خودروی مدل ایکس تسلا موفق شده به دلیل وضعیت اورژانسی راننده، مسافت 32 کیلومتر تا بیمارستان را با استفاده از قابلیت اتوپایلوت طی کند.
کد خبر: ۹۳۰۴۸۴
اتوپایلوت خودروی تسلا با رساندن راننده به بیمارستان جان او را نجات داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تک شات ، راننده این خودروی یک وکیل 37 ساله به نام Joshua Neally بوده که مدعی شده که قابلیت اتوپایلوت خودروی مدل ایکس او، جانش را نجات داده است. این راننده اواخر ماه گذشته مشغول رانندگی به سمت منزل خود بوده است که ناگهان درد شدیدی را در سینه خود احساس می‌کند.

این راننده در زمان احساس درد شدید در ترافیک بزرگراه گیر افتاده بوده است و پیش بینی کرده که قابلیت اتوپایلوت تسلا می‌تواند خیلی سریع‌تر از توقف برای تماس با نیروهای اورژانس، او را به بیمارستان برساند. به این ترتیب او به خودروی خود اجازه می‌دهد تا 32 کیلومتر در حالت اتوپایلوت رانندگی کرده تا به نزدیکی یک بیمارستان برسد. البته این بیمار مجبور شده با وجود درد شدید، مسیر نهایی تا بیمارستان را خودش طی کند زیرا قابلیت اتوپایلوت در حال حاضر تنها برای رانندگی در بزرگراه مناسب است.

این بیمار مراحل درمانی را طی کرده و اکنون در سلامت به سر می‌برد. اما با توجه به اینکه در آن لحظه دچار آمبولی ریه شده ، رسیدن به بیمارستان در کمترین زمان ممکن نقشی حیاتی در نجات جانش داشته است. آمبولی ریه در واقع موجب لخته شدن خون یا چربی در یکی از سرخرگ‌هایی می‌شود که به بافت‌ شش‌ها خونرسانی می‌کنند. با بسته شدن سرخرگ، توانایی تنفسی کاهش پیدا می‌کند، این بیماری سالانه موجب مرگ 50 هزار نفر می‌شود. در هفتاد درصد موارد، افراد در عرض یک ساعت پس از اولین نشانه‌های این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و در نتیجه زمان در نجات بیمار بسیار مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها