«همآهنگ» ایده‌ای بکر برای استعدادیابی
پرونده «جام‌جم» درباره برنامه همآهنگ در گفت‌وگو با کارگردان و داوران

«همآهنگ» ایده‌ای بکر برای استعدادیابی

کنسرت ارومیه و حاشیه‌ای که نیاز به بررسی دارد

کسی پاسخگو نیست!

اتفاق ناگوار کنسرت موسیقی محسن ابراهیم‌زاده در ارومیه، پس از دو روز دامنه وسیعی از اخبار پیچیده در شایعات را به خود اختصاص داده است. عده‌ای این حادثه را به خستگی ناشی از رانندگی مرتبط دانسته‌اند، عده‌ای بیماری را عامل وقوع این حادثه عنوان کردند و برخی نیز با نگاهی انتقادی و منفی، شرب خمر این خواننده در ایجاد این چنین اتفاق نامیمون را تاثیرگذار دیدند.
اتفاق ناگوار کنسرت موسیقی محسن ابراهیم‌زاده در ارومیه، پس از دو روز دامنه وسیعی از اخبار پیچیده در شایعات را به خود اختصاص داده است. عده‌ای این حادثه را به خستگی ناشی از رانندگی مرتبط دانسته‌اند، عده‌ای بیماری را عامل وقوع این حادثه عنوان کردند و برخی نیز با نگاهی انتقادی و منفی، شرب خمر این خواننده در ایجاد این چنین اتفاق نامیمون را تاثیرگذار دیدند.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۰۹
نویسنده علی رحیمی | گروه فرهنگ و هنر

قصه از کجا شروع شد
طبق برنامه محسن ابراهیم‌زاده قرار بود ۲۰ خرداد از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت ارومیه روی استیج برود. خواننده پیش از اجرای برنامه، با اعلام پرشدن سالن، خبر از یک شب رویایی می‌داد و هواداران در انتظار برگزاری کنسرت لحظه‌شماری می‌کردند.همه چیز مهیای برگزاری کنسرت بود. در حدود ۱۲۰۰ نفر از مردم علاقه‌مند به هنر موسیقی با خرید بلیت‌های ۱۵۰ و ۳۵۰ هزار تومانی در انتظار حضور خواننده محبوب خود بودند.اجرایی که پس از یک ساعت تاخیر که علت آن بیماری این هنرمند اعلام شده بود، راس ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شد. ابراهیم‌زاده با وجود این که علاقه زیادی به برگزاری اجرا داشت اما چهره و نوع رفتارش نشان از حال نزار او می‌داد، در خواندن بسیار ضعیف و ناهماهنگ بود و در طول اجرا مدام آب می‌نوشید. همین موضوع نیز این شائبه که شاید نتواند این کنسرت را تا پایان همراهی کند، به مرور در ذهن مخاطب تلوتلو خورد. نکته‌ای که خود او نیز پیش از حضور در بالای صحنه به آن اذعان کرده بود.سه ترانه ضعیف با بیان بدن نامناسب سرانجام صدای مخاطبان را درآورد. بعضی سالن را ترک کردند و از ویدئوهای منتشر شده بر می‌آید مخاطبان با فریاد اعتراض خود را اعلام کردند تا در نهایت کنسرت پس از چند ترانه باکلام و بی‌کلام متوقف شود.

ابراهیم‌زاده مست بود؟!!
ابراهیم‌زاده به بیمارستان منتقل شد، تماشاگران عصبانی در حین خروج خواستار باز پس‌گیری پول بلیت خود شدند و کانال‌های مجازی مملو شد از فیلم‌های موبایلی از حادثه‌ و در نهایت شبی که قرار بود رویایی شود تبدیل به مضحکه‌ای عجیب شد. تلخندی برای هوادارانی که بخش قابل توجهی از درآمد ماهیانه خود را برای این شب هزینه کرده‌اند.پس از لغو کنسرت، ویدئوهایی از سوی هواداران منتشر شد و برخی علت بروز حادثه برای ابراهیم زاده را شرب خمر عنوان می‌کردند. مثلا در ویدئویی از یک خانم، او می‌گوید: «محسن ابراهیم‌زاده در سئانس اول وضعیت طبیعی نداشته و فحش داده و کارش به بیمارستان کشیده. سئانس دوم قرار بود ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شود که ما تا ۲۲:۳۰ منتظر ماندیم و در آن ساعت نوازندگان روی صحنه آمدند و چند آهنگ بی‌کلام زدند و بعد ابراهیم‌زاده آمد و وضعیتش آنقدر خراب بود که یک کلمه می‌گفت و بعد می‌گفت شما بخوانید. بعد نتوانست بخواند و پا شد رفت! دوباره نوازنده‌ها بدون خواننده زدند. واقعا دیگر به شعور آدم توهین کرده بودند. دیگر ما هم بیرون آمدیم و کلی اعتراض کردیم».
خانم دیگری که به شدت از حادثه ناراحت بود، عنوان کرد:«روی صحنه داشت عق می‌زد».
ویدئوهای دیگر نیز نشان می‌دهد مخاطبان در حال اجرا با فریاد به وضعیت نامناسب او اعتراض می‌کنند.

خستگی و بیماری، علت لغو کنسرت
براساس پیگیری‌های خبرنگار جام‌جم در ارومیه، طبق نظر مسئولان و متولیان موسیقی این استان، علت اصلی لغو این کنسرت، برخلاف شایعاتی که برشرب خمر ابراهیم‌زاده دلالت دارند، علت حادثه بیماری و خستگی ناشی از بعد مسیر است.
علیرضا نوروزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ماجرای لغو کنسرت را این گونه شرح داد: متاسفانه این روزها اوضاع پروازها به سمت ارومیه بسیار اسفبار است. هر روز پروازها کنسل می‌شود. این بنده خدا(ابراهیم‌زاده) پروازش به سمت ارومیه برای صبح اول وقت بوده که لغو شده است. قرار شد که برای ظهر بلیت پرواز تهیه کنند؛ اما به دلیل این که ریسک کار بالا بوده و خواننده حتما باید غروب آن روز در ارومیه باشد، در نهایت تصمیم می‌گیرد با ماشین شخصی به سمت ارومیه بیاید. محسن ابراهیم‌زاده ۱۲ ساعت رانندگی می‌کند تا به ارومیه برسد. حتی یک تصادف جزئی نیز در مسیر تبریز داشته است. وقتی می‌رسد به شدت خسته و بدحال بوده است. در چشمانش قطره می‌اندازد که خستگی‌اش مشخص نشود. او همه این دشواری‌ها را به جان می‌خرد تا مردمی را که برای کنسرتش بلیت تهیه کرده‌اند تنها نگذارد. بالاخره ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به ارومیه می‌رسد. اجرای اول با نیم ساعت تاخیر شروع می‌شود تا آقای ابراهیم‌زاده کمی استراحت کند.
وی با تاکید بر این که شایعات در مورد محسن ابراهیم‌زاده کذب محض است، گفت: وسط برنامه هم از مردم عذرخواهی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه به ارومیه رسیده است. اجرای اول را تمام می‌کند و برای اجرای دوم سرم وصل می‌کنند و آمپول می‌زند. دو آهنگ که اجرا می‌کند، می‌بیند که وضعیتش خراب است و در حال بالاآوردن است. در حین اجرای دوم چند بار برای استراحت به پشت صحنه می‌رود. از مردم عذرخواهی می‌کند و از مردم می‌خواهد که اگر امکان دارد پلی‌بک بخواند. مخاطبان نفری اعتراض می‌کنند. رئیس امور هنری ارشاد که در سالن حاضر بوده روی صحنه می‌رود و می‌گوید هر کسی اجرا را نمی‌پسندد، می‌تواند برود و در روزهای آینده با ارائه بلیتش، پولش را پس بگیرد.
صحبت‌های احسان صوفی‌زاده برگزارکننده کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در ارومیه نیز همسو با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است. او نیز در شرح این ماجرا گفته است: ما از قبل برای همه اعضای گروه بلیت پرواز به سمت ارومیه را تهیه کرده بودیم که متاسفانه پرواز به تاخیر می‌خورد. در نهایت هم آقای ابراهیم‌زاده با ماشین خودش به سمت ارومیه حرکت می‌کند. ۱۰ دقیقه مانده به اجرا رسید. استرس داشت. سئانس اول با هزار مصیبت خواند. سئانس دوم هم به طور کامل اجرا شد. کارشناس موسیقی ارشاد و مسئولان حراست ارشاد در سالن بودند و خودشان وقتی وضعیت خستگی ابراهیم‌زاده را دیدند، اجازه دادند اجرا با نیم‌ساعت تاخیر شروع شود. حدود ۳۰ نفری در حین اجرا اعتراض داشتند و می‌خواستند بروند که ما فهرست این نفرات را گرفتیم و پول آنها را دادیم.

پول هواداران پرداخت شد
پس از پایان کنسرت، اعتراض‌ها برای دریافت هزینه کنسرت در تالار وحدت به شدت بالا گرفت. همین مساله نیز باعث شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی اصلی موسیقی وارد ماجرا شود. براساس اعلام خبرنگار جام‌جم در ارومیه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسئول برگزاری کنسرت را مجاب کرد که به‌سرعت در اداره ارشاد مستقر شود و پول مردم را پس بدهد. بنا بر اطلاعات به دست‌آمده کلیه هوادارانی که به ارشاد مراجعه کرده‌اند پول خود را پس گرفته‌اند.

ابراهیم‌زاده حال خوبی ندارد
در بررسی‌های جام‌جم، علت بیماری این خواننده پس از بستری در بیمارستان ارومیه مسمومیت شدید عنوان شده است؛ موضوعی که مهدی کرد، تهیه‌کننده و مدیر برنامه‌های ابراهیم‌زاده نیز بر آن اذعان داشت. ابراهیم‌زاده پس از درمان اولیه، برای ادامه درمان به تهران منتقل شد و حتی وضعیت او به حدی بغرنج بود که در زنجان نیز چند ساعتی در بیمارستان حضور یافت.

و در آخر
کنسرت ارومیه به هر نحوی بود به پایان رسید اما لازم است که مسئولان ذی‌ربط با بررسی اتفاقات پیش آمده، علت را پیگیر شوند. با علم به این که شرب خمری در کار نبوده، این که یک هنرمند برای حضور در یک شهر برنامه‌ریزی صحیح نمی‌کند و با حال نزار مجبور می‌شود روی صحنه برود بی‌شک توهین به شعور هواداران است. این در حالی است که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گذشت ۴۸ساعت از این موضوع هنوز پاسخ درخور در این رابطه نداده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها