جام جم/ مه لقا جام بزرگ از چهره های شاخص ورزش بانوان در سال 91 بود.
کد خبر: ۵۴۹۷۵۷
جام بزرگ: با حضور در المپیک نگرش حرفه  ای ام تقویت شد

این تیرانداز در المپیک 2012 لندن حضور داشت و هر چند همانند الهه احمدی موفق نشد عملکرد درخشانی از خود بر جای بگذارد اما باز هم در زمره برترین های سال  ورزش بانوان قرار می گیرد.
او می گوید  قرار نیست المپیک لندن آخرین حضور المپیکی اش در تیراندازی باشد. جام بزرگ 21 ساله برنامه های زیادی برای آینده  اش دارد و می خواهد شمار مدال های بین المللی خود را بیشتر و بیشتر کند. گفت و گوی جام جم با این تیرانداز همدانی تیم ملی بانوان در ادامه می آید:

- حضور در المپیک 2012 لندن شما و آینده ورزشی تان را چقدر تحت تاثیر قرار داد؟
• بسیار زیاد. من حضور در المپیک را هرگز فراموش نمی کنم و در هر جایی آن را یکی از افتخارات بزرگ ورزشی خودم معرفی می کنم. من پیش از حضور در المپیک نیز نگرشی حرفه ای به تیراندازی داشتم و پس از ان نیز این نگرش تقویت شد.

- شما در المپیک در جایگاه چهل و سوم قرار گرفتید، خودتان این مقام را جایگاه قابل قبولی می دانید؟
• خود حضور در المپیک یک موفقیت بزرگ بود اما در مورد نتیجه ای که به دست آوردم باید بگویم توقع بیشتری از خودم داشتم. من قرار نبود در المپیک چهل و سوم بشوم . می خواستم نتیجه درخشانی به دست بیاورم. باید به این موضوع توجه داشت که من کار بسیار مشکلی در لندن داشتم و احتمال مدال آوری من بسیار کم بود. اگر توفیق همراهی تیم ملی را در  المپیک بعدی داشته باشم حتما جبران می کنم.

- چهار سال زمانی کافی برای ارتقای مقام چهل و سومی به مدال المپیک است؟
• در این چهار سال می توان با نظم و برنامه ریزی به خیلی از اهداف  جامه عمل پوشاند. برای اینکه در المپیک بعدی شانس مدال آوردنم تقویت شود باید از شرایط کنونی خارج شویم به  این ترتیب که نگرشی جدید به میدان عظیم المپیک داشته باشیم و فکر نکنیم با همان برنامه های قبلی می توانیم در المپیک بعدی هم موفق باشیم. یکی از خصوصیات خوبی که در خودم  سراغ دارم این است که کارها و تمرین هایم بر اساس نظم و انضباط است. این نظم وانضابط اگر با تقویت برنامه ها همراه باشد هر قله ای را می توانم فتح کنم.

- چه کسی را بهترین ورزشکار زن ایرانی در سال 91 می دانید؟
• بدون شک الهه احمدی. کاری که او د ر المپیک انجام داد بزرگ تر چیزی است که تصور می کنیم . الهه قطعا می تواند در المپیک بعدی مدال بگیرد به این شرط که از حمایت و امکانات کافی برخوردار باشد. ما همیشه بدون فشنگ نمی توانیم مدال بگیریم.

- از لحظه دیدار با رهبر  معظم انقلاب دیدار بگویید؟
• لحظه بسیار باشکوهی بود. امیدوارم دوباره توفیق این را پیدا کنم که با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشم. شیرینی حضور در المپیک با دیدار با رهبر معظم برای من بسیار بیشتر شد. سال 91 برای من بهتر از این نمی شد. هم در المپیک شرکت کردم و هم با رهبر دیدار داشتم.

- گویا در این دیدار سوالی هم از رهبر درباره ورزش بانوان پرسیده بودید؟
• بله. در این مدت بارها از گوشه و کنار این را شنیدم که حضور بانوان در میدان های ورزشی مختلف از لحاظ شرعی درست و این برای من که خیلی به اعتقادات مذهبی ام پایبند هستم ناراحت کننده بود. در دیداری که با رهبر معظم داشتیم از ایشان پرسیدم که حضور بانوان در میدان های ورزشی اشکال دارد یا خیر که ایشان نیز در پاسخ گفتند اشکالی ندارد و حتی از ورزش بانوان حمایت کردند. ایشان خیال من را کاملا راحت کردند و حالا راحت تر می توانم به آینده ورزشی ام فکر کنم.

- حالا هدف بعدی شما چیست؟
• تصاحب مدال طلای رقابتهای آسیایی اینجوان یکی از خواسته های مهم من است. من در بازی های آسیایی گوانگجو یک نقره و یک برنز گرفتم و در دوره بعد به فکر ارتقای آن هستم.

- فکر می کنید دوره قهرمانی شما در تیراندازی چقدر طول بکشد؟
• من 21 ساله هستم و هنوز فرصت زیادی برای پیشرفت دارم . در تیراندازی محدودیت سنی معنا ندارد و به همین دلیل با خیال راحتی می توانم به آینده ورزشی ام فکر کنم و افتخاراتی که قرار است آنها را به دست بیاورم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها