چین در جدیدترین اقدام خود برای تامین برق از یک مزرعه خورشیدی شناور استفاده می‌کند که مدعی است بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در جهان است.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۶۵
بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان در چین ساخته شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، همه می‌دانیم که چین در صدر فهرست کشورهایی است که به واسطه صنعتی شدن سریع و نیروگاه‌های سوختی تامین کننده انرژی مورد نیاز این صنایع از آلودگی رنج می‌برند. چین طی سال‌های گذشته پیوسته در تلاش بوده تا از منابع تولید برق سازگار با محیط زیست استفاده کند تا میزان آلودگی که اغلب در شهرهای بزرگی مانند پکن به سطوح خطرناک می‌رسد را کنترل کند. این کشور در جدیدترین اقدام خود برای تامین برق از یک مزرعه خورشیدی شناور استفاده می‌کند که مدعی است بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در جهان است.

اقدامات این چنین به چین کمک می‌کنند تا با معضل آلودگی مقابله کند. هوای آلوده به دود و غبار یکی از رایج‌ترین مشکلات چین است و به این راحتی ها از بین نمی‌رود. به این ترتیب چین باید اقدامات حساب شده ای را انجام دهد تا سطوح آلودگی را به مرور کاهش دهد و یکی از این راهکار استفاده از منابع انرژی پاک است.

دولت چین تایید کرده که مراحل ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان را به اتمام رسانده است. این نیروگاه 40 مگاواتی که توسط شرکت Sungrow Power Supply ساخته شده است، روی شهری که سیل آن را گرفته شناور است.

چین قصد دارد میزان استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی خود را 20 درصد افزایش دهد و به یک رهبر جهانی در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها