آیا اپل به دنبال صفحه نمایش بزرگتر در آیفون 7 است

مشخصات احتمالی آیفون 7

همان طور که می‌دانید اپل از پردازنده A8 ساخت TSMC در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بهره برده است. این بار هم این شرکت به جای تکیه بر اعداد و افزایش آنها به تغییرات واقعی اکتفا کرده است.
کد خبر: ۷۲۲۲۸۱
انتشار نتیجه بنچمارک‌های پردازنده A8 اپل

به همین دلیل با وجود مجهز بودن پرچمداران اندروید به پردازنده‌های چهار و حتی هشت هسته‌ای، A8یک تراشه دو هسته‌ای 1.4 گیگاهرتز است. هرچند اپل ادعا کرده که این تراشه نسبت به نسل قبلی خود یعنی A7 حدود ۲۵ درصد در عملکرد CPU و ۵۰ درصد در پردازش گرافیکی بهبود یافته است، اما نتایج بنچمارک‌ها این ادعا را تائید نمی‌کند. این نتایج که بتازگی منتشر شده نشان می دهد A8 در بعضی از موارد نسبت به رقبای اندرویدی بهتر عمل می‌کند، ولی در بعضی از موارد نیز ضعیف‌تر است. برای مثال آیفون ۶ در مقایسه با پرچمدارانی مانند گلکسی S5 و اچ.تی.سی وان M8 که به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۱ مجهز است، در مرور صفحات وب و نمایش سریع وب سایت‌ها موفق‌تر عمل می‌کند.

اپل هنوز اطلاعاتی درباره نوع پردازنده گرافیکی آیفون ۶ منتشر نکرده، اما مشخص است پردازنده گرافیکی جدید مانند پردازنده مرکزی A8عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های قبلی آیفون دارد. بنابراین همه بازی‌های گرافیکی و سنگین iOS براحتی روی آیفون‌های جدید اجرا می‌شود.

جدول رتبه‌بندی بنچمارک پرچمداران شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد پردازنده گرافیکی جدید آیفون بسیار پایین‌تر از گلکسی S5 و اکسپریا Z1 سونی در رتبه هفدهم جدول قرار دارد. جالب این‌که گوشی لومیا ۱۵۲۰ نوکیا جایگاه اول جدول را به خود اختصاص داده است. البته با نتایج دو نرم‌افزار بنچمارک نمی‌توان قدرت پردازنده گرافیکی تراشه جدید اپل را محک زد؛ زیرا همه بررسی‌ها نشان می‌دهد اجرای نرم‌افزارها روی آیفون‌های جدید بسیار سریع و روان است. (ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها