هزينه كرد بيش از ۲ هزار ميليارد توماني براي آزادراه خرم آباد-بروجرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث آزادراه خرم‌آباد - بروجرد با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد هزینه شده است.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۶۱
به گزارش جام جم آنلاين لرستان:  خیراله خادمی افزود: اين پروژه با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام شده است و ارزش به روز آن تا ۶ هزار میلیارد تومان نیز برآورد می شود.

وي ادامه داد: این آزاد راه  که بخشی از آزادراه خرم آباد - اراک است یکی از مهم‌ترین آزادراه ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: آخرین مراحل اجرایی طرح در قطعه خرم آباد - بروجرد در حال اتمام بوده و پیش بینی می شود با پیشرفت خوبی که در پروژه وجود دارد، بتوان اوایل مرداد ماه امسال آن را زیر ترافیک برد.
 
خادمی بيان كرد: این محور یکی از آزاد راه هایی است که در برنامه زمانبندی افتتاح سال ۱۴۰۰ کشور قرار دارد و امید می رود بعد از بهره برداری این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزادراه به سمت اراک آغاز شود.
 
وي تصريح كرد: این آزادراه از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده است و در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .
 
خادمي ادامه داد: تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره برداری از آزادراه جدید رفع می شود و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ درصدی مسافت انجام خواهد پذیرفت.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از آزادراه خرم آباد به اراک تحولی در شبکه‌های آزادراهی کشور، در محدوده لرستان صورت گیرد.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها