دادستان قزوین:

اعضاء کانون وکلاء نباید از نقش اجتماعی خود غافل شوند

به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضاییه، اعضاء جدید هیات مدیره کانون وکلاء دادگستری استان قزوین با حضور در دادسرای مرکز استان، با دادستان قزوین دیدار و گفتگو کردند.
به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضاییه، اعضاء جدید هیات مدیره کانون وکلاء دادگستری استان قزوین با حضور در دادسرای مرکز استان، با دادستان قزوین دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۹۶

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، محمد قاسمی در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و هفته قوه قضاییه و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه بخصوص معمار کبیر دستگاه قضایی، شهید والامقام آیت الله دکتر بهشتی گفت: قوه قضاییه در دوره تحول قرار دارد و لازمه تحقق این تحول؛ همسویی، هماهنگی و همکاری تمامی بخش ها و مجموعه های مرتبط با قوه است و صرفاً بیان اهداف تحول‌محور کافی نخواهد بود و ضروری است، اقدامات عملی صورت گیرد تا تحول به معنای واقعی محقق شود و کانون وکلاء نیز به عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار این موضوع را از اولویت های کاری خود قرار دهد.

وی افزود: عملکرد هر یک از مجموعه های وابسته به قوه قضاییه، زنجیروار به هم متصل است و اگر هر یک از این بخش ها همسو با سایرین عمل نکند، قطعا هماهنگی لازم ایجاد نخواهد شد، به همین خاطر ضروری است، با برگزاری نشست های مشترک و تخصصی در جهت رفع نواقص و کاستی ها و در راستای تحقق عدالت گام برداریم. 

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: همه ما فارغ از جایگاه حقوقی، عضوی از جامعه هستیم و باید با مسئولیت پذیری، از نقش اجتماعی خود غافل نشویم تا جامعه‌ای سالم و عاری از جرائم و آسیب ها داشته باشیم و یکی از راهکارهای تحقق این مهم، افزایش و ارتقاء دانش و آگاهی حقوقی جامعه است و امروزه با افزایش آسیب های اجتماعی، وکلاء نباید از این نقش اجتماعی حساس و موثر خود غافل شوند و باید از ظرفیت کانون در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بهره برد.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: قانونگذار شان و جایگاه قاضی و وکیل را برابر دانسته، لذا حفظ این جایگاه بسیار حائز اهمیت است و بر عهده کسانی است، که در این مشاغل فعالیت دارند و نباید هر یک از افراد با شخصی نگری به گونه‌ای عمل کنند، که جایگاه ها متزلزل شود و متاسفانه امروزه مردم رفتار یک شخص را به پای کل مجموعه می نویسند، که شاید دور از انصاف و عدالت باشد. زیرا تخلف یک فرد به معنای متخلف بودن سازمان مربوطه نیست.

قاسمی ادامه داد: هر مجموعه‌ای قطعاً با مسائل و مشکلات سازمانی یا صنفی روبرو است؛ اما آنچه اهمیت دارد، حل این مسائل در چهارچوب قانون است. زیرا اگر این مسائل مرتفع نشود، بازتاب خوبی ندارد و آسیب‌زا است.

وی با بیان اینکه هیات مدیره کانون وکلاء باید نقش نظارتی خود را اعمال کند، افزود: هیات مدیره صرفاً یک جایگاه تشریفاتی نیست، بلکه عملکرد هیات مدیره می تواند در نحوه رفتار و فعالیت تمامی اعضاء اثرگذار باشد و نقش خود را مطابق موازین قانونی به درستی اعمال کند و از آن غافل نشود.

دادستان قزوین همچنین تاکید کرد: دادگستری و کانون وکلاء از اعضاء خانواده بزرگ قوه قضاییه هستند و باید با ارتباط دو سویه مسائل، مشکلات و اختلاف نظرها را با برگزاری نشست های مشترک، هم‌اندیشی و تبادل نظر و بر اساس قوانین و مقررات مرتفع کنند و انتظار عمومی هم همین است. 

محمد قاسمی اذعان داشت: وکلاء و کارشناسان بازوان توانمند دستگاه قضایی در راستای احقاق حق و تحقق عدالت هستند، به همین خاطر این دو مجموعه به عنوان یک نهاد اجتماعی نباید صرفاً فعالیت های خود را به ورود در پرونده و حضور در مراجع قضایی محدود کنند، بلکه با ارائه راهکارها و نقطه نظرات کارشناسی، در راستای سند تحول قضایی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و همچنین احیاء حقوق عامه، کمک کار دستگاه قضایی باشند و قطعاً دستگاه قضایی نیز در نشست های مختلف از ظرفیت ها و نقطه نظرات وکلاء، به عنوان اهل فن استفاده خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یقیناً برگزاری چنین نشست های مشترک در حل بسیاری از مسائل مرتبط راهگشا است و این آمادگی در تشکیلات قضایی استان وجود دارد، تا با حضور در نشست های آموزشی، تخصصی و کارگاهی مشترک، در جهت حل مشکلات و نواقص گام هایی برداشته شود، چرا که در این صورت عدالت محقق خواهد شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها