداوند، ساده زیستی را از بین تمام تجملات برای خود انتخاب کنند.

وی افزود: برقراری مودت و محبت ثابته بین زن و شوهر و همچنین رحمت و از خود گذشتگی طرفین از جمله عوامل زندگی پایدار است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به عدم رعایت و اگاهی نسبت به شرایط آشنایی قبل از ازدواج در برخی از خانواده افزود : ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه (س) بهترین و مناسب ترین الگو برای خانواده های ایرانی است.

حسن ختام برنامه جشن وصال پخش زنده صحبت های دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور در بین زوجین جوان به صورت وبمینار بود.

برگزاری مراسم عقد یک زوج جوان به صورت نمادین، تقدیر از خیران نیک اندیش و با سابقه استان، اجرای برنامه‌های طنز، مدیحه سرایی در وصف ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شایان ذکر است؛ در این مراسم حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، رضانیا معاون سیاسی و امور اجتماعی، فاطمه ستاری نوید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، محمدی مدیرکل محیط زیست استان و جمعی از مسئولان استانی و نظامی و انتظامی حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها