آشپزخانه‌های آینده به شما درس آشپزی می‌دهند

آشپزخانه هوشمند در راه است

شرکت طراحی داخلی و لوازم خانگی ایکیا طرح آشپزخانه‌های هوشمند را در دست کار دارد که امکاناتی مانند آموزش اشپزی در ابزارهای آشپزی را برای کاربران مهیا خواهد ساخت.
کد خبر: ۷۹۰۵۱۲
آشپزخانه هوشمند در راه است

جام جم کلیک: امروزه برداشت از کلمه هوشمند به تدریج به سمت و سویی اشتباه پیش می‌رود زیرا در سطح عام جامعه، برداشتی که از هوشمند بودن به وجود آمده است برابر با امکان ارتباط با اینترنت و نصب نرم‌‌افزار است و این امر تنها می‌تواند به‌عنوان یک زیرشاخه از هوشمند بودن مطرح باشد.

در میان شرکت‌های طراحی بزرگ در سطح جهانی، شرکت ایکیا بسیار دیر به روند هوشمندسازی پیوسته است ولی این شرکت به خوبی موفق به ساخت ساختارهای جدیدی برای تعاریف هوشمند بودن شده است. یکی از پروژه‌های بسیار هیجان‌انگیز ایکیا برای آینده خانه‌های هوشمند را باید سیستم آشپزخانه هوشمند این شرکت دانست. در این پروژه قرار است تا میز آشپزخانه شما و کابینت‌ها به امکانات کاملی مجهز باشند که موجب می‌شود تا در هنگام آشپزی موفق به شناسایی مواد غذایی مختلف شده و شما را در زمینه آشپزی یاری کنند.

این آشپزخانه‌های هوشمند، داخل کابینت‌های خود به امکاناتی مانند ظروف آشپزی مخفی، سیستم خودکار تفکیک زباله‌ها و چندین و چند مورد دیگر مجهز خواهند بود . البته این سیستم تا عرضه شدن به بازار، نیاز به پیشرفت‌های بسیاری دارد و شرکت ایکیا آن را آشپزخانه هوشمند 2025 نامیده است که این امر نشان از عرضه این سری محصولات پس از گذشت یک دهه از سال جاری دارد.

هنوز نحوه عملکرد این امکانات مشخص نیست و ایکیا این پروژه را تنها در قالب یک طرح مفهومی معرفی کرده است ولی نوع اجرای کلیپ ویدیویی معرفی این طرح، باورپذیر از کار درآمده است و به همین جهت نیز دسترسی به آن را نمی‌توان چندان دور از ذهن دانست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها