نقدی بر بازآفرینی عنوان Amplitude

احیای یک فرمول کلاسیک

بدون شک می‌‌توان Bloodborne را از بهترین بازی‌های انحصاری نسل حاضر کنسول‌‌ها دانست که نقشی پر رنگ در استقبال و افزایش فروش کنسول PS4 داشت.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۵
این بار کابوس شکارچیان قدیمی

بلادبوردن از حیث اتمسفر و چالش‌‌های گیم‌پلی عنوانی شبیه ساخته‌های قبلی سازنده یعنی سری بازی‌های Souls است، با این تفاوت که در دنیایی متاثر از عصر ویکتوریا جریان دارد.

در بلادبوردن شاهد بودیم که سختی سری بازی‌های Souls با مکانیک‌های اکشن سریعی همراه شد که پیکره مبارزات بازی را شکل می‌دهد و به نوعی سریع‌ترین مبارزات در بین ساخته‌های From Software را دارد.

اگر از دوستداران این سازنده و بازی‌‌های آن باشید، حتما بسته‌های الحاقی Dark Souls II را تجربه کرده و موافق هستید که فوق‌العاده و جذاب بودند، در نتیجه زمانی که اعلام شد محتوای اضافی برای بلادبوردن در راه است، انتظارات از آن تا حد زیادی بالا رفت.

خوشبختانه Bloodborne: The Old Hunters از بهترین DLCهایی است که در نسل جدید منتشر شده‌اند و بر جذابیت و هیجان بازی‌ای که به خودی خود شاهکار به شمار می‌رود، افزوده است.

از ویژگی‌های جدید این DLC می‌توان به اضافه شدن آیتم Old Hunter’s Bell اشاره کرد که به بازیکنان آفلاین و افرادی که در پیدا کردن یار آنلاین با مشکل همراه هستند این امکان را می‌دهد

سریع‌تر و راحت‌تر کاراکترهایی را که باهوش مصنوعی هدایت می‌شوند، احضار کنند تا به آنها در مبارزه با باس‌های سخت و دشوار بازی اصلی، چالش‌های سیاهچال‌ها و دیگر قسمت‌هایی که با این نسخه به بازی اضافه می‌شود،کمک کنند.

از دیگر جنبه‌های جذاب The Old Hunters می‌توان به اضافه شدن مناطق جدید در بازی اشاره کرد. اگر یادتان باشد در محوطه امنی در اطراف همان کلیسایی که اوایل بازی وارد آن می‌شدید، منطقه‌ای درخشان وجود داشت که به آن دسترسی نداشتید.

حالا با استفاده از این منطقه می‌توانید بین نسخه اصلی بازی و DLC تردد کنید. محتوای جدید بازی مجموعه‌ای از محیط‌ها و نقشه‌های کاملا جدید و همچنین نسخه‌های تغییر یافته مراحلی است که قبلا شاهد آنها بوده‌اید.

نقشه‌های تغییر یافته پورتی ساده از نمونه‌های موجود نیستند، بلکه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گاهی به چشم جدید و کشف نشده به نظر می‌رسند و گاهی با حس دژاوو همراه هستند.

محتواهای جدیدی که با این نسخه به بازی اصلی اضافه می‌شود آن قدر زیاد است که به سادگی می‌توان آن را برتر از تمام DLCهای معرکه‌ای دانست که برای دارک سولز 2 منتشر شده بود.

از دیگر جنبه‌های بازی که احتمالا سهمی عمده در میزان استقبال از آن داشته است به اضافه شدن آیتم‌‌ها و سلاح‌های متنوع می‌توان اشاره کرد.

بیشتر از دو جین سلاح جدید برای دست چپ و راست وارد بازی شده که Boom Hammer یکی از آنهاست.

این سلاح بسیار قدرتمند و سنگین بوده و با هر ضربه آن انفجاری از آتش ایجاد می‌‌شود که در صورت بهره‌مندی هوشمندانه از آن امکان کمبو زدن و وارد آوردن ضربات مرگبار به دشمنان نیز وجود دارد.

یکی دیگر از سلاح‌های جدید بازی نوعی گرز است که به شکل بازوی موجودی در حال تغییر شکل دادن است.

سلاح‌های بسیار جالب و لذتبخشی به بازی اضافه شده و هنر و ذکاوت طراحان آن این است که اجازه نداده‌اند هیچ‌کدام از آنها به سلاح غالبی تبدیل شوند که از شدت قدرت و سرعت، بهترین انتخاب شما از ابتدا تا انتهای بازی قرار بگیرند.

به‌هرحال طرفداران بلادبوردن و سری بازی‌های دیمون سولز و دارک سولز 1 و 2 خوب می‌دانند با وجود سلاح‌ها، تجهیزات و جادوهای مختلف در طول بازی، عاقلانه‌ترین کار این است که منطبق با کلاس انتخابی خود و با توجه به سبک بازی‌تان، آنها را برگزینید.

بیشتر سلاح‌های اضافه شده به بازی در این نسخه، مناسب افرادی است که دوست دارند کلاس‌های سنگین با حرکات کند اما ضربات قدرتمند داشته باشند و به جز چند مورد انگشت‌شمار برای افرادی که چابکی و سریع بودن حرکات کاراکتر را به قدرت و میزان آسیب وارده سلاح‌‌ها ترجیح می‌دهند گزینه‌های مناسبی وجود ندارد.

البته شاید در ادامه و به کمک الماس‌ها و جواهرها بتوان تغییراتی در مسیر استفاده سلاح‌ها ایجاد کرد که ما هنوز از آنها بی‌اطلاع هستیم.

مهم‌ترین نکته‌ای که برای تجربه The Old Hunters باید بدانید این است که تقریبا از همان ابتدای بازی و محیط‌های آغازین بازی می‌توانید وارد دنیای این محتوای اضافی شوید.

ولی دشمنان و باس‌های آن برای بازیکنانی که حداقل به سطح 65 نرسیده باشند، حتی طبق استانداردهای خود بلادبورن هم احتمالا بسیار دشوار خواهند بود و مرگ‌های پیاپی را برای شما در پی خواهند داشت.

همچنین بخشی از دشمنان عادی شما در بازی، شکارچی‌هایی هستند که کم و بیش به شکل تصادفی در بازی اصلی با آنها برخورد می‌کردید منتها در اینجا تفاوتی اساسی وجود دارد که آنها پس از کشته شدن و ترک منطقه توسط شما دوباره زنده خواهند شد.

باس‌فایت‌های بازی نیز حسابی زیبا، خشن و هیجان‌انگیز هستند و حکایت از مهارت و استادی سازنده‌ها در امر طراحی بازی دارند.

یکی از جذاب‌ترین مبارزه‌ها، نبرد با همان اولین باس است که به دو نیمه تقسیم می‌شود. در نیمه اول با یک باس‌فایت سریع علیه موجودی وحشتناک مواجه هستید.

اما بعد از این‌که سلامت باس را به نیمه رساندید، او به موجود دیگری تبدیل می‌شود که برای اجتناب از لوث شدن جذابیت آن و راهکار مقابله‌اش از توضیح بیشتر خودداری می‌کنیم.

The Old Hunters با وجود قیمت نسبتا بالای 20 دلاری به سادگی می‌تواند دوستداران بلادبورن را که شاید تا الان بارها بازی را تمام کرده و سیر تا پیازش را حفظ هستند مجاب کند تا بار دیگر به بازی برگردند و ساعت‌های زیادی را صرف سرگرم کردن خود با محیط‌ها، سلاح‌ها و دشمنان جدید بازی کنند.

تجربه این DLC را از دست ندهید و بدانید برای تجربه‌اش، حتما به نسخه اصلی بازی نیز نیاز دارید.

Bloodborne: The Old Hunters

پلتفرم: PS4

ناشر: Sony Computer

Entertainment America

سازنده: From Software

سبک: اکشن نقش‌آفرینی

امتیاز: 9

مجید رحمانی

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها