جان کارپنتر، از کارگردانان خوشنام سینما که آثاری مانند Halloween، The Thing و Escape From New York را در کارنامه دارد و هر کدام به نوعی در سینما جریان‌ساز بوده‌اند، گفته با پادرمیانی او، از شکایت قانونی علیه هیدئو کوجیما (کارگردان متال گِر) جلوگیری شده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۶۶
نجات کوجیما از شکایت

به گزارش جام جم کلیک ،او در مصاحبه با هالیوود ریپورتر از شرکت فرانسوی CanalPlus نام برده که در حقوق فرار از نیویورک سهیم است و به عزم آنان برای شکایت از کوجیما به اتهام نقض کپی‌رایت اشاره کرده است.

کارپنتر با پادرمیانی و ذکر این‌که کوجیما «حداقل برای من» انسان خوش‌طینتی است، مانع کانال‌پلاس شده است.

این مصاحبه یک هفته پس از شکایت کانال‌پلاس از شرکت لوک بسون، کارگردان هالیوودی انجام شده که با اتهام سرقت هنری از همان فیلم در Lockout، 91000 دلار غرامت گرفت.

البته شباهت متال گِر و فرار از نیویورک فقط در شخصیت اصلی دو اثر دیده می‌شود. از جمله می‌توان به شباهت زیاد سولید اسنیک به اسنِیک پلیسکن (قهرمان فرار از نیویورک) با بازی کورت راسل و شباهت اسمی آن دو اشاره کرد.

با این حقیقت می‌توان مثل خیلی از هواداران چنین گمانه زد که کوجیما برای ادای احترام، از این نام و چهره مشابه برای بازآفرینی شخصیت فوق محبوب سولید اسنیک استفاده کرده است، اما با استناد به توییتی که او سال گذشته در توییتر ثبت کرده، می‌توان این استدلال را مردود شمرد.

او در آن توییت گفته: «دلیل استفاده من از نام رمزی Snake (به معنای مار) در بازی متال گِر این بود که میان موجودات زنده، مار بهترین نماد برای اختفای حضور است.»

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها