منچستریونایتد می‌توانست در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ از سد رئال بگذرد و شکست دور رفت را جبران کند اگر رونالدو نبود و مقابل آنها هت‌تریک نمی‌کرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۶۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲. جدال ۲ تیم بزرگ قاره سبز با ستاره‌های فراوان در دور برگشت.

ورزشگاه اولدترافورد جایی برای سوزن انداختن ندارد. آنها آمده‌اند تا شاهد یک کامبک رویایی باشند.

شیاطین سرخ در بازی رفت مقابل رئال مادرید با نتیجه سه بر یک شکست خورده بودند و حالا برای صعود به ۲ گل نیاز داشتند و البته نباید گلی نیز دریافت می‌کردند.

در ترکیب رئال ستارگانی همچون ایکر کاسیاس، فرناندو هیرو، ایوان اِلگرا، کلود ماکلله، استیو مک‌منمن، روبرتو کارلوس، زین‌الدین زیدان، لوییز فیگو، گوتی، رائول و رونالدو حضور داشتند و در سوی مقابل فابین بارتز، لورن بلان، میکائیل سیلوستره، نیکی بات، روی کین، گری نویل، اوله‌گونار سولسشر، رایان گیگز، سباستین ورون، پل اسکولز و رود فن‌نیستلروی ایفای نقش می‌کردند.

نکته عجیب نیمکت‌نشینی دیوید بکام بود. تصمیم ریسکی سر الکس فرگوسن که ستاره خود را روی نیمکت نشانده بود.

منچستر اولین موقعیت را خلق کرد اما گل نخست توسط تیم میهمان زده شد. پاس در عمق گوتی به رونالدو رسید و ستاره برزیلی رئال با یک ضربه دقیق به زاویه موافق بارتز، نتیجه را یک بر صفر کرد.

منچستر حالا سه گل می‌خواست تا همه چیز برابر شود. پیش از پایان نیمه نخست، اصرار به موقع سولسشر باعث شد تا توپ در دهانه دروازه بدون گلر به فن نیستلروی برسد و مهاجم هلندی من‌یونایتد مانند بازی رفت گل اول تیمش را به ثمر رساند و امیدها را زنده نگه داشت.

آغاز نیمه دوم مانند ۴۵ دقیقه نخست شد. رونالدو روی پاس زیبای روبرتو کارلوس، آسان‌ترین کار ممکن را انجام داد و دروازه میزبان را برای دومین بار باز کرد.

قطعی شد که ماجرای این مسابقه در ۹۰ دقیقه به اتمام می‌رسد و وقت اضافه‌ای در کار نیست. شیاطین سرخ به چهار گل نیاز داشتند.

یکی از آن چهار گل مورد نظر را ۲ دقیقه بعد به ثمر رساندند. البته خودشان نه، بلکه ایوان اِلگرا، مدافع رئال که به اشتباه پاس ورون را وارد دروازه خودی کرد. مجددا شور و هیجان به ورزشگاه بازگشت.

منچستر یکپارچه حمله شد اما شب، شبِ رونالدو بود. فوق ستاره برزیلی رئال از پشت محوطه جریمه با شوتی غیر قابل مهار، گلر فرانسوی یونایتد را بار دیگر مغلوب کرد تا به نوعی انتقام فینال جام جهانی ۹۸ را گرفته باشد.

دیگر هواداران منچستر امیدی نداشتند. بکام به میدان آمد. او در دقیقه ۷۱ با یک ضربه آزاد تماشایی، نتیجه را به تساوی کشاند.

تیم میزبان سه گل می‌خواست و حدود ۲۰ دقیقه زمان داشت. برای اولین بار در این پیکار جذاب، منچستر پیش افتاد و بازهم گلزن، شماره هفت خوش چهره تیم بود. او در دقیقه ۸۵ دبل کرد.

یونایتد به امید اینکه مانند فینال ۱۹۹۹ در دقایق پایانی ۲ گل بزند و صعود کند، احساسی حمله کرد ولی تلاش آنها حاصلی نداشت.

بازی با همان نتیجه به اتمام رسید و رئال با برتری ۶ بر پنج راهی دور نیمه‌نهایی شد. با این حال تیم ویسنته دل بوسکه نیز مغلوب یوونتوس شد و یوونتوس در فینال به میلان باخت تا جام قهرمانی نصیب روسونری‌ها شود.

یک مریخی، مانع از بازگشت رویایی منچستریونایتد شد

یک مریخی، مانع از بازگشت رویایی منچستریونایتد شد

یک مریخی، مانع از بازگشت رویایی منچستریونایتد شد

یک مریخی، مانع از بازگشت رویایی منچستریونایتد شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها