رویداد Display Week جایی است که بسیاری از تولیدکنندگان پنل‌های صفحه نمایش در آن جمع می‌شوند تا جدیدترین محصولات خود را معرفی نمایند. این نمایشگاه این هفته در کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۶۷
اولین صفحه نمایش 9.1 اینچی OLED که می‌تواند به هر دو طرف خم شود

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیرو، سامسونگ چندین سال است که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش در جهان شناخته می‌شود. امسال اما قرار است این شرکت نخستین صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر جهان را معرفی کند. به گفته منابع کره‌ای، این صفحه نمایش قابل کشش، پیشرفته و انعطاف‌پذیر خواهد بود و از جدیدترین تکنولوژی‌های این حوزه در آن استفاده شده است.
صفحه نمایش 9.1 اینچی که می‌تواند به هر دو طرف خم شود

صفحه نمایشی که قرار است توسط سامسونگ در رویداد Display Week این هفته رونمایی شود، 9.1 اینچی خواهد بود و ضخامت 12 میلی‌متری دارد و با حفظ کیفیت به هر دو سمت خم می‌شود.

ممکن است این تکنولوژی در حال حاضر چندان جالب به نظر نرسد ولی در آینده استفاده‌های زیادی از آن در جاهای مختلف خواهد شد. از جمله می‌توان به طرح گوشی و تبلت‌های تاشوی سامسونگ اشاره کرد تا تا اواخر سال 2018 معرفی خواهند شد.

نماینده سامسونگ در مورد تکنولوژی پیشرفته صفحه نمایش انعطاف‌پذیر این شرکت، توضیح می‌دهد:

در حال حاضر صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر OLED فقط به یک سمت خم شده ولی صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ به هر دو سمت خم می‌شود.

همچنین ممکن است از این صفحه نمایش‌ در گجت‌های پوشیدنی، صنایع مختلف، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا استفاده شود.
تمرکز اصلی سامسونگ تولید گوشی‌های هوشمند با این نوع صفحه نمایش است!

صفحه نمایش انعطاف‌پذیر یک ویژگی جالب و خاص است، ولی تولید انبوه آن در آینده نزدیک مقدور نیست. اما این امکان وجود دارد که سامسونگ 2 مدل گوشی با این صفحه نمایش را در طی سال‌های آینده روانه بازار کند ولی قطعا تولید آن‌ها به صورت انبوه نخواهد بود.

نکته مهم دیگر در مورد این صفحه نمایش، استفاده از آن در هدست‌های واقعیت مجازی است که قطعا باعث می‌شود تا کاربران حس بهتری را با این هدست‌ها تجربه نمایند. البته افزایش رزولوشن صفحه نمایش‌ها هم نکته مهم دیگری است که برای افزایش لذت از هدست‌های واقعیت مجازی لازم است.

برای دیدن تصاویر و ویدیوهای بیشتر راجع به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ باید کمی صبر کنیم تا این محصول به صورت رسمی معرفی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها