هزینه کمتر ، سود بیشتر

صرفه جویی ارزی با اردوی مشترک

رییس فدراسیون جودو معتقد است که برگزاری اردوی مشترک در تهران با حضور تیم‌های خارجی صرفه جویی ارزی زیادی برای فدراسیون ایران داشت.
کد خبر: ۵۴۹۳۷۳
صرفه جویی ارزی با اردوی مشترک

محمد علی رستگار اظهار کرد: با توجه به گرانی ارز، اعزام تیم به خارج هزینه زیادی برای فدراسیون دارد که به همین خاطر تصمیم گرفتیم اردوی مشترکی را در تهران برگزار کنیم و با انجام هزینه ای کمتر، سود بیشتری در جهت آماده سازی ملی‌پوشان ببریم. برگزاری این اردوهای مشترک تقریبا یک پنجم هزینه ای را دارد که یک تیم 10 نفره را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم. علاوه بر این مسائل و صرفه جویی‌ها، برگزاری اردوهای مشترک در داخل باعث می‌شود که تعداد نفرات بیشتری در اردوها باشند و آماده شوند.

وی افزود: در این اردوهای مشترک از امکانات وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک استفاده کردیم و هزینه زیادی برای ما نداشت. ما تنها برای خوراک و موارد جانبی هزینه کردیم که آن هم چندان زیاد نشد. یکی از دلایل اصلی ما برای برگزاری اردوهای مشترک در ایران این است که صرفه جویی ارزی زیادی داشته باشیم.

رییس فدراسیون جودو با اشاره به این که برگزاری اردوی مشترک و تورنمنت تهران پیامد خوبی برای جودوی ایران داشت، یادآور شد: اگر بتوانیم این کمپ تمرینی را در زمان مشخصی و همه ساله برگزار کنیم و کشورهای دیگر هم بدانند که ما این کمپ را در تقویم جهانی داریم، همه آنها تمایل پیدا می‌کنند که برای آماده سازی خود به ایران بیایند.

وی در مورد اعزام تیم ملی کاتای جودو به مسابقات قهرمانی آسیا،به ایسنا گفت: این تیم 10 نفره با هزینه فدراسیون عازم سنگاپور خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم حتما مدال بگیریم.

رستگار در مورد لغو سفر تیم ملی نوجوانان و جوانان به تورنمنت تاجیکستان، گفت: متاسفانه تیم‌های نوجوانان و جوانان ما خیلی بدشانس هستند که این سفرشان هم لغو شد. تیم‌های ملی ما در این رده سنی خیلی خوب هستند و در این مدت چند بار خواسته‌ایم به مسابقات برون مرزی اعزامشان کنیم که نشده است. قطعا در اولین فرصت این تیم را به مسابقات برون مرزی اعزام خواهیم کرد که فکر می‌کنم اردیبهشت یا خرداد ماه باشد.

رستگار در پایان با اشاره به مخالفت شورای برون مرزی با اعزام تیم ملی بزرگسالان به مسابقات جایزه بزرگ ترکیه، گفت: بعد از منتفی شدن اعزام به ترکیه در صحبتی که با کادر فنی داشتم قرار شده نحوه تمرینات و آماده سازی را طوری طراحی کنند که ملی‌پوشان با همین اردوهای مشترک و تمرینات داخلی بتوانند برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به اوج برسند. البته مسابقات ترکیه در فاصله خیلی نزدیکی نسبت به مسابقات قهرمانی آسیایی برگزار می‌شد و برای ملی‌پوشان خیلی سنگین بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها