آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

کشور کره به جای پرداخت بدهی خود دنبال صاردات کالا به ایران است!

آیت الله فلاحتی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر:

تکلیف محوری رمز موفقیت دولت ها در نظام دینی است

نماینده ولی فقیه در گیلان شهیدان رحایی و باهنر را الگوی تمام دولت ها در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: تکلیف گرایی ویژگی دولت رجایی و باهنر بود و چنین دولتی بسترساز خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،آیت الله رسول فلاحتی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به صورت تلویزیونی در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و تبریک و تهنیت به همه دولتمردان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: دولت در تراز انقلاب اسلامی دارای ویژگی هایی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرمودند.

وی به سخنان رئیس جمهور در روز تنفیذ ریاست جمهوری مبنی بر عمل به دستورالعمل های بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: خطاب رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به مردم، جوانان، نخبگان، خواص و همه مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی از جمله ائمه جمعه سراسر کشور است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب دارای سه محور است، تصریح کرد: محور سوم بیانیه به بیان روح کلی حاکمیت نظام اسلامی پرداخته ضمن اینکه در محور نخست به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی اشاره شده است.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: محور دوم بیانیه گام دوم انقلاب به بیان ۷ موفقیت، ۷ ظرفیت و ۷ ماموریت پرداخته و این موضوع در مجموع می تواند روح حاکم بر اجرا و مجریان جامعه را بیان کند.

وی، هدف اساسی همه انبیاء، صالحان و علما در طول تاریخ را انجام تکلیف و ماموریت الهی خواند و بیان کرد: بسیاری در انجام تکلیف الهی کشته شدند اما هیچ سستی به خود راه ندادند در مقابل شیطان تلاش می کند انسان ها را از عمل به تکالیف الهی دور نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه رمز موفقیت دولت و حاکم در نظام دینی براساس آیات الهی و روایات این است که دولت ها و نظام ها همه تکلیف محور باشند، خاطرنشان کرد: در همه نظام های حکومتی به ویژه نظام های دینی به ویژه نظام اسلامی هر جا چالش و بحران داشتیم به خاطر عمل نکردن با کم عمل کردن و انحراف از تکالیف الهی بود.

آیت الله فلاحتی، تمام زندگی از جمله جنگ، صلح و سکوت امام علی علیه السلام را براساس تکلیف الهی عنوان کرد و گفت: مدیران دارای ویژگی های وظیفه گرا، نتیجه گرا و تکلیف گرا هستند و دو وظیفه نخست نمی تواند راهگشای نظام اسلامی باشد.

وی، وظیفه گرایی را به معنای عام اجتماعی ذکر کرد و یادآور شد: دولت وظیفه گرا فاقد تفکر و تعقل است و مدیر و مسئول نتیجه گرا نیز اینگونه محسوب می شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیر و دولتی تکلیف گرا است که از داده های الهی دریافت می کند عمل کند، اظهار کرد: دولت تکلیف گرا به نتیجه نگاه نمی کند و اصل براین است که به تکلیف عمل کند.

آیت الله فلاحتی، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی تمام دولت ها در نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: تکلیف گرایی ویژگی دولت رجایی و باهنر بود و چنین دولتی بسترساز خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز الگو برای جبهه مقاومت شده است، تصریح کرد: حرکت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی الگو برای جامعه اسلامی است و دولت در تراز اسلام، انقلاب و قرآن باید بسترساز تربیت چنین نیروهایی باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دولت شهیدان رجایی و باهنر را الگویی برای دیگر دولت ها در نظام اسلامی خواند و بیان کرد: ادبیات گفتاری دولت در تراز انقلاب باید الهی و براساس مبانی دینی باشد.

آیت الله فلاحتی، روابط دولت در تراز اسلامی با مردم و تعامل اجتماعی آن را برگرفته از اسلام و سنت پیامبر خدا صلی الله وآله وسلم عنوان کرد و گفت: توکل و اعتماد به خدا و واگذار کردن نتیجه به خدا را دو ویژگی برجسته دولت در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر دو نیروی مومن به انقلاب بودند، اظهار کرد: حرکت دولت ها در مسیر تکالیف الهی ارزشمند و اثرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها