برای برگزاری رزمایش،

نیروهای آمریکا از آلمان به سمت اسلواکی رفتند

نخستین بخش از یک گروه متشکل از ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی و صدها وسیله نقلیه از آلمان وارد جمهوری چک شدند تا برای شرکت در مانور نظامی ناتو در اسلواکی حضور یابند.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، وزارد دفاع اسلواکی اعلام کرد، با اینکه اسلواکی با اوکراین مرز مشترک دارد، اما این مانور دو سالانه با حضور کشور‌های مختلفی از جمله کشور‌های حوزه بالتیک، لهستان، جمهوری چک و آلمان مدت‌هاست که برنامه ریزی شده و مرتبط با اوضاع کنونی در اوکراین و احتمال حمله نظامی از سوی روسیه نیست.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی به همراه ۶۰۰ قطعه تجهیزات قرار است در این رزمایش با حضور ۱۳۰۰ سرباز اسلواکی در دو هفته نخست مارس سال جاری میلادی شرکت داشته باشند.

وزارت دفاع اسلواکی همچنین اعلام کرد، مانور ناتو با عنوان «شمشیر بران» در شهر «زولن» در ۳۰۰ کیلومتری مرز با اوکراین برگزار می‌شود و سربازان پس از تکمیل مانور به پایگاه‌های خود در آلمان برمی‌گردند.

اسلواکی میزبان هیچ نیروی ناتو نیست، اما یاروسلاو ناد، وزیر امور خارجه این کشور روز سه شنبه گفته بود که در حال بررسی احتمال استقرار نیرو‌های ناتو به عنوان بخشی از اقدامات برای تقویت جبهه شرقی ائتلاف در میانه بحران اوکراین با روسیه است.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها