نقد و بررسی 2 بازی‌ موبایلی

ماجراجویی آرام در‌افسانه‌های ژاپنی

بازی‌‌های این هفته برای سیستم‌عامل اندروید بوده و طی دو هفته‌ گذشته در فروشگاه‌های ایرانی در طبقه‌‌بندی «تازه‌های برگزیده» قرار داشته‌‌اند. این بازی‌‌ها خارجی بوده که یکی از آنها توسط ناشری ایرانی در بازار ایران منتشر شده است.
کد خبر: ۸۷۳۹۵۲
ماجراجویی آرام در‌افسانه‌های ژاپنی

تنگامی یک بازی خارجی است که شرکت صباسل آریا با خرید حق امتیاز آن از ناشر اصلی، آن را به‌صورت رسمی با قیمت 6000 تومان در کافه بازار منتشر کرده است. این بازی خرید درون برنامه‌‌ای نداشته و در ازای مبلغی که پرداخت می‌کنید، یک عنوان کامل دریافت می‌‌کنید. اما آیا بازی ارزش پرداخت این هزینه را دارد؟ به طور قطع بله.

زیبایی و گیرایی بازی اولین عناصری است که به محض ورود به آن متوجه‌‌شان خواهید شد. تنگامی سبک ماجرایی دارد و داستان و روایت قصه بالاترین اهمیت را در آن دارد. دو ویژگی کاملا بارز و ممتاز در بازی وجود دارد که به منحصر‌به‌فرد شدن آن نسبت به دیگر بازی‌‌های هم سبک منجر شده‌ است.

اولین ویژگی، ایده و خلاقیت سازنده‌‌ها در طراحی مکانیک اصلی بازی برای پشت سر گذاشتن معماهایی است که در مسیر داستان با آنها مواجه می‌‌شوید. این مکانیک تحت تاثیر کتاب‌‌های فیزیکی سه بعدی طراحی شده که حتما شما هم کمابیش با این کتاب‌ها آشنا هستید.

دیگر ویژگی بازی، سبک گرافیکی خاص آن است که با الهام از داستان‌های ژاپنی و فرهنگ شرقی شکل گرفته و البته داستان که با مفاهیم آشنای دوستداران خاور دور همراه است.

داستان بازی با تغییر فصل‌‌ها از بهار به زمستان و خشک شدن درخت آلبالویی آغاز می‌‌شود که به نظر می‌‌رسد نقشی مهم در حیات منطقه دارد. بازی با تم افسانه‌ای ژاپنی خود، شما را در نقش کاراکتری مذکر قرار می‌‌دهد تا با جست‌وجو در اعماق جنگل‌‌ها، راهرو‌های تاریک معابد و البته مسیرهای کوهستانی به راز خشک شدن درخت پی برده و مانع رخ دادن آن شوید.

معماهای بازی با بهره‌‌گیری از المان‌‌های صوتی زیبا و همچنین مکانیک تا کردن صفحات کتاب و شکل ‌دادن مسیرهای جدید طراحی شده‌‌ که بسیار جذاب و خلاقانه است. تنگامی در مسیر استاندارد بازی‌‌های ماجرایی اشاره و کلیک قرار دارد، ولی مکانیک تا کردن صفحات کتاب یا بخش‌‌هایی از مرحله باعث شده عمیق‌‌تر و سرگرم‌‌کننده‌تر جلوه کند.

موسیقی نیز از دیگر جنبه‌‌های زیبا و استثنایی بازی به شمار می‌رود که هارمونی کاملی با فضاسازی و تصویرگری بازی داشته و کاملا در غوطه‌‌وری شما در یک قصه‌ ژاپنی باستانی موفق عمل می‌‌کند.

از ایرادهای جزئی بازی می‌‌توان به حرکت آهسته‌ دوربین همراه با کاراکتر هنگام رسیدن به کناره‌‌های صفحه و همچنین سرعت حرکت کاراکتر یا نبود وجود مکانیکی برای دویدن یا حرکت سریع اشاره کرد که باعث می‌شود پیمودن مسیرهای نسبتا طولانی و به‌خصوص رفت و آمد بین دو نقطه برای حل معماها کمی خسته‌کننده شود، در حدی که در بعضی از این شرایط به‌سادگی می‌‌توانید دو سه قلپی از لیوان چای کنار دست‌تان نوشیده یا پیام‌های دریافتی خود را بررسی کنید. به جز این مسائل، تنگامی یک بازی کامل و استثنایی است که از ابتدا تا انتهای بازی ایده و گرافیک آن را ستایش خواهید کرد و دست‌‌کم تا مدت‌‌ها عنوان دیگری مشابه آن نخواهید دید.

تِنگامی (Tengami)

پلتفرم اندروید
سازنده صباسل آریا

سبک معمایی

حجم 200 مگابایت

لینک دانلود bit.ly/1Of7fdW

مجید رحمانی

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها