پنج شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پنج شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و یک و شهرستان این استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پنج شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و یک و شهرستان این استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۰۷
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،دکتر محمد پهلوان روزبا بیان این که شهرستان بینالود تنها شهرستان آبی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود افزود: در حال حاضر شهرستان های بردسکن، قوچان، کلات، کوهسرخ و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی ادامه داد: شهرهای تایباد، تربت حیدریه، خلیل آباد، خوشاب، کاشمر و مشهد نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۵۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۴۴ نفر از این تعداد بیماران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
پهلوان افزود: همچنین روزانه حدود ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد حدود ۱۲۰ نفر است.
وی ادامه داد: همچنین ۱۶۴ بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی تحت درمان هستند که از این تعداد ۱۳۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بستری تحت مراقبت هستند.
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری، مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.
پهلوان با اشاره به این که طی یک روز گذشته حدود ۶۶۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند گفت:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.
وی از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها،استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون، مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۸ هزار و ۷۱۱ تن رسیده است.
همچنین ۶ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۲۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
تاکنون ۶۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۲ دُز اول، ۵۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۶۷ دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۰۴ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۴ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۵۹۳ دُز رسیده است.


  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها