رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر استانی اردبیل

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و جمعی از هنرمندان، پوستر بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل، رونمایی شد.
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی و جمعی از هنرمندان، پوستر بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل، رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۱۸

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل،  در مراسمی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان استان در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، پوستر دوره بیست و نهم جشنواره تئاتر استانی اردبیل رونمایی شد.
در این مراسم که روح الله حبیب زاده، صمد واحدی زاده، غفور ملکی و جعفر خدابنده لو از پیشکسوتان تئاتر اردبیل، سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، جاوید رخشانی، مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان و دبیر جشنواره و نیز جمعی از هنرمندان گروه های اجرایی و اعضای ستاد برگزار جشنواره نیز حضور داشتند، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج، یاد و خاطره زنده یاد مجید واحدی زاده را گرامی داشت و با اعلام اینکه هنرمندان، شرایط سختی را در دوران کرونایی سپری کرده اند، افزود: ویروس کرونا، فقط مانع حضور هنرمندان در صحنه ها نبود، بلکه ما در این دوران هنرمندانی را از دست دادیم که برای جامعه فرهنگی و هنری کشور جبران ناپذیر و ضایعه ای دردناک بود.
وی با اعلام اینکه در همین اردیبهشت ماه سال جاری، جامعه هنری استان، زنده یاد عظیم اسدی را به علت گرفتاری به ویروس و بیماری کرونا از دست داده است، اظهار داشت: اگر چه تحمل سوگ این عزیزان برای ما سخت و دشوار است، اما نیک می دانیم که روح هنرمندمان، ناظر بر فعایت های هنری است و قطعا" با این تجمع های هنری و برگزاری این جشنواره، روح سفرکرده هایمان نیز شاد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه همدلی و محبت، از اهداف متعالی برگزاری جشنواره هاست، گفت: خرسندیم که بعد از ماه ها دوری از صحنه های نمایش، چراغ تئاتر شهرستان های استان با اجراهای عمومی روشن شده و با برگزاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل، یک بار دیگر شاهد فروغ صحنه های نمایش خواهیم بود.
وی با اعلام اینکه باید تلاش کنیم تا بدور از حاشیه ها، دوستی های مان را در صحنه های نمایش به تماشا بگذاریم، افزود: جشنواره، محلی برای تجدید دوستی ها و مودت هاست.
عبدالله بحرالعلومی با بیان اینکه جشنواره محل رفاقت است و باید از این فرصت برای تبیین اهداف عالیه و پاسداشت و انتقال ارزش ها بهره بگیریم، تصریح کرد: روح هنر، صداقت و یکدلی است و این روح باید در جشنواره ها هم جلوه کند.
وی گفت: دوره بیست ونهم جشنواره تئاتر استانی را باید شور و شوقی مضاعف برگزار کنیم و در قالب این رویداد نمایشی، همدلی و همراهی مان را نشان دهیم.
رئیس شورای سیاستگذاری بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه کار انتخاب، کاری سخت و دشوار است و عدم انتخاب بعضی دیگر نمایش های شرکت کننده در جشنواره به معنای نادیده گرفتن فعالیت های هنرمندان و گروه های نمایشی نیست، افزود: از همه دوستان و هنرمندانی که در اجرای این جشنواره چه با ارسال اثر و چه با عضویت در ستاد اجرایی و چه با تماشای نمایش ها، همراه با این برنامه هستند، قدردانی می کنم.
وی با سپاس از تلاش های موسسه هنرهای نمایشی استان برای برگزاری این رویداد، از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای در اواخر همین ماه در مشگین شهر خبر داد و گفت: در راستای رونق بخشی به فعالیت های تئاتری، جشنواره شادمانه هم در سال آتی در گرمی برگزار می شود.
جاوید رخشانی، دبیر بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل هم در این مراسم با قدردانی از حمایت ها و همراهی های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، گفت: این دوره از جشنواره استانی با استقبال گروه های نمایشی مواجه شده و بخش اولی ها برای اولین بار اجرا می شود.
وی با اعلام اینکه برگزاری دو کارگاه تخصصی و نقد و بررسی آثار به اجرا درآمده از بخش ها و برنامه های جنبی این جشنواره است، از برگزاری دوره بیست و نهم جشنواره تئاتر استانی اردبیل در دو بخش اصلی و اولی ها در روزهای چهارم تا هفتم آذر در اردبیل خبر داد.
مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان با اعلام اینکه هنرمندان برای حضور در ستاد جشنواره و مشارکت در برگزاری باشکوه این رویداد مهم از همدیگر سبقت می گیرند، این اقدام و همراهی را در ارتقای تئاتر استان کاری ارزشمند عنوان کرد و افزود: پوستر این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل را آقای فیاض بهرام از هنرمندان استان طراحی و اجرا کرده است.
 
سولمارنعمتی-خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها