رویارویی پرسپولیس با تیمی که هدایت آن برعهده پرویز مظلومی است، دو خاطره تلخ و شیرین را از ذهن هواداران تیم سرخ پایتخت تداعی می‌کند. اول شعار تلخ "پرویز سوبله، چوبله" که ماحصل 4 پیروزی متوالی استقلال با هدایت مظلومی برابر پرسپولیس است و دیگری برد رویایی پرسپولیس مقابل استقلال با هت تریک فراموش نشدنی ایمون زاید در عرض 10 دقیقه.
کد خبر: ۵۴۲۷۶۴
شیشه عمر پرسپولیس در دست مظلومی

هفته بیست و هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده آغاز می‌شود که در روز نخست این هفته 3 تیم مدعی استقلال، تراکتورسازی و سپاهان در خانه به مصاف حریفان خود می‌روند. در روز دوم هم دیدار آلومینیوم هرمزگان با پرسپولیس به خاطر حضور پرویز مظلومی، میلاد میداوودی و ایمون زاید در تیم هرمزگانی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ضمن اینکه دو تیم قعرنشین ذوب‌آهن و پیکان هم در خانه حریفان کار سختی را پیش رو دارند. در زیر به اختصار به این بازی‌ها اشاره می‌شود:

 

تراکتورسازی تبریز ـ فجرسپاسی شیراز (نتیجه بازی رفت: فجرسپاسی یک - تراکتورسازی تبریز صفر)

شاگردان تبریزی "تونی" که در نیم فصل دوم 6 پیروزی و 3 تساوی بدست آورده‌اند، نزدیک‌ترین رقیب استقلال صدرنشین هستند. آنها در حالی در خانه میزبان تیم فجر هستند که برای جبران ناکامی مقابل این تیم در بازی رفت و صدرنشینی چند ساعته، هدفی جز پیروزی برابر شاگردان شیرازی محمود یاوری‌ ندارند. البته فجری‌ها هم برای اعاده حیثت به خاطر باخت 5 بر صفر برابر استقلال و فاصله گرفتن از جمع تیم‌های پائین جدول، در فکر گرفتن امتیاز از میدان سخت تبریز هستند.

 

سپاهان اصفهان ـ ملوان بندرانزلی (نتیجه بازی رفت: ملوان صفر - سپاهان 2)

شکست در ثانیه‌های پایانی دیدار با پرسپولیس در هفته گذشته، برای سپاهانی‌ها بسیار سخت بود. باخت در بازی حساس با پرسپولیس نه تنها این تیم اصفهانی را از استقلال دورتر کرد، بلکه آنها را به رده سوم فرستاد. این تیم که خود را مدعی قهرمانی در هر سه جام می‌داند، برای جبران این عقب افتادگی باید ملوانی را قربانی کند که خود برای کسب امتیاز به میدان فولادشهر می‌آید. ملوانی‌ها هم پس از استعفا و برگشت احمدزاده، می‌خواهند نتایج نچندان مطلوب گذشته خود را با کسب نتیجه‌ای جالب توجه در اصفهان به فراموشی بسپارند. قطعا تقابل بازیکنان پیشین پرسپولیس با سپاهان، جذابیت‌های این بازی را بیشتر می‌کند.

 

استقلال تهران ـ صنعت نفت آبادان (نتیجه بازی رفت: صنعت نفت یک - استقلال 2)

صدرنشین لیگ، این روزها از نظر نتیجه‌گیری شرایط خوبی دارد اما همچنان اسیر حاشیه‌های بسیار خصوصا اتفاقات دیدار با فجر هستند. این تیم که همانند تراکتورسازی، در نیم فصل دوم 6 پیروزی و دو تساوی بدست آورده است، در خانه میزبان قعرنشین لیگ است. شاگردان قلعه‌نویی که هفته پیش پرگل‌ترین برد خود در فصل جاری را بدست آورده‌اند، در این بازی تنها به پیروزی می‌اندیشند تا جایگاه خود در صدرجدول لیگ را تحکمی بخشند. البته آبادانی‌ها هم که به خاطر شرایط نامطلوب در جدول لیگ، نتیجه‌ای به غیر پیروزی بدردشان نمی‌خورد، چیزی برای از دست دادن ندارند و برای رسیدن به یک نتیجه آبرومندانه و یا خلق یک شگفتی به تهران می‌آیند. آیا طلسم 20 هفته بدون برد صنعت نفت در آزادی شکسته می‌شود و یا استقلال با یک پیروزی دیگر، به روند خوبش ادامه خواهد داد.

 

آلومینیوم هرمزگان ـ پرسپولیس (نتیجه بازی رفت: پرسپولیس یک - آلومینیوم صفر)

رویارویی پرسپولیس با تیمی که هدایت آن برعهده پرویز مظلومی است، دو خاطره تلخ و شیرین را از ذهن هواداران تیم سرخ پایتخت تداعی می‌کند. اول شعار تلخ "پرویز سوبله، چوبله" که ماحصل 4 پیروزی متوالی استقلال با هدایت مظلومی برابر پرسپولیس است و دیگری برد رویایی پرسپولیس مقابل استقلال با هت تریک فراموش نشدنی ایمون زاید در عرض 10 دقیقه. قطعا بازی آلومینیوم و پرسپولیس تحت تاثیر حضور مظلومی، ایمون زاید و میلاد میداوودی در تیم هرمزگانی است. رقابتی که مظلومی می‌خواهد بار دیگر طعم پیروزی برابر پرسپولیس را بچشد، ایمون زاید قصد دارد برابر تیم سابق توانایی‌هایش را نشان دهد و میداوودی هم قصد گلزنی دوباره به سرخپوشان را دارد. ضمن اینکه در مجموع آلومینیوم برای فرار از خطر فانوس بدست شدن، باید در این بازی پیروز شود.

 

اما پرسپولیسی‌ها که در 11 دیدار گذشته لیگ و جام حذفی با هدایت یحیی گل‌محمدی، طعم شکست را نچشیده و با صعود به رده ششم لیگ، روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کنند، هم دو هدف بزرگ را در هرمزگان دارد. ابتدا رسیدن به پیروزی برای حفظ جایگاه ششم و دوم بردن تیمی که هدایت آن را پرویز مظلومی برعهده دارد، نتیجه‌ای که برای هواداران پرسپولیس بسیار شیرین خواهد بود.

 

سایپا البرز ـ ذوب‌آهن اصفهان (نتیجه بازی رفت: ذوب‌آهن 3 - سایپا 2)

پیروزی در دربی خودروسازان تا حدودی سایپا را به آرامش رساند و بحران 10 هفته بدون برد خارج کرد اما برای رسیدن به منطقه امن در جدول این تیم نیاز به 3 امتیاز دیدار با ذوب‌آهن دارد زیرا این تیم همچنان خطر سقوط به رده‌های پائین‌تر را احساس می‌کند. البته ذوب‌آهن هم با توجه به حضور سعدمحمدی در راس هرم مدیریت کارخانه ذوب‌آهن و دیدار که این مدیر با مسئولان، مربیان و بازیکنان این تیم داشت و حمایتی که از آنها کرد، از نظر روحی - روانی انگیزه بالایی دارد تا 3 شکست گذشته خود در لیگ را جبران کرده و با پیروزی در کرج، به نجات از جمع فانوس بدستان امیدوارتر شود.

 

فولاد خوزستان ـ پیکان تهران (نتیجه بازی رفت: پیکان صفر - فولاد 5)

 20 هفته بدون شکست، کارنامه خوبی برای شاگردان حسین فرکی است که امروز خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ مطرح کرده‌اند. این تیم که در 3 دیدار گذشته خانگی پیروز شده اما در بازی‌های خارج از خانه، 3 مساوی متوالی کسب کرده‌ است، به خاطر از دست دادن 6 امتیاز آن دیدارها، امروز در رده چهارم قرار گرفته است. فولادی‌ها برای حفظ رکورد شکست ناپذیری و ارتقای جایگاه فعلی محکوم به کسب امتیاز برابر پیکانی یکی از قعرنشینان لیگ برتر هستند، مسابقه‌ای که پیروزی در آن می‌تواند حتی آنها را به رده سوم هم برساند. در نقطه مقابل پیکان که در 8 بازی گذشته خود 7 شکست و تنها یک پیروزی بدست آورده است و با حضور فیروز کریمی هم نتوانست به آرامش نسبی برسد، پس از شکست خانگی در دربی خوردروسازان باید در اهواز امتیاز بگیرد تا امیدوار به بقا در لیگ برتر باشد. این تیم گوشه چشمی هم به انتقام باخت سنگین خود در بازی رفت دارد.

 

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - 03/12/91

 * تراکتورسازی تبریز ـ فجرسپاسی شیراز، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام تبریز

* سپاهان اصفهان ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 16، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* استقلال تهران ـ صنعت نفت آبادان، ساعت 19:15، ورزشگاه آزادی تهران

 

جمعه - 04/12/91

 * آلومینیوم هرمزگان ـ پرسپولیس، ساعت 15:30، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

* سایپا البرز ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 16، ورزشگاه انقلاب کرج

* فولاد خوزستان ـ پیکان تهران، ساعت 16، ورزشگاه تختی اهواز

 

شنبه - 05/12/91

 * مس کرمان ـ راه‌آهن تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه امام علی کرمان

* نفت تهران ـ  گهر دورود، ساعت 16، ورزشگاه دستگردی تهران

* داماش گیلان ـ صبای قم، ساعت 16، ورزشگاه عضدی رشت

 

جدول رده‌بندی لیگ برتر:

1- استقلال تهران 52 امتیاز

2- تراکتورسازی تبریز 49 امتیاز

3- سپاهان اصفهان 47 امتیاز

4- فولاد خوزستان 46 امتیاز

5- نفت تهران 43 امتیاز

6- پرسپولیس 38 امتیاز

------------------------------------------

15- پیکان تهران 23 امتیاز

16- ذوب‌آهن اصفهان 22 امتیاز

17- گهر دورود 18 امتیاز

18- صنعت نفت آبادان 16 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها