تیم ملی فوتبال ایتالیا در دیداری جذاب با درخشش ۲ ستاره باتجربه خود موفق شد انگلیس را شکست دهد و به نیمه‌ نهایی جام ملت های اروپا (یورو ۲۰۱۲) صعود کند.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۳۳

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مسابقات یورو ۲۰۱۲ به صورت مشترک در اوکراین و لهستان برگزار شد. هر ۲ تیم میزبان نیز در همان مرحله گروهی با جام وداع کردند. با این حال در آخرین دوره ۱۶ تیمی بودن مسابقات، یک دیدار جذاب در مرحله یک چهارم نهایی بین انگلیس و ایتالیا برگزار شد.

ایتالیا با هدایت والتر ماتزاری و انگلیس با سرمربیگری روی هاجسون به این مرحله رسیده بودند. تیم برنده حریف آلمان در نیمه‌نهایی می‌شد. بازی در ۱۲۰ دقیقه هیچ گلی نداشت اما موقعیت‌های فراوانی روی هر ۲ دروازه خصوصا دروازه انگلیس و جو هارت خلق شد.

در ابتدای بازی شوت بیرون پای ده‌روسی از فاصله حدود ۲۵ متر روانه دروازه شد که به تیر برخورد کرد. دنیله در اوخر بازی نیز صاحب یک موقعیت بادآورده در درون محوطه جریمه شد که ضربه‌اش با بی‌دقتی راهی اوت شد. در سوی مقابل گلن جانسون مدافع پیش‌تاخته انگلیس در محوطه جریمه ایتالیا و در شلوغی، ضربه‌ای زد که مهار آن برای هر دروازه‌بانی جز بوفون غیرممکن بود اما گلر باتجربه ایتالیایی‌ها با یک دست و به زیبایی آن را مهار کرد.

بالوتلی سه فرصت عالی برای گلزنی داشت که روی نبوغ پیرلو و مونتولویوو مهیا شده بود اما ضرباتش هرکدام به شکلی دفع شد و به گل نرسید. رونی و اشلی یانگ هم در سوی مقابل فرصت‌هایی داشتند. آمدن دیامانتی و نوچرینو باعث شد تا بازهم ایتالیا موقعیت‌های بهتری خلق کند. روی همکاری این ۲ بازیکن و در اوقات اضافه لاجوردی‌پوشان به گل هم رسیدند اما کمک داور بازی به دستی آفساید نوچرینو را گرفت. در لحظات پایانی دیامانتی برای دومین بار تیر دروازه هارت را لرزاند اما حاصلی نداشت و مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شد.

پنالتی اول ایتالیا توسط بالوتلی گل شد. این در حالی بود که جو هارت با فریاد و حرکات عجیب سعی در بر هم زدن تمرکز او داشت. جرارد نیز موفق شد در ادامه توپش را به گل تبدیل کند. اما ریکاردو مونتولیوو تبدیل به اولین پنالتی‌زن این مسابقه شد که توپش گل نشد. ضربه او به بیرون رفت و وین رونی، بوفون را فریب داد تا بازی به سود انگلیس ادامه پیدا کند.

در این لحظه نوبت به آندره‌آ پیرلو رسید تا نقش یک بازیکن بزرگ را بازی کند. او برای بازگرداندن روحیه به بازیکنان تیمش، تصمیمی ریسکی گرفت و ضربه‌اش را به صورت چیپ زد. جو هارت گول خورد. اثر همین ضربه در ادامه هویدا شد. پنالتی اشلی یانگ به تیر اصابت کرد. نوچرینو چهارمین پنالتی ایتالیا را به گل تبدیل کرد و اشلی کول توسط بوفون مغلوب شد تا ایتالیا از حریف خود جلو بیفتد.

پنالتی آخر. دیامانتی اگر توپ را گل می‌کرد؛ ایتالیا حریف آلمان می‌شد. این اتفاق رخ داد و لاجوردی‌ها به لطف درخشش بوفون و پیرلو و همچنین تعویض‌های درست ماتزاری به نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. آنها در دور بعدی آلمان را نیز شکست دادند و به دیدار نهایی رسیدند اما حریف دلبوسکه و اسپنیای قدرتمندش نشدند.

پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس به لطف دست بوفون و پای پیرلو! (+تصاویر)

پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس به لطف دست بوفون و پای پیرلو! (+تصاویر)

پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس به لطف دست بوفون و پای پیرلو! (+تصاویر)

پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس به لطف دست بوفون و پای پیرلو! (+تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها