اخیرا کمپانی گوگل برنامه‌ی “System Update” را از Google PlayStore حذف کرده است. این برنامه دقیقا به عنوان یک SpyWare عمل می‌کند و نزدیک به سه سال هست که در PlayStore باقی مانده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۳۵
خبر خوش حذف برنامه مخرب System Update از پلی استور + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، کلیک، کاربران از شنیدن خبر حذف برنامه‌ی System Update از PlayStore شوک زده شده‌اند چرا که در طول این سه سال میلیون‌ها کاربر این نرم‌افزار مخرب یا بهتر بگوییم این Spyware را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده‌اند.

فروشگاه Google PlayStore خیلی بزرگ و عظیم است و تقریبا هر برنامه‌ای برای هر دستگاه اندرویدی پیدا می‌شود. با توجه به حجم زیاد فروشگاه PlayStore و ظرفیت گنجایش آن، برنامه یا برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند برای دستگاه اندرویدی شما مخرب باشند.

حتما شما از شنیدن خبر مخرب بودن نرم‌افزار System Update در Google PlayStore و حذف آن از این فروشگاه شوکه شده‌اید. این برنامه‌ی مخرب سه سال است که در فروشگاه Google PlayStore زنده مانده، چرا که آخرین آپدیت برنامه به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

اخیرا کمپانی گوگل اقدام به حذف این نرم‌افزار مخرب از PlayStore کرده است چرا که System Update بعد از دانلود و نصب در نقش یک Spyware در گوشی شما فعالیت می‌کند.

برنامه‌ی مخرب System Update برای اولین بار توسط شرکت امنیتی Zscaler مورد ارزیابی قرار گرفت. بنا به گفته‌ی Zscaler، این برنامه در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده است و به عنوان یک Spyware اطلاعات مربوط به لوکیشن دستگاه اندرویدی را به خالق برنامه ارسال می‌کند همچنین این نرم‌افزار مخرب SMS‌های دریافتی شما را می‌تواند ببیند.

ژ

این شرکت امنیتی در ادامه بیان می‌کند هر کاربری که این نرم‌افزار را بر روی گوشی خود نصب کند بعد از اجرای برنامه با پیغام “Unfortunately, Update Service has stopped” مواجه می‌شود اما با این وجود برنامه در پس زمینه‌ی گوشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت امنیتی پس از مشاهده‌ی این موضوع، آن را فورا به گوگل گزارش می‌دهد و بلافاصله کمپانی گوگل برنامه را از PlayStore حذف می‌کند.

برنامه‌ی System Update قبل از حذف از PlayStore هیچ تصویر و یا توضیحی از خود در صفحه‌ی پروفایلش نداشت اما کاربرانی که نرم‌افزار را دانلود و نصب کرده بودند امتیاز‌های منفی به برنامه داده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها