بهترین گلزن لیگ با 11 گل

همه مردانی که بوی گل می دهند

فرزاد حاتمی از این 9 گل، یک‌سوم آنها یعنی 3 گل را در نیم‌فصل نخست و در زمانی که بازیکن تیم تراکتورسازی بود، به ثمر رسانده است.
کد خبر: ۵۴۲۷۰۳
همه مردانی که بوی گل می دهند

سایت گل- اگر فاکتور زدن پنالتی‌ها را از جدول گلزنان لیگ برتر خارج کنیم، بهترین گلزن دوازدهمین دوره لیگ در پایان هفته بیست‌وششم تنها 11 گل به ثمر رسانده است.

ابتدا نگاهی گذرا داشته باشیم به جدول گلزنان لیگ برتر:

16 گل: سیدجلال رافخایی (ملوان)

11 گل: سیدمهدی سیدصالحی (تراکتورسازی)

10 گل: لوسیانو پریرا (فولاد)- یعقوب کریمی (نفت تهران)

9 گل: آرش برهانی(استقلال)- فرزاد حاتمی (استقلال)- جواهیر سوکای (سپاهان)

8 گل: علیرضا جهانبخش (داماش گیلان)- محمدرضا خلعتبری (سپاهان)- سعید دقیقی (سایپا)- مصطفی شجاعی (مس)- فلاویو لوپز (تراکتورسازی)

7 گل: مجتبی شیری (راه آهن)

6 گل: امید ابراهیمی (سپاهان)- کریم انصاری‌فرد (پرسپولیس)- سجاد شهباززاده (سایپا)- روح‌الله عرب (نفت آبادان)- رضا عنایتی (مس)- میلاد نوری (صبای قم)

5 گل: جابر انصاری (فجرسپاسی)- مجتبی ترشیز (فجرسپاسی)- احسان حاج‌صفی (سپاهان)- رضا خالقی‌فر (نفت آبادان)- مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن)- اسماعیل شریفات (فولاد)- محمدرضا طهماسبی (پیکان)- بهادر عبدی (راه‌آهن)- هادی نوروزی (پرسپولیس)- مهدی نوری (فولاد)- رسول نویدکیا (نفت آبادان)- محرم نویدکیا (سپاهان)

* سیدجلال رافخایی که با 16 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد، 8 گل یعنی نیمی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. البته گل کردن پنالتی‌ها هنری است که خیلی‌ها آن را تمام و کمال ندارند.

* سیدمهدی سیدصالحی که در دور رفت فقط 4 گل به ثمر رسانده بود، در 10 بازی دور برگشت موفق شده 7 بار دروازه حریفان را باز کند. هیچ یک از گل‌های مهاجم گلزن تراکتورسازی از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسیده است.

* باتوجه به بازی متناوب لوسیانو پریرا و یعقوب کریمی بین خطوط هافبک و حمله، عنوان گلزن‌ترین هافبک لیگ به علیرضا جهانبخش از داماش می‌رسد که با بازی در خط میانی این تیم شمالی موفق شده 8 گل به ثمر برساند.

* جواهیر سوکای که بهترین گلزن مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر یعنی سپاهان است 5 گل خود را در شرایطی به ثمر رسانده که به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده است. او در نیم فصل دوم که بیشتر در ترکیب ثابت سپاهان حضور داشته فقط موفق شده 3 گل وارد دروازه حریفان کند.

* آرش برهانی و فرزاد حاتمی با 9 گل زده بهترین گلزنان استقلال محسوب می‌شوند. برهانی در نیم‌فصل اول 6 گل زد و در دور برگشت هم 3 گل درون دروازه حریفان قرار داده آخرین گل او در بازی آخر برابر فجرسپاسی بوده است. اما حاتمی از این 9 گل، یک‌سوم آنها یعنی 3 گل را در نیم‌فصل نخست و در زمانی که بازیکن تیم تراکتورسازی بود، به ثمر رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها