اعتبارات روستایی را کلان‌تر ببینیم
استاندار زنجان در گرد همایی دهیاران در روستای بناب تاکید کرد:

اعتبارات روستایی را کلان‌تر ببینیم

استاندار زنجان:

هفته دولت به شرط دغدغه خدمت به مردم مبارک خواهد بود

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دغدغه خدمت به مردم عامل مهم در حرکت و تلاش مدیران است، گفت: هفته دولت وقتی مبارک خواهد بود که دغدغه خدمت به مردم هر لحظه با مسئولان باشد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه دغدغه خدمت به مردم عامل مهم در حرکت و تلاش مدیران است، گفت: هفته دولت وقتی مبارک خواهد بود که دغدغه خدمت به مردم هر لحظه با مسئولان باشد.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۵۶
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی در شورای اداری استان که به منظور دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به مناسبت هفته دولت، با حضور  مدیران دستگاه های مختلف در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، به تبریکات مرسوم هفته دولت اشاره کرد و  افزود: زمانی می توان هفته دولت را به مدیران و مسئولان تبریک گفت که آنها در مسیر خدمت به مردم باشند و در غیر این صورت نمی توان گفت که هفته دولت مبارک است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار دارم مدیران در حوزه کاری خود دغدغه خدمت رسانی به مردم را داشته باشند، تصریح کرد: باید دغدغه کارها و پروژه هایی که هنوز به سرانجام نرسیده است، هر لحظه با آنها باشد.

استاندار زنجان با اشاره به  اینکه اسم دولت سیزدهم دولت مردمی است گفت: ما می خواهیم دولت قوی و مردمی و به دنبال آن، ایران قوی و مردمی بسازیم.

 افشارچی، با بیان اینکه دینداری در اصل از دنیا شروع می شود نه از آخرت، اظهارداشت: اگر می خواهیم آخرت خود را بسازیم باید از خدمت به خلق خدا در دنیا شروع کنیم.

 و  با تاکید بر اینکه اگرچه  انرژی زیادی برای کار و خدمت رسانی صرف می شود ولی نتیجه لازم بدست نمی آید، تصریح کرد: علت آن، عدم تناسب سرعت لازم  با انرژی است  که برای کار گذاشته می شود و اصلی ترین مسئله این است که ابتدا باید دغدغه داشته باشیم تا این 2 عامل را باهم هماهنگ کنیم.

استاندار زنجان، با تقدیر از همه دستگاه ها و ارگان هایی که با هم افزایی و تعامل در حل مشکلات همراهی می کنند،افزود: گره گشایی های بسیاری در استان صورت گرفته که در نتیجه همراهی و همدلی آنها بوده است.

افشارچی با بیان اینکه اتفاق های خوبی هم  در حال شکل گیری است، به تلاش های جهادگرانه دولت  هم اشاره کرد و گفت: به نظر من شجاعانه ترین حرکت و تصمیم دولت سیزدهم، این بود که استراتژی حرکت خود را از رفع تحریم به  "تلاش در رفع تحریم و مقابله با تحریم" ، تغییر داده است که باعث شد رخدادهای مثبتی در مجموعه حرکتی  کشور صورت بگیرد.

 وی با تاکید بر اینکه با اقدام بزرگ مقابله با تحریم از سوی دولت،  ۵۰ درصد انرژی سیستم دیپلماسی کشور، به سمت دیپلماسی اقتصادی رفته است، تصریح کرد: مثبت شدن تراز تجاری کشور  نتیجه تعاملات با کشورهای همسایه است در حالی  که قبلاً چنین نبوده است.

استاندار زنجان، تبدیل مالیات از کمک درآمد نفتی به اصل درآمد دولت  را یکی از اقدامات مهم  دولت در عرصه مقابله با تحریم، عنوان کرد.

استاندار زنجان  اظهار داشت: نتایج این اقدام را در استان زنجان هم شاهد هستیم  و نباید فراموش کنیم که نفت باید کمک‌کارِ ساز و کار مالیاتی شود نه اینکه برعکس باشد.

افشارچی  با تاکید بر اینکه،  دولت برای کنترل تورم تلاش زیادی کرده است تصریح کرد: در کمتر از ۲ سال آینده ،شاهد کنترل تورم خواهیم بود.

وی عقد قرارداد یکی از شرکت های زنجان با وزارت آموزش و پرورش، برای تولید مقوای مورد نیاز جلد کتاب های درسی دانش آموزان کشور، را توفیق و حرکت بسیار مبارک عنوان کرد و افزود: این شرکت برنده مناقصه بین المللی شده و  اقدامش در تهیه مقوای مورد نیاز جلدکتب درسی از این جهت حائز اهمیت است که  این مقوا، تاکنون از کشورهای خارجی وارد می شد و با این اقدام، کشور  در این حوزه به خودکفایی رسید.

اطلس سرمایه گذاری استان در حال تدوین است
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه  باید در راستای جذب سیستماتیک سرمایه‌گذاران حرکت کنیم اظهار داشت: اطلس سرمایه گذاری استان در حال تدوین است و البته از این پس باید حواسمان به محدودیت‌ها نیز باشد چرا که از این پس، پذیرای  صنایع آب بر و صنایع دارای مسائل  زیست محیطی، نخواهیم بود.

 افشارچی  با بیان اینکه در حوزه آب، انرژی زیادی گذاشته شده است، تصریح کرد: برای استحصال آب و جذب آن  از منابع جدید هم  برنامه داریم.

 وی اظهارداشت:  ۱۵ الی ۲۰ میلیون مترمکعب پساب برای مصرف صنایع داریم و از این پس همه صنایع باید از پساب استفاده کنند و آب خوب برای مصرف مردم اختصاص یابد.

استاندار زنجان فعالیت های صورت گرفته در حوزه شهری را هم رضایت بخش عنوان کرد و گفت: شهردارانی که انتخاب شده اند همه دغدغه کار دارند و مدیران شهری هم ریسک پذیر هستند و ما نیز  پشتیبانی های لازم را از آنها در راستای تلاش برای عمران و آبادانی و گره‌گشایی از مشکلات خواهیم داشت.

عمران شهری نشان دهنده سرعت کار جهادی
افشارچی با بیان اینکه  عمران شهری نشان دهنده سرعت کار جهادی اسا افزود: کلنگ زنی پارک موسوم به باغ هاشم‌نژاد و  کمربندی شمالی زنجان از دیگر اقدامات در راستای عمران شهری است که با تکمیل آنها، تحول را در زنجان شاهد خواهیم بود.

 وی به عمران  روستاها  نیز اشاره کرد واظهارداشت:  اعتباری که به روستاها تزریق شده است رضایتمندی نسبی را در میان آنها ایجاد کرده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، گره‌های بزرگی در حوزه سرمایه گذاری استان در حال گشایش است  تصریح کرد: تا پایان سال پروژه‌های نیمه تمام بسیاری تکمیل خواهد شد و رخدادهای بسیار مبارکی هم در سفر دوم ریاست جمهوری رقم خواهد خورد.

افشارچی با اشاره به لزوم ارائه عملکرد مدیران به مردم، از مدیران خواست روابط عمومی های خود را فعال کنند و ارتباط با رسانه ها برای تشریح اقدامات و عملکرد خود را فراموش نکنند   اگرچه مورد نقد واقع شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه  وجود سیستم الکترونیکی  برای پیشبرد امور ضروری است  اظهارداشت: در مدت حضورم در زنجان به عنوان مسئول، به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهیم حرکت خود را سرعت دهیم باید سیستم الکترونیکی داشته باشیم  تا داده های هر دستگاه درآن به روزرسانی و در زمان  نیاز، بدون فرصت سوزی مورد استفاده قرار گیرد.

افشارچی تاکید کرد:  مدیران باید حواسشان  به لایه‌های میانی مجموعه خود نیز باشد چون  متاسفانه  کارشکنی هایی که از سوی برخی مدیران میانی انجام می گیرد، تلاش های مجموعه را زیر سوال برده و امور نیز به سرانجام نمی رسد.

 وی با بیان اینکه تلاش ها تا وقتی که به نتیجه نرسد ارزش ندارد، تصریح کرد: تلاش های ما باید در راستای خدمت به مردم به نتیجه برسند.

نتیجه ارزیابی تلاش‌های مدیران به زودی به دستشان می رسد
نماینده عالی دولت در استان، از ارزیابی تلاش‌های مدیران در آینده  نزدیک خبر داد و گفت: تلاش ها باید متناسب با حرکت باشد و مدیران تا چند وقت دیگر، ارزیابی عملکرد خود را بصورت خصوصی دریافت خواهند کرد.

افشارچی در ادامه  به  برگزاری  آیین معنوی پیاده روی اربعین هم اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا، همه مدیران و دستگاه ها موظف هستند امکانات سرمایشی خود اعم از کولر و یخچال را در اختیار موکب داران قرار دهند.

وی تاکید کرد: مدیران باید اربعین  را جدی بگیرند و با همه توان در برگزاری آن تعامل کنند چرا که اربعین  علاوه بر بعد معنوی و زیارتی، نماد اقتدار حاکمیت  نیز محسوب می شود.

استاندار زنجان در پایان  اظهار امیدواری کرد سرعت حرکت بیش از حال حاضر باشد تا حرکت دولت مردمی به سمت مشکل گشایی های بزرگ تر باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها