با کشف جسد حلق‌آویز ۵عضو یک خانواده در نجف‌آباد

تراژدی در زیرزمین خانه مرموز

مرگ اسرارآمیز پنج عضو یک خانواده در نجف‌آباد اصفهان، خبری بود که اعلامش بهت‌زدگی اهالی اصفهان و مردم بسیاری از شهر‌ها را به همراه داشت. اجساد این پنج نفر ساعت ۶ بعدازظهر جمعه۱۷ تیرماه در حالی در زیرزمین خانه مسکونی‌شان پیدا شد که همگی به دار کشیده شده و متعفن شده بودند.
کد خبر: ۱۳۷۲۸۱۶
نویسنده لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث
به گزارش جام‌جم آنلاین، اجساد این پنج نفر زمانی‌کشف شد که داماد سابق خانواده ساعت ۶ بعدازظهر روز جمعه به پلیس مراجعه کرد و گفت: من از همسرم جدا شده‌ام و دخترم در خانه تنها با مادربزرگش زندگی می‌کند. از سه‌شنبه تا جمعه برای بردن دخترم با آن‌ها تماس گرفتم، اما گوشی همه آن‌ها خاموش است و کسی پاسخم را نمی‌دهد. پس از این ماجرا پلیس همراه تیمی از ماموران به خانه اسرارآمیز رفتند تا حقیقت ماجرا را کشف کنند. آن‌طور که همسایه‌ها می‌گویند، پلیس پس از عبور از دیوار خانه، با در‌های قفل‌شده اتاق‌ها مواجه گردید و حتی آب و برق و گاز خانه هم قطع شده بود.

به گفته یکی از همسایه‌ها، آن‌ها یک خانواده پنج‌نفره و از خانواده‌های قدیمی نجف‌آباد به‌شمار می‌رفتند. پدر خانواده فوت شده و مادر همراه دو دختر، یک پسر و نوه در خانه زندگی می‌کردند. یکی از همسایه‌ها می‌گوید: دهان و دست‌وپای اجساد بسته و تمام در‌ها و پنجره‌ها هم قفل شده بود. به گفته برخی شاهدان نیز، اجساد به اندازه‌ای روی دار مانده بودند که سر یکی از آن‌ها از تن جدا شده بود. بنابر برخی روایت‌ها، یکی از پسران خانواده مبتلا به اختلال روانی بود.

یکی از هم‌محله‌ای‌های این خانواده به جام‌جم گفت: «حادثه بسیار بد و وحشتناکی بود. حوالی ساعت ۹ شب جمعه بود که دیدم اجساد را از خانه‌شان در حوالی خیابان ۱۵خرداد نجف‌آباد خارج کردند و بردند. بعد از کشف اجساد از داخل زیرزمین، بوی بسیار بدی حاصل از فساد نعشی بود در محله پیچیده بود. شدت بو به حدی بود که آخر شب افرادی دو بار محل را ضدعفونی کردند تا آن بو برود. هر موقع یادم می‌آید، حالت تهوع می‌گیرم.»
این خانواده افراد مرموزی بودند و با این‌که همیشه پسر آن‌ها را در کوچه می‌دیدم، اما مراوده‌ای با همسایه‌ها نداشتند. پسر خانواده یک پیکان‌وانت داشت که با آن کار می‌کرد. حتی یک‌بار با یکی از همسایه‌ها در مراسم ختم و بر سر محل پارک ماشین دعوایشان شد. هرکسی چیزی در مورد مرگ آن‌ها می‌گوید. یکی می‌گوید پسرشان روانی بود و بعضی هم می‌گویند قتل آن‌ها کار یکی از بستگان‌شان است. دختر نوجوان ۱۴ساله بود، پسر خانواده ۳۵سال داشت و سه خانم هم یکی ۲۴ساله بود و دو زن دیگر هم حدود ۳۲ و ۶۰ سال داشتند.»

حجت‌الاسلام اسدا... جعفری، رئیس‌کل دادگستری اصفهان در تشریح این ماجرا اظهار کرد: «عصر روز جمعه خبری مبنی‌بر حلق‌آویزشدن پنج نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان نجف‌آباد منتشر شد که از طریق تماس همسایگان با ۱۱۰ به نیروی انتظامی اعلام شده بود. بلافاصله ماموران انتظامی همراه دادستان شهرستان، پزشکی‌قانونی و سایر افراد مرتبط در محل وقوع حادثه حضور پیدا کرده و مشاهده شد پنج نفر اعضای یک خانواده همگی حلق‌آویز شده بودند و به‌دلیل گذشت زمان اجساد فساد نعشی پیدا کرده بود.» جعفری ادامه داد: «بدون فوت وقت بررسی‌ها آغاز شد و درحال‌حاضر نیز یک تیم مجرب از مجموعه انتظامی و پزشکی‌قانونی با نظارت دادستان شهرستان و مرکز استان در حال بررسی ابعاد مختلف این حادثه هستند. با توجه به شواهد و قرائن و بررسی اولیه صحنه، مساله وقوع قتل تاکنون مطرح نبوده و اعلام دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه در فضای مجازی صحت ندارد. طبیعی است در بررسی و تحقیقات اولیه از افراد مرتبط و مطلع که از قبل با این خانواده در ارتباط بودند، ممکن است افرادی احضار شده و اطلاعات لازم از آن‌ها اخذ شود. پس از حصول نتیجه درخصوص ابعاد مختلف این حادثه مراتب به اطلاع عموم خواهد رسید.» درحال‌حاضر اجساد برای انجام آزمایش سم‌شناسی و تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است. دو احتمال قتل و خودکشی فرضیه‌هایی است که تیم جنایی در حال بررسی آن هستند و با توجه به شواهد موجود در صحنه احتمال مرگ خودخواسته اعضای این خانواده پررنگ است، اما تحقیقات ادامه دارد.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها