خراسان رضوی از واردات صفحات خورشیدی بی‌نیاز شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با داخلی‌سازی صفحه‌های خورشیدی و راه‌اندازی چند واحد تولیدی در یک‌سال اخیر، واردات این پنل‌ها به استان به صفر رسیده و خراسان رضوی از واردات آن بی‌نیاز شده است.
کد خبر: ۱۳۳۶۷۳۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، جواد خزائی افزود: هم اینک ۲ واحد صنعتی در مجموع با ظرفیت تولید ۹.۴ میلیون عدد انواع صفحات خورشیدی "تک و چندکریستال" و صفحه خورشیدی "فیلم نازک" برای تولید انرژی برق در استان در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: افزون بر این هشت طرح صنعتی نیز با پیش بینی ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون عدد انواع صفحات خورشیدی در خراسان رضوی در دست اجرا است.

خزائی با اشاره به رویکرد وزارت صمت در جلوگیری از واردات اقلامی که امکان تولید و تامین نیاز در داخل کشور را دارند، گفت: موفقیت در ساخت داخلی برخی کالاهای وارداتی، در اجرای طرح "نهضت ساخت داخل" در این استان تاکنون ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای هدفگذاری چهار ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات، ساخت داخلی ۲۱۰ قلم کالای وارداتی مورد نیاز مدنظر قرار گرفته که بر این اساس ۲۳۶ طرح و واحد صنعتی تولیدکننده بومی این تعداد کالای وارداتی برای ساخت داخلی و حذف آنها از فهرست واردات در کشور شناسایی شده اند. 

در بازدید مشترک میدانی بازرسان سازمان صمت و خبرنگاران از یک واحد عرضه کننده کالاهای قاچاق، ۲۴۶ دستگاه صفحات خورشیدی و شارژ کنترل قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال کشف و پس از تنظیم پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها