متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر تاثیر برخی مواد غذایی در درمان کرونا و تسریع در آن، استفاده از رب انار را به افراد مبتلا به کرونا و افراد سالم توصیه کرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، «مجید امتیازی» متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، به ایسنا گفت:

استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود، اما مصرف آن‌ها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

رب انار به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است.

به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف خوراکی‌های سرخ کردنی پرهیز کنند و روغن مورد استفاده در خوارکی‌هایشان نیز تا حد امکان متعادل باشد و از روغن‌های طبیعی، سالم و مورد اطمینان استفاده کنند.

مصرف سوپ برنج شامل برنج، تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله، روغن زیتون، کمی نمک، پیاز، گوشت سینه مرغ یا بلدرچین و رب انار شیرین یکی از انواع سوپ‌های مقوی در این دوره است.

یکی از ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین آن‌ها استفاده از ترکیب ساده آب و عسل یا ترکیب آب و عسل و آب لیمو ترش است و برای کنترل برخی علایم بیماری مانند سرفه شدید نیز یکی از بهترین توصیه‌ها استفاده از شربت زوفا است که در بازار هم موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها