وزیر صمت در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 6 شهرستان خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات طی امسال‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت درنشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شش شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد گفت: طی سه ماه نخست امسال ۵۰ درصد صادرات کشور افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حرکت مهمی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۹۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز گذشته به منظور برگزاری نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طاها و بازدید از واحدهای صنعتی به همراه معاونان به سبزوار رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پس از برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از کارخانه پارس هستی آسیا که در زمینه تولید آهک هیدراته با ظرفیت سالانه ۱۴۰ هزار تن و سرمایه گذاری دو هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال در مرحله بهره برداری قرار دارد، بازدید کرد.

با حضور وی همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طاها برای تولید داروهای هورمونی به شکل قرص کلنگ زنی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد رفع موانع تولید در سبزوار با حضور فرمانداران شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد و جمعی از فعالان اقتصادی با بیان این که وزارت صنعت مسئول تجارت خارجی است و به دلیل تحریم ها شرایط خاصی به وجود آمد، اظهار کرد: تا قبل از مهر سال قبل شرایط خاصی برای وارد کنندگان و صادر کنندگان بود اما به همت رئیس جمهور و مسئولان دولتی، صادرکنندگان به سمت تولید آمدند.

علیرضا رزم حسینی افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که پیش بینی شده، نگرانی درباره تامین مواد اولیه وجود ندارد.

وی گفت: در این شرایط سخت اقتصادی  ۵۰۰ میلیون دلار تراز مثبت بازرگانی در کشور داشته ایم.

وزیر صنعت افزود: طی سه ماه نخست امسال ۵۰ درصد صادرات افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حرکت مهمی محسوب می‌شود.

وزیر صنعت یادآور شد: اکتشاف معدنی در این شهرستان چندین بار انجام شده است و در هر جایی که سیگنال دیده شود از این منابع خدادادی برای از بین بردن فقر استفاده شود، بنابراین باید از قابلیت اکتشاف معدنی در سبزوار استفاده شود.

رزم‌حسینی با بیان این که پرداخت تسهیلات بانکی دارای ضوابط است، بیان کرد: پول‌های بانک سپرده مردم است و بانک به عنوان حافظ سپرده مردم محسوب می‌شود بنابراین تسهیلات باید به پروژه‌های اقتصادی داده شود.

وی تأکید کرد: قبلا ۱۰ هزار واحد صنعتی تسهیلات گرفته اند اما به ثمر نرسیده است.

وزیر صمت با اشاره به این که ۶۵۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: بخش زیادی از ظرفیت سبزوار در حوزه گیاهان دارویی است و از این ظرفیت در کشور غفلت شده است.

معاون وزیر صنعت، در حاشیه سفر به سبزوار اظهار کرد: در سال گذشته هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی در کشور احیا شده که ۲۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

علی رسولیان افزود: نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین منابع مالی به منظور احیای این واحدهای صنعتی در کشور هزینه شده است.

وی ادامه داد: طی امسال برنامه داریم که هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور و همچنین ۴۰۰ واحد صنعتی در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شود.

رسولیان با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۴۰ واحد صنعتی در کشور احیا شده و در این مدت ۶۳۰ واحد صنعتی جدید به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: میزان اشتغال این واحدها از اشتغال پیش‌بینی شده بیشتر بوده است. در سال گذشته در هر واحد صنعتی ۲۰ شغل ایجاد می‌شد ولی اکنون در هر واحد صنعتی ۲۶ شغل ایجاد می شود.

رسولیان در پایان یادآور شد: تعداد واحدهای صنعتی راکد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها