اپل برای حمایت از محیط زیست و تولید گوشی‌ های هوشمند سبز از مواد بازیافت شدنی در طراحی آیفون استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۰۰
استفاده از مواد بازیافت شدنی در ساخت آیفون

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، اپل سیاستی جدید را برای ساخت گوشی‌های هوشمند جدید خود و سازگاری آن‌ها با محیط زیست در نظر گرفته است. این شرکت به طور گسترده‌ای از مواد قابل بازیافت و کمتر آسیب‌زننده به محیط زیست در ساخت تلفن‌های همراه استفاده می‌کند. قسمت عمده‌ای از این مواد بازیافت شدنی فلزات کمیابی هستند که در ساخت قطعات سخت‌افزاری آیفون‌ها استفاده می‌شوند.

اپل هر ساله حجم زیادی از فلزات نادر را برای تیود قطعات سخت‌افزاری و بدنه گوشی‌های آیفون به کارگیری می‌کند. به دلیل اهمیت حفظ و ذخیره فلزاتی از قبیل آلومینیوم در طبیعت، اقدام اپل برای بازیافت فلزات گرانبها و نادر می‌تواند کمک شایانی و آلودگی کمتر محیط زیست و حفظ معادن محدود این فلزات بکند. اپل علاوه بر گوشی‌های جدید خود مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را نیز که مورد بازتولید قرار می‌گیرد از مواد بازیافت شده تولید می‌کند.

در حال حاضر اپل مواد بازیافت شده مورد نیاز خود را از منابع خارج از این شرکت تامین می‌کند ولی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های فرسوده و از رده خارچ شده آیفون مورد بازیافت قرار گرفته و پس از جدا سازی قطعات و فلزات کاربردی آن‌ها دوباره به چرخه ساخت دستگاه‌های هوشمند باز می‌گردند.

تحقیقات مختلف از سوی سازمان‌های حامی محیط زیست نشان داده است بازیافت مواد مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های هوشمند برای کره زمین حیاتی است و می‌تواند گامی مهم در جلوگیری از تغییرات سریع آب و هوا باشد. در تولید هر دستگاه تلفن همراه هوشمند از 17 نوع فلز کمیاب در طبیعت استفاده می‌شود و کاهش برداشت و وابستگی به این نوع فلزات می‌تواند حیات آینده زمین را تامین کند.

اپل از سال ۲۰۱۷ میلادی قوانینی را برای تولید دستگاه‌های هوشمند خود با روش‌های سبز اجرا کرده، ولی بنا بر برخی از دلایل روند کامل اجرای این قانون با تاخیر و کندی همراه بوده است. کارشناسان و مشتریان شرکت اپل امیدوار هستند که آیفون‌های جدید دوستی مناسب برای محیط زیست باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها