مدتی است هنگام کار با رایانه، روی آیکون باتری علامتی به‌شکل ضربدر ظاهر شده و پیام خطایی با این متن نمایش داده می‌شود: Consider replacing your battery
کد خبر: ۸۹۲۸۰۴
آیکون باتری لپ تاپ به‌شکل ضربدر ظاهر می شود

مخاطب کلیک: شارژ باتری نیز زودتر ازگذشته تمام می‌شود. آیا عمر باتری تمام شده است؟ آیا با کالیبره کردن باتری مشکل برطرف می‌شود؟ لطفا درمورد پراکسی سرور و این‌که تنظیمات آن در مرورگر و شبکه‌های موبایل چگونه است، راهنمایی کنید.

کلیک: باتری لپ‌تاپ و دیگر تجهیزات دیجیتال، عمر مفیدی دارند و پس از مدتی استفاده نمی‌توانند از حداکثر ظرفیت خود برای نگهداری شارژ کمک بگیرند. چنانچه ظرفیت نگهداری شارژ در باتری لپ‌تاپ به 40 درصد از حداکثر ظرفیت آن برسد، سیستم‌عامل ویندوز (ویندوز7 و بالاتر) به کمک ابزار هوشمندی که در اختیار دارد پیامی مبنی بر نیاز به تعویض باتری را به شما نمایش می‌دهد. این پیام که با همان متن مورد اشاره نمایش داده می‌شود به این معناست که باتری دستگاه شما حدود 40 درصد از حداکثر ظرفیت تعریف شده خود شارژ می‌شود. گاهی (بخصوص در لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی) ممکن است این هشدار به‌دلیل اشتباه محاسباتی این ابزار در ویندوز نمایش داده شود که در این شرایط و برای اطمینان از عملکرد باتری پیشنهاد می‌کنیم یک بار آن را کالیبره کنید؛ اما چنانچه بعد از کالیبره کردن نیز این خطا را مشاهده کردید می‌توانید اطمینان داشته باشید که عملکرد باتری دستگاه شما با مشکل مواجه شده و نیازمند تعمیر یا تعویض است.

در پاسخ به پرسش دوم نیز، سرورهای پراکسی به‌عنوان یک واسطه، میان شما و مقصد نهایی قرار گرفته و هر درخواستی را که ارسال می‌کنید، دریافت و به مقصد ارسال می‌کنند، همچنین پاسخ‌های دریافتی از مقصد را دریافت کرده و به شما می‌رسانند. این سرورها کاربردهای متنوعی دارند و در بیشتر موارد نیز برای استفاده از آنها باید به بخش تنظیمات شبکه (Network) در مرورگر مراجعه کرده و با وارد کردن آدرس آی‌پی و پورت مربوط به آن (در صورت نیاز نام کاربری و رمز عبور اتصال به سرور پراکسی را نیز وارد کنید)، عملیات اتصال به سرور پراکسی را اجرا کنید.

نکته‌ای که باید هنگام استفاده از سرورهای پراکسی به آن توجه داشته باشید امنیت اطلاعات رد و بدل شده هنگام اتصال به این سرورهاست، زیرا در بسیاری از موارد (بخصوص در صورتی‌که این سرورها به‌طور رایگان برای عبور از فیلترینگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند) همه اطلاعات مبادله شده توسط این سرورها، ثبت شده و سوء‌استفاده از آنها امکان‌پذیر است.

کلیک: خوشبختانه گوشی شما در فهرست گوشی‌هایی است که به‌روزرسانی اندروید 6 برای آنها منتشر می‌شود، اما فعلا این به‌روزرسانی برای منطقه خاورمیانه و کشور ایران منتشر نشده است. به احتمال زیاد تا یک ماه دیگربه‌روزرسانی رسمی برای این منطقه نیز منتشر شده و شما می‌توانید به کمک این روش عملیات به‌روزرسانی را اجرا کنید:

به منوی دستگاه مراجعه کنید و روی Settings فشار دهید.

به بخش About Phone مراجعه کنید و Software updates را فشار دهید.

در این مرحله عملیات بررسی امکان به‌روزرسانی رسمی آغاز شده و چنانچه این بررسی نتیجه‌ای داشته باشد عملیات دانلود فایل به‌روزرسانی آغاز شده و در ادامه عملیات نصب و به‌روزرسانی سیستم‌عامل به آخرین نسخه موجود اجرا می‌شود.

مخاطب کلیک: گوشی من گلکسی J1 است. می‌خواهم بدانم آیا به‌روزرسانی اندروید 5 برای این گوشی منتشر شده است؟ بازی iron man3 را به همراه دیتای آن نصب کردم، اما وقتی دیتا را درون حافظه داخلی کپی می‌کنم و وارد بازی می‌شوم بازی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و مثل این‌که اصلا کار نمی‌کند. لطفا از سیر تا پیاز در مورد بازی‌های نیازمند دیتا کمکم کنید.

کلیک: با تشکر از همراهی شما با ضمیمه کلیک، پاسخ پرسش‌های شما به ترتیب عبارت است از:

درحال حاضر گلکسی J1 با پشتیبانی از شبکه 4G و همکاری اپراتور Verizon (در کشور آمریکا) به اندروید 5.0.2 مجهز شده، اما نسخه‌های مختلف این دستگاه در دیگر کشورها همچنان از اندروید 4.4 (کیت‌کت) بهره می‌برد و خبری مبنی بر زمان‌بندی انتشار اندروید 5 برای این مدل ارائه نشده است. درنتیجه فعلا به‌روزرسانی رسمی اندروید 5 برای دستگاه شما منتشر نشده و به محض انتشار این به‌روزرسانی با مراجعه به بخش به‌روزرسانی در تنظیمات دستگاه می‌توانید این عملیات را اجرا کنید.

برخی بازی‌ها هنگام اجرا نیازمند دانلود فایل‌های موردنیاز از سرورهای سایت ارائه‌کننده بازی هستند. گاهی کاربران ترجیح می‌دهند این فایل‌ها را یکجا در پکیجی جداگانه دریافت کنند تا هنگام اجرای بازی، حذف و نصب مجدد بازی یا نصب آن روی دیگر دستگاه‌ها نیازی به دانلود مجدد این فایل‌ها نداشته باشند. به همین دلیل، فایل دیتای بازی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و در بیشتر موارد نیز این فایل‌ها با توجه به نوعی که دارند، باید در یکی از دو مقصد زیر روی حافظه دستگاه شما ذخیره شود:

فایل‌های دیتای اختصاصی: این فایل‌ها برای پردازشگرهای گرافیکی (GPU) مختلف ارائه می‌شود و شما باید باتوجه به سخت‌افزار دستگاه خود، نسخه موردنظر را دریافت و آن را در مسیر Android/Data روی حافظه جانبی دستگاه خود ذخیره کنید.

فایل‌های دیتای عمومی: این فایل‌ها اغلب پسوند Obb دارند و به‌صورت مشترک روی پردازشگرهای گرافیکی عموم دستگاه‌ها قابل اجرا و نصب هستند. فایل‌های دیتای عمومی در مسیر Android/Obb روی دستگاه شما ذخیره می‌شوند.

توجه: چنانچه هریک از پوشه‌های Obb یا Data در پوشه Android روی حافظه دستگاه شما وجود ندارد، می‌توانید خودتان این پوشه‌ها را ایجاد کنید. همچنین توجه داشته باشید فایل دیتای دانلود شده را ‌باید ابتدا از حالت فشرده خارج کرده سپس پوشه‌ای را که نامی چند بخشی (در بیشتر موارد کلمات مختلف در نامگذاری پوشه توسط نقطه از یک‌دیگر جدا شده‌اند) دارد، در مسیر موردنظر کپی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
majid
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
۰
۰
سلام من یه تبلت چینی با مارك سامسونگN8010 دارم كه روت كرده بودمش. با اپ محترم iFont تغییر فونت دادم بعد تبلت رو ریستارت كرد اما بعد از روشن شدن روی لوگوی اندروید در حال Loading... گیر میكنه بالا نمیاد. با دكمه ولوم بالا+پاور به منوی بوت رفتم اما هیچكدوم از گزینه ها اعم از Wipe /Factory reset كارنكردن حتی باروش های مختلف گرفتن چند ثانیه پاور یا ولوم+پاور یا ولوم+پاور+لمس Home عمل نمیكنه حتی گزینه restart now فقط روی هر گزینه Home رو لمس میكنم میره یه لوگوی اندروید با مثلث تعجب نشون میده دوباره لمس میكنم به منوی گزینه ها بر میگرده. خواستم با Sp flash tool یه رام مشابه برای سی پی یو و ورژن 4.1.1 تبلت بزنم نشد با اینكه یه پك كامل درایور انواع گوشی ها رو رو لپ تاپ نصب كردم نمیدونم شناسایی میكنه یا نه توی دوایس منیجر كامپیوتر در قسمت پورتابل دوایس k:/ میاد.كلافه شدم خواهش میكنم راهنمایی كنید.ممنون
مشخصات تبلت
BB Chip: MT6575
MS Board. : MIT004
Modem Ver. : GM1505_V1.2
kernel Ver. : 2.6.35.7 (gm0726@gm0725-desktop) (gcc versio n 4.4.3 (GCC) ) #1
Android Ver. : 4.1.1
SW Ver. : ALPS.GB2.MP.V2.27
Custom Build Verno. : E02_V2.1
جام جم
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
سلام راه حل اینه كه آن روت كنید به نسخه كارخانه با همان نرم افزار كه عمل روت را انجام داده بودید اگر مشكل پیدا كردید به نمایندگی مراجعه كنید.

نیازمندی ها