مدیر نشر «فرهنگ جاوید» از انتشار کتاب «آخرین امپراتور» نوشته «ادوارد بر» خبر داد. این کتاب داستان آخرین امپراتور چین به نام «پویی» است.
کد خبر: ۷۸۶۷۲۰
«آخرین امپراتور»  قدم به کتابفروشی‌ها گذاشت

علیرضا جاوید، مدیر نشر «فرهنگ جاوید» درباره کتاب‌های تاریخی و سیاسی این انتشارات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) توضیح داد: «آخرین امپراتور» عنوان کتابی نوشته «ادوارد بر» با ترجمه حسن کامشاد است که در روزهای پایانی سال 1393 منتشر شد.

جاوید درباره محتوای کتاب «آخرین امپراتور» گفت: این کتاب داستان آخرین امپراتور چین به نام «پویی» است. وی که از خانواده سلطنتی «ایزن جورو منچو» و دوازدهمین و آخرین امپراتور دودمان چینگ بود، پیش از این‌که نظام کمونیستی در چین به روی کار آید، بر سر قدرت بود و این کتاب، تحلیل و واکاوی اتفاقاتی که در زمان او اتفاق افتاده، است.

وی افزود: در واقع این کتاب ماجرای به قدرت‌رسیدن پویی تا به زندان افتادن او به جرم جاسوسی برای ژاپن در جنگ جهانی اول را به روایت می‌کشد و این‌که چه عواملی باعث پیروزی انقلاب مائو سال 1912 در چین و برچیده‌شدن نظام امپراتوری در چین شد.

مدیر نشر «فرهنگ جاوید» با بیان این‌که این کتاب از سوی «اردوارد بر»، روزنامه‌نگار قَدَر انگلیسی نوشته شده است، گفت: نویسنده در این کتاب می‌کوشد اثری کاملا مستند را به خوانندگان ارائه دهد. از این‌رو، کتاب مذکور حاوی اسناد مختلفی است که هم گفت‌وگوهای نویسنده با نزدیکان پویی را شامل می‌شود و هم تمام اسناد موجود مرتبط با پویی در داخل و خارج از کشور چین.

وی با تاکید بر اهمیت این کتاب گفت: بسیاری از عالمان سیاسی بر این عقیده‌اند که اگر می‌خواهید بدانید چین چگونه به چین امروزی مبدل شد، این کتاب یکی از سه کتابی است که باید خوانده شود زیرا در این کتاب روی‌کار آمدن کمونیست‌ها، اقدامات آنها، چگونگی گذار نظام سلطنتی به کمونیستی در چین و دلایل تمام مصیبت‌هایی که در قرن بیستم در بسیاری از کشورها رخ داده، به خوبی تحلیل شده است.

جاوید افزود: همچنین نویسنده این کتاب به واکاوی دقیق جرقه‌ جنگ جهانی اول می‌پردازد؛ چراکه خیلی‌ها معتقدند که منشا جنگ جهانی اول، نه مساله ترور نایب اول اتریش، بلکه حمله ژاپن به منچوری بوده است.

وی با تاکید بر این‌که کتاب «آخرین امپراتور»، نگاهی دقیق به زندگی پویی و وقایع قرن بیستم و پشت پرده‌های آن دارد، عنوان کرد: این کتاب حدود 20 سال پیش از سوی انتشارات علمی- فرهنگی چاپ شد که در حال حاضر با ویراستاری اساسی، از سوی انتشارات فرهنگ جاوید به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری کتاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها