چگونه با سایت‌های کاریابی آنلاین به راحتی و در کمترین زمان استخدام شویم؟

جستجوی شغلی و فرایند کاریابی از گذشته تا امروز تغییرات زیادی کرده است؛ به طوری‌که با پیداش سایت‌های کاریابی آنلاین در سال‌های اخیر و جایگزینی با روش‌های سنتی، فرایند کاریابی هم برای کارجویان و هم برای کارفرمایان بسیار آسان‌تر شده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۲۹
چگونه با سایت‌های کاریابی آنلاین به راحتی و در کمترین زمان استخدام شویم؟
 
حال ممکن است برای برخی از افراد که تاکنون از خدمات سایت‌های کاریابی استفاده نکرده‌اند یا تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند و به دنبال ورود به بازار کار هستند، این سوال پیش آید که چگونه به راحتی به صورت آنلاین کار پیدا کنیم؟ در این مطلب قصد داریم به همین سوال جواب دهیم و یک راهنمای جامع از نحوه استفاده از سایت‌های کاریابی و نکاتی که برای افزایش شانس استخدام بهتر است بدانید، در اختیار شما بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

مراحل جستجوی شغلی در سایت‌های کاریابی

استفاده از سایت‌های کاریابی آنلاین بسیار راحت است و شما تنها با دانستن چند نکته و طی کردن مراحلی که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد، می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان فرصت شغلی مدنظرتان را پیدا کنید.

ساخت حساب کاربری

سایت‌های کاریابی آنلاین بسیاری در ایران وجود دارند که می‌توانید به راحتی در آن‌ها حساب کاربری بسازید. برخی از سایت‌های کاریابی آنلاین معروف در ایران عبارت‌اند از:

·         جاب ویژن
·         ایران تلنت
·         جابینجا
·         ای استخدام
·         کاربوم

هریک از این سایت‌ها مزایای خاصی دارند که شما می‌توانید با وارد شدن به هرکدام، خدمات آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در چند سایت کاریابی همزمان حساب کاربری ساخته و جستجوی شغلی خود را با آن‌ها انجام دهید. شما می‌توانید جهت بررسی بیشتر بهترین موسسه کاریابی در ایران کلیک کنید.

ساخت رزومه

اغلب سایت‌های کاریابی اینترنتی، رزومه ساز رایگان دارند که می‌توانید با استفاده از آن، رزومه‌ای حرفه‌ای برای خود بسازید. رزومه سازهای سایت‌های کاریابی قالبی استاندارد را در اختیار شما می‌گذارند که باعث می‌شود رزومه شما حرفه‌ای‌تر باشد. توجه داشته باشید که رزومه خوب و حرفه‌ای تاثیر بسیاری زیادی روی شانس استخدام شما دارد و بسیاری از کارجویان که مهارت‌ها و تحصیلات خوبی نیز دارند، تنها با داشتن رزومه کاری غیر حرفه‌ای در همان قدم اول رد شده‌اند.

رزومه‌سازهای آنلاین برخی از سایت‌های کاریابی دو زبانه نیز هستند که می‌توانید با استفاده از آن، رزومه انگلیسی برای خود بسازید. در نگارش رزومه حواستان باشد که سوابق کاری مرتبط را بنویسید و از نوشتن مهارت‌ها یا تجاربی که مربوط به حوزه شغلی شما نیستند، خودداری کنید. همچنین اگر هنوز سابقه کاری ندارید و می‌خواهید برای فرصت‌های کارآموزی اقدام کنید، می‌توانید مهارت‌های تخصصی یا نرمی را که در حوزه شغلی شما کاربرد دارند، اول رزومه‌تان قرار دهید.

تست‌های شخصیت‌شناسی

بعد از ساخت رزومه می‌توانید سراغ تست‌های شخصیت‌شناسی بروید. در برخی از سایت‌های کاریابی تست‌های مختلف شخصیت‌شناسی وجود دارند که اگر در آن‌ها شرکت کنید، نتیجه تست شما به کارفرما نشان داده می‌شود و می‌تواند در استخدام شما تاثیر مثبتی بگذارد. همچنین اگر هنوز از مسیر شغلی خود مطمئن نیستید، این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا شغلی را که متناسب با روحیه یا ویژگی‌های شخصیتی شماست، انتخاب کنید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه

بعد از ساخت رزومه و تکمیل حساب کاربری خود، نوبت به آن می‌رسد که آگهی‌های استخدامی در حوزه شغلی مدنظرتان را جستجو کنید. برای این کار ابتدا وارد صفحه اصلی سایت کاریابی شده و از نوار جستجوی آن کمک بگیرید. فیلترهای نوار جستجوی سایت‌های کاریابی با یکدیگر متفاوت است، اما در اغلب آن‌ها فیلتر گروه شغلی قرار دارد که از میان گزینه‌های آن می‌توانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید عنوان شغلی مدنظرتان را در سایت جستجو کنید.

در برخی از سایت‌های کاریابی فیلتر انتخاب شهر، میزان درآمد، میزان سابقه کاری، امکان کارآموزی، امکان دورکاری و کار در منزل و نوع همکاری پاره وقت یا تمام وقت نیز وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن‌ها، جستجوی شغلی خود را دقیق‌تر انجام دهید. بعد از این کار، شرح وظایف و شرایط استخدام هر آگهی را با دقت بخوانید. همچنین می‌توانید وارد صفحه هر شرکت شوید و در مورد حوزه کاری آن نیز بخوانید. از مزایای دیگری که سایت‌های کاریابی در اختیار شما قرار می‌دهند، امکان مشاهده رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس محبوبیت میان کارجویان و پاسخگویی به رزومه‌های دریافتی است. با این رتبه‌بندی می‌توانید در مورد فرستادن رزومه برای آگهی استخدام هر شرکت نیز تصمیم خوبی بگیرید.

توجه داشته باشید که مراحل ارسال رزومه برای کارجویان رایگان است و شما می‌توانید برای تعداد نامحدودی از آگهی‌های استخدامی رزومه ارسال کنید.
 
پیگیری رزومه‌های ارسالی

بعد از ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدامی، باید وضعیت رزومه‌های ارسالی خود را پیگیری کنید. برای این کار وارد حساب کاربری خود شوید و بازخورد کارفرما یا وضعیت رزومه را در صورت وجود مشاهده کنید. همچنین اگر بعد از سه هفته یا یک ماه رزومه شما تعیین وضعیت نشد یا با شما تماسی گرفته نشد، به احتمال زیاد رزومه‌تان حداقل‌های لازم را برای آن‌ها نداشته است و بهتر است سراغ فرصت‌های شغلی دیگری بروید. همچنین اگر با شما برای تعیین وقت مصاحبه تماس گرفته شد، با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه شرکت کنید.

تمامی مراحلی که تا اینجا شرح دادیم تا پیدا کردن شغل مدنظرتان باید دائما تکرار شوند تا در نهایت در شغلی مناسب با حقوقی خوب استخدام شوید.

هنگام جستجوی فرصت‌های شغلی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فرایند کاریابی فقط محدود به ساخت رزومه و ارسال آن برای آگهی‌های استخدامی نیست؛ بلکه باید در این راه نکاتی را نیز به خاطر داشته باشید که برخی از آن‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای آگهی‌های استخدامی غیر مرتبط رزومه ارسال نکنید!

بسیاری از کارجویان مخصوصا آن‌هایی که تازه در ابتدای مسیر شغلی خود هستند و شاید دقیق ندانند در چه حوزه‌ای قصد اشتغال دارند، ممکن است برای آنکه شانس استخدام آن‌ها بالاتر رود، برای آگهی‌های استخدامی مختلفی رزومه ارسال کنند که به مهارت‌های آن‌ها مرتبط نباشد. حواستان باشد که این اشتباه را مرتکب نشوید؛ زیرا کارفرمایان بر اساس رزومه شما اقدام به پذیرش یا رد درخواست شما می‌کنند. پس اگر فرصت شغلی مرتبط با مهارت ها یا سوابق شغلی در رزومه شما نباشد، یک نکته منفی برای شما محسوب می‌شود. حتما در طول فرایند کاریابی برای آگهی‌های استخدامی مرتبط با تجربیات و مهارت‌های خود ارسال رزومه کنید.

نکات رزومه‌نویسی را رعایت کنید

با وجود آنکه سایت های کاریابی قالب استاندارد رزومه را در اختیار شما قرار می‌دهند، این شما هستید که باید حواستان به مواردی که در رزومه خود ذکر می‌کنید، باشد. بهتر است قبل از ساخت رزومه، در بلاگ سایت‌های کاریابی نکات مهم رزومه‌نویسی و بایدها و نبایدهای آن را بخوانید؛ زیرا رزومه خوب سرمایه اولیه برای پیدا کردن شغلی ایده‌آل است. همچنین توجه داشته باشید که اکثر کارفرمایان صفحه اول رزومه شما را می‌بینند و به همین دلیل مهارت‌ها یا سوابق شغلی مهم باید در صفحه اول آورده شوند و رزومه‌تان نباید از دو صفحه بیشتر شود. 

برای شرکت در جلسات مصاحبه آماده باشید

علاوه بر نکات رزومه‌نویسی که بسیار مهم هستند، باید نکاتی را که برای موفقیت در جلسه مصاحبه نیز مهم هستند، در نظر داشته باشید. برای این کار بهتر است ابتدا با سوالات عمومی و تخصصی که ممکن است در جلسه مصاحبه از شما پرسیده شوند، آشنا شوید. این سوالات، مخصوصا سوالات بخش عمومی، در اغلب جلسه‌های مصاحبه مشترک هستند و با مطالعه مقاله‌های بلاگ سایت‌های کاریابی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. علاوه بر آمادگی برای سوالات، سایر نکات مانند نحوه پوشش نیز بسیار مهم است. در حقیقت آمادگی قبلی برای جلسات مصاحبه شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی

سایت‌های کاریابی آنلاین در سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگزین روش‌های سنتی کاریابی شده و فرایند کاریابی را تسهیل کنند. از بهترین سایت‌های کاریابی آنلاین در ایران می‌توان به جاب ویژن، جابینجا، ایران تلنت، ای استخدام و کاربوم اشاره کرد که هرکدام مزایای خاصی برای کارجویان و کارفرمایان دارند. از مزایای استفاده از سایت های مختلف کاریابی برای جستجوی شغلی می‌توان به رزومه‌ساز رایگان با قالبی استاندارد، تست‌های شخصیت‌شناسی، امکان مشاهده وضعیت رزومه و استفاده از فیترهای نوار جستجوی سایت‌ها برای جستجوی شغلی دقیق‌تر اشاره کرد که فرایند استخدام را برای کارجویان بسیار آسان‌تر کرده است.

در آخر توجه داشته باشید که در کنار استفاده از سایت‌های کاریابی، بسیاری از رسانه های اجتماعی مانند لینکدین نیز می‌تواند در جستجوی شغلی به شما کمک کنند. همچنین بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام در کانال‌های مختلف آگهی استخدامی منتشر می‌کنند و حتی برخی از سایت‌های کاریابی دارای کانال تلگرامی، پیچ اینستاگرام یا اپلیکیشن نیز هستند که با عضویت و دنبال کردن آن‌ها می‌توانید فرصت‌های شغلی بیشتری را مشاهده کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

در این مطلب به سوال چگونه به راحتی به صورت آنلاین کار پیدا کنیم؟ جواب دادیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با این نکات و استفاده از سایت‌های کاریابی، شغل رویایی‌تان را پیدا کنید.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها