محققان یک سطح هوشمند ساخته اند که شامل ۳ هزار آنتن کوچک است و می تواند سیگنال وای فای را با ۱۰ بار قدرتمندتر می کند.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۲۷
سیگنال وای فای ۱۰ بار قوی تر می شود +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در حال حاضر نصب سیستم های ارتباطات بی سیم در دستگاه های کوچک چالش برانگیز است. زیرا هنگامیکه فضای کمی برای آنتن بی سیم وجود دارد، حفظ سیگنال خوب کار مشکلی است.

درهمین راستا محققان دانشگاه MIT CSAIL راه حلی یافته اند. آنها یک سطح هوشمند به نام RFocus ساخته اند که می توان از آن به عنوان آینه یا لنز استفاده کرد تا سیگنال های رادیویی را در دستگاه مورد نظر متمرکز کرد. این روند قدرت سیگنال را ۱۰ بار بیشتر می کند.

در نمونه اولیه فناوری RFocus به جای استفاده از چند آنتن مونولیتیک، ۳ هزار آنتن کوچک همراه یک نرم افزار به کار گرفته شده تا قابلیت دریافت سیگنال را افزایش یابد.

این آنتن ها بسیار ارزان هستند و قیمت هر کدام فقط چند سنت است. همچنین در مقایسه با سیستم های فعلی انرژی کمتری مصرف می کنند. جالب آنکه سیستم RFocus از هیچ گونه فناوری برای قدرتمندتر کردن سیگنال استفاده نمی کند.

هنوز مشخص نیست این فناوری چه زمان برای استفاده آماده خواهد بود.محققان باید علاوه بر ارتقای طراحی سیستم، روشی برای تولید انبوه آن بیابند. شکل ایده آل این سیستم هیچ گونه سیم کشی ندارد و ضخامت آن به اندازه یک کاغذ است.

مصارف این فناوری نیز مشخص است. با کمک سیستم RFocus برقراری ارتباط قدرتمندتر وای فای و حتی اینترنت ۵G در مسافت های طولانی ممکن می شود.

اما در کل این فناوری در دستگاه های اینترنت اشیا بیشتریان کاربرد را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها