یکی از شرکت‌های پیشرو در فناوری تولید صفحات نمایش، کمپانی چینی BOE است. این شرکت همواره اغلب تمرکز خود را بر روی ارائه نوآوری در زمینه تولید صفحات نمایش نیمه هادی مانند TFT-LCD و امولد (AMOLED) معطوف کرده تا محصولات و سرویس‌های نمایشی باکیفیتی را در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۰۰
کمپانی چینی BOE جدیدترین نمایشگرهای امولد انعطاف‌پذیر خود را به نمایش گذاشت + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، تولید پانل‌های LCD مطمئناً یکی از مهمترین نقاط قوت BOE است؛ جایی که فناوری انحصاری این شرکت با نام Advanced Super Dimension Switch یا به اختصار ADSDS، در زمینه تولید پانل‌های کریستال مایع (LCD)، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این فناوری دارای مزایای برجسته‌ای است که از جمله آن‌ها می‌توان به وضوح فوق العاده بالا، حاشیه‌های بسیار باریک، نسبت کنتراست بالا، ضخامت فوق العاده کم، سیستم لمسی یکپارچه، بهره‌وری بالای انرژی و سازگاری با محیط زیست، اشاره کرد که البته تنها محدود به پانل‌های LCD است.

با این حال، در صنعتی که به سرعت در حال تغییر بوده و به سمت نمایشگرهای اولد (OLED) حرکت می‌کند، BOE نسل ششم از خط تولید نمایشگرهای امولد انعطاف‌پذیر خود را طی مراسمی در شهر چنگدو چین برگزار کرد. این خط تولید در واقع دومین خط تولید نمایشگرهای امولد قابل انعطاف در جهان بوده و اولین مورد در چین به شمار می‌رود. انتظار می‌رود که این خط تولید جدید BOE بالاخره پس از سال‌ها، به انحصار شرکت‌های کره‌ای مانند سامسونگ و ال جی در این زمینه پایان دهد. در حال حاضر، نشانه‌هایی وجود دارد که شرکت‌های هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو و سایر تولید کنندگان چینی گوشی‌های هوشمند، حمایت خود را از نمایشگرهای امولد BOE اعلام کرده‌اند.

BOE در مراسم اخیر خود طیف گسترده‌ای از طرح‌های مربوط به پانل‌های امولد انعطاف‌پذیر را ارائه کرده و حتی یک ویدیو نیز منتشر کرده که همه نمونه‌های تولید شده توسط این شرکت را نمایش می‌دهد. همان طور که انتظار می‌رفت پانل‌هایی از نوع اولد و با نسبت تصویری 18:9 نیز توسط BOE تولید شده است. صفحه نمایش‌های قابل انعطاف با ضخامت بسیار کم و کاغذ مانند هم از دیگر تولیدات جالب توجه این شرکت چینی است. حتی یک نمایشگر مشابه با صفحه نمایش آیفون ایکس نیز در مراسم BOE به نمایش گذاشته شد. با توجه به پیشرفت‌های قابل توجه BOE در زمینه تولید صفحات نمایش، به نظر می‌رسد زنگ خطر برای سامسونگ که در حال حاضر سهم عمده این بازار را در اختیار دارد، به صدا در آمده است.

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها