یک مسئول؛

“سرپل‌ذهاب” رکورددار روزهای غبارآلود کرمانشاه/ مشکل کنونی مازوت‌سوزی است

 به گفته کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، هوای شهر کرمانشاه از ابتدای امسال ۲۷ روز غیراستاندارد بوده و در این مدت بیشترین رکورد روزهای غبارآلود نیز با ۱۱۴روز مربوط به سرپل ذهاب بوده است.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۵۳

جام جم آنلاین؛ آرش محمدی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در شهر کرمانشاه ۲۷ روز شرایط غیراستاندارد را ناشی از ورود ریزگردها داشتیم، گفت: از این تعداد ۲۵ روز هشدار و دو روز بحران بوده است.

وی بیشترین تعداد روزهای غبارآلود در استان را مربوط به سرپل ذهاب با ۱۱۴ روز دانست که شامل ۸۸ روز هشدار، پنج روز اضطرار و یک روز بحران بوده است.

کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در این مدت در قصرشیرین ۷۶ روز هوای غیراستاندارد، در اسلام آبادغرب ۱۳ روز غیراستاندارد، در پاوه ۲۷ روز غیراستاندارد و در کنگاور نیز ۲۵ روز غیراستاندارد داشتیم که عمدتا وضعیت هشدار بوده است.

محمدی ریزگردها را عامل اصلی آلودگی هوا در استان و شهر کرمانشاه دانست و اضافه کرد: بیشترین روزهای غبارآلود را در دو فصل بهار و تابستان داشتیم، زیرا تقریبا از اسفندماه جریانات باد عوض شده و از سمت مناطقی مانند سوریه، عراق و اردن به سمت منطقه ما حرکت کرده و گرد و خاک را با خود به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معضل جدی از نظر آلودگی هوا در استان نداریم، یادآور شد: تنها عاملی که باعث می‌شود کیفیت هوا در شهر کرمانشاه نیز مانند سایر کلانشهرهای کشور افت کند، سوخت مازوت از سوی صنایع بزرگ در این فصل است.

کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه عمده مصرف سوخت مازوت را مربوط به شب دانست که همین امر باعث می‌شود در اوایل صبح که دمای هوا پایین است شاهد محبوس شدن آلودگی بر روی شهر باشیم که به تدریج با گرم شدن هوا بهبود می‌یابد.

وی اضافه کرد: البته آلودگی ناشی از مصرف مازوت کمتر همه شهر کرمانشاه را در برمی‌گرد و عمدتا از کیفیت هوا در نواحی بیستون و طاقبستان می‌کاهد.

محمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در فصل پاییز تا اواخر زمستان مشکل جدی از نظر ریزگردها نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها