آمار و ارقام از برتری کدام شرکت خبر می‌دهند؟

پادشاه تلفن‌های همراه کیست؟

همه‌کاره‌ها به میدان نبرد می روند

بررسی و مقایسه 3 مدل از رایانه‌های همه‌کاره

در سال‌های اخیر استفاده از رایانه‌های یکپارچه همه‌کاره (All-in-One) یا به‌اصطلاح پنل پی‌سی افزایش چشمگیری داشته است. این رایا‌نه‌ها به‌تدریج جایگزین سیستم‌های جا‌گیر دسکتاپ با کیس‌ پر سروصدا می‌شود. از مزیت‌های آنها می‌توان به کم حجم و یکپارچه بودن و جاگیری کم و حمل و نقل ساده اشاره کرد.
کد خبر: ۷۴۷۸۸۰
بررسی و مقایسه 3 مدل از رایانه‌های همه‌کاره

در سال‌های اخیر استفاده از رایانه‌های یکپارچه همه‌کاره (All-in-One) یا به‌اصطلاح پنل پی‌سی افزایش چشمگیری داشته است. این رایا‌نه‌ها به‌تدریج جایگزین سیستم‌های جا‌گیر دسکتاپ با کیس‌ پر سروصدا می‌شود. از مزیت‌های آنها می‌توان به کم حجم و یکپارچه بودن و جاگیری کم و حمل و نقل ساده اشاره کرد.

در حقیقت تنها قطعات جداگانه‌ای که دارید ماوس و صفحه کلید اکسترنال وایرلس یا باسیم است. با وجود لمسی بودن صفحه‌نمایش و پشتیبانی چندلمسی این دستگاه‌ها، شما براحتی می‌توانید از تمام امکانات ویندوز8 استفاده کنید. این ویژگی می‌تواند برای دانشجویان، کارمندان شرکت‌ها و حتی مصارف روزانه مانند تماشای فیلم و مرورگری اینترنت در خانه بسیار کارایی داشته باشد. رایانه‌های یکپارچه مناسب افراد سالمند نیز است، زیرا به‌دلیل در دسترس بودن تمام اتصالات و بزرگی صفحه‌نمایش، کار با آنها بسیار راحت‌تر از کار با رایانه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌هاست. البته یکی از نقاط ضعف رایانه‌های یکپارچه، نداشتن قابلیت‌های زیاد در ارتقای سیستم است. در ادامه سه مدل از مدل‌های این رایانه‌های یکپارچه را که علاوه بر قیمت مناسب، از پیکربندی (کانفیگ) سخت‌افزاری و قدرت رایانشی (کامپیوتینگ) خوبی نیز برخوردارند، بررسی و مقایسه می‌کنیم.

آی‌مک مدل 2014

اوایل امسال شرکت اپل از نسل جدید رایانه‌های یکپارچه خود یعنی iMac رونمایی کرد. آی‌مک در دو مدل با صفحه نمایش بسیار شفاف و باکیفیت 5‌/‌21 اینچی عرضه شده است. اولین تغییری که با دیدن این رایانه یکپارچه به چشم می‌خورد باریک‌تر شدن آن است. به‌طور حتم تولید چنین محصولی به طراحی حرفه‌ای و فناوری‌‌های بسیار پیچیده و جدیدی نیاز دارد.

صفحه نمایش: متاسفانه اپل در این مدل از صفحه‌نمایش رتینا استفاده نکرده اما صفحات‌نمایش آی‌مک‌های جدید از شفافیت، کیفیت و دقت تصویر بسیار بالایی برخوردار است. صفحه‌نمایش مدل5‌/‌21 اینچی دارای رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل است که در آنها به جای به کار بردن پوشش ضد انعکاس از یک فرآیند جدید با نام Plasma Deposition استفاده شده که نتیجه این کار تا 75درصد انعکاس نور کمتر نسبت به صفحه‌نمایش مدل‌های قبلی و ایجاد رنگ‌های دقیق، واقعی و پرطراوت است.

پردازنده (CPU): نسل جدید آی‌مک‌ها همه از نسل چهارم پردازنده‌های چهار هسته‌ای Haswell اینتل بهره می‌برد که مجهز به فناوری تقویت توربو است. این فناوری به پردازنده اجازه می‌دهد به صورت خودکار از فرکانس پایه خود سریع‌تر عمل کند. این کار از طریق اورکلاک کردن (بالا بردن کارایی بیشتر و عملکرد بهتر پردازنده از طریق دستکاری تنظیمات) انجام می‌شود که البته صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز در پی دارد.

پردازشگر گرافیکی (GPU): بیشتر مدل‌های جدید آی‌مک به چیپ‌های گرافیکی مستقل انویدیا جی‌فورس سری 700 نوع GeForce GT750M و گرافیک آنبورد آیریس پرو اینتل مجهز است. پردازشگر گرافیکی مستقل آنها یک گیگابایت حافظه اختصاصی دارد و گرافیک آنبوردشان فاقد حافظه اختصاصی است. تمام آی‌مک‌های جدید یک هارد یک ترابایتی با فناوری فیوژن درایو دارد. در فناوری فیوژن درایو یا درایو ادغامی، شما یک درایو یکپارچه با سرعت دیسک‌های جامد ولی با گنجایش دیسک‌های سخت دارید. این فناوری علاوه بر افزایش سرعت پاسخگویی فضای ذخیره، قیمت مناسبی نیز دارد.

حافظه رم : حافظه رم آنها از نوع DDR3 با فرکانس 1600MHz است. می‌توان مقدار حافظه رم مدل 5‌/‌21 اینچی را تا 16 گیگابایت افزایش داد. البته هشت گیگابایت رم به نظر کافی می‌رسد، مگر این‌که بخواهید کارهای بسیار سنگین گرافیکی انجام دهید.

مزایا: صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و شفاف، بهره‌مندی از نسل چهارم پردازشگرهای اینتل نسل چهارم، استفاده از آخرین پردازشگرهای گرافیکی تولید شده توسط NVIDIA و پورت تاندربولت

قیمت: پنج میلیون و 399 هزار تومان

اچ.پی تاچ اسمارت

نسل سوم رایانه‌های HP TouchSmart یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین پنل‌پی‌سی‌هاست. روی این رایانه از بهترین رابط کاربری تاچ اسمارت استفاده شده و طراحان سعی کرده‌اند نهایت خلاقیت خود را در آن به کار ببرند.

طراحی و ساخت: در تاچ اسمارت300، مشکلات رابط اینترفیس لمسی نسل‌های پیشین کاملا برطرف شده است. اچ پی برنامه‌های متناسب با نمایشگرهای لمسی مخصوص خود از جمله مرورگر وب و نرم‌افزار TV Tuner را روی آن قرار داده است. بنابراین دیگر نیاز نیست برای دسترسی به این برنامه‌ها از محیط تاچ اسمارت خارج شوید. یک ویژگی جالب در رابط کاربری این رایانه رومیزی یکپارچه، قابلیت تشخیص صدای آن است. این رایانه با کمک برنامه‌ای چون Recipe Box حتی می‌تواند دستورالعمل‌های پخت غذایی جدید را به‌طور مستقیم از اینترنت دانلود کرده و آ‌نها را به صورت دلخواه شما برایتان بخواند. طراحی خوب، به این رایانه‌ پنل پی‌سی نسل سوم اچ‌پی نیز به ارث رسیده است. در سمت راست نیز دو پورت USB2.0 همراه درایو نوری مکشی قرار دارد.

سخت افزار: در این رایانه، اچ پی از پردازنده‌ دو هسته‌ای 7‌/‌2 گیگاهرتزی Athlon II 235e Dual-Core استفاده کرده که بسیار قدرتمند است. نمایشگر 20 اینچی این دستگاه رزولوشن 900 در 1600 پیکسل را ارائه که با وجود کارت گرافیک مستقل، این رایانه از دیگر کانفیگ‌های معادل خود که کارت گرافیک تعبیه شده دارند، عملکرد بهتری دارد.

مزایا: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار پیشرفته، تا چند سال به ارتقای سیستم نیاز پیدا نمی‌کنید، آداپتور پاور درون خود دستگاه قرار دارد، بنابراین از دست آداپتورهای سنگین وزن قرار گرفته روی سیم خلاص می‌شوید.

معایب: توانایی ارتقای چندانی ندارد

قیمت: حدود دو میلیون و 700 هزار تومان

لنوو C560 – A

بسیاری از خلاقیت‌ها و امکاناتی که در C560 به کار رفته، می‌تواند برگ برنده در این صحنه رقابت باشد.

طراحی و ساخت: تمام بدنه و شاسی این دستگاه از پلاستیک مرغوب ساخته شده که غیر از قاب دور صفحه‌نمایش، جنسی مات و زبر دارد و در برابر جذب چربی و اثر انگشت یا گرد و غبار، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. یک پایه فلزی یک تکه به پشت دستگاه متصل است که به شما اجازه می‌دهد کل دستگاه را براحتی و با کمترین انرژی تا 45 درجه در زاویه‌های افقی حرکت دهید. این مزیتی است که در کمتر رایانه همه‌کاره‌ای دیده می‌شود. این رایانه‌ها معمولا قدرت تغییر زاویه کمی دارد. بلندگوهای آن کیفیت خوبی دارد و برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی ملایم بسیار مناسب است. سیستم خنک‌کننده دستگاه بخوبی از پس وظیفه خود بر‌می‌آید و شما ساعت‌ها بدون گرم شدن دستگاه می‌توانید از آن استفاده کنید.

صفحه‌نمایش: رایانه C560، یک صفحه‌نمایش 23 اینچی لمسی ـ خازنی دارد که پنج لمس همزمان را پشتیبانی می‌کند. دقت تصویر این صفحه‌نمایش 1920 در 1080 بوده که معادل کیفیت فول اچ.دی است. پنل استفاده شده در این صفحه‌نمایش از نوع TN است که سرعت پاسخگویی بیشتری نسبت به پنل‌های IPS دارد، اما کمی زاویه دید آن محدودتر است. صفحه‌نمایش 23 اینچی آن کاملا حرفه‌ای و باکیفیت است و تصاویر تولیدشده در آن رضایت کاربر را به همراه دارد.

سخت افزار: این مدل از پردازنده‌های مرکزی Intel Core i5 4570 T استفاده می‌کنند که جزو پردازنده‌های دسکتاپ به حساب می‌آید. این پردازنده‌های دو هسته‌ای، سیستم Hyper-Threading دارد که می‌تواند دو هسته را به چهار هسته مجازی تقسیم کند تا قدرت پردازش بالا ‌برود. فرکانس پردازنده مرکزی 4570T در حالت عادی 90/2 گیگاهرتز است و با تقویت توربو، فرکانس آن به 6/3 گیگاهرتز می‌رسد که در مجموع قدرت پردازشی بالایی محسوب می‌شود. روی همین چیپ پردازنده مرکزی، یک چیپ گرافیک Intel HD Graphics 4600 نیز وجود دارد که همراه پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce 705A با یک گیگابایت حافظه مجزا، وظیفه پردازش گرافیکی را بر عهده دارد. فضای ذخیره داخلی دستگاه متشکل از یک هارد 500 گیگابایتی عادی با سرعت 5400 دور در دقیقه است. به لطف وجود دو عدد شیار جایگاه حافظه رم می‌توانید حافظه آن را تا هشت گیگابایت نیز ارتقا دهید.

مزایا: صفحه‌نمایش لمسی فول اچ.دی، قابلیت پشتیبانی از چند لمس همزمان، پایه فلزی، استواری بالا، پورت‌ها و اتصالات کامل

قیمت: سه میلیون و 249 هزار تومان

جواد ودودزاده / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها