از رییس جمهوری که همیشه حامی ورزش ایران است درخواست می کنم از جامعه جهانی بخواهد برای حل مشکل کشتی نقش فعالتری ایفا کنند.
کد خبر: ۵۴۲۶۹۵
علی آبادی پای  رییس جمهوری را به میان کشید

رییس کمیته ملی المپیک گفت: از رییس جمهوری که همیشه حامی ورزش ایران است درخواست می کنم از جامعه جهانی بخواهد برای حل مشکل کشتی نقش فعالتری ایفاد کنند.

محمد علی آبادی روز چهارشنبه پس از نشست کارگروه بررسی موضوع حذف کشتی از بازی های المپیک در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بعد از مشکلی که برای ورزش کشتی پیش آمد مردم ایران خیلی نگران شدند . کشتی ورزش جوانمردی و اخلاق است و به این دلیل همه از حدف آن از المپیک ناراحت هستند و این ناراحتی در اخبار رسانه ها هم منعکس شد.

وی با بیان اینکه کمیته ملی المپیک با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد، تصمیم گرفت کارگروهی برای پیگیری این مسئله تشکیل دهد ، افزود: در دو جلسه ای که تا کنون برگزار شده است، مقرر شده اعتراض خود را به IOCو فیلا اعلام کنیم و بگوییم که برخلاف آنچه گفته می شود، کشتی فقط در ایران چند ده میلیون طرفدار دارد.

رییس کمیته ملی المپیک ایران تصریح کرد: علاوه بر ایران، کشتی در کشورهایی مثل ترکیه، روسیه، قزاقستان، کوبا، مصر، عراق و برخی کشورهای اروپایی هم سابقه زیادی دارد و باید برای حل این مشکل با آنها در ارتباط باشیم.

وی تاکید کرد: قرار است کمپین هایی برای اعتراض به این مسئله تشکیل شود تا اعتراضات را از طریق رسانه ای، مجازی و نوشتاری به نهادهای بین المللی اعلام کنیم.

علی آباد در ادامه با بیان اینکه فشارهای چند روز گذشته باعث شد تا کمیته بین المللی المپیک تا حدودی از تصمیم خود عقب نشینی کند، گفت: کمیته بین المللی المپیک به این نتیجه رسیده که کشتی در جهان طرفداران زیادی دارد.

وی یادآور شد: ژاک روک رییس IOCهم گفت که با توجه به این اعتراضات ممکن در این تصمیم تجدید نظر شود.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: من مکاتباتی با IOC، شورای المپیک آسیا و فیلا انجام می دهم تا اعتراض کمیته ملی المپیک ایران را به این تصمیم اعلام کنم . همچنین به بیش از 100 کمیته ملی المپیک در کشورهای مختلف نامه نوشتیم و از آنان برای همکاری دعوت کردیم.

علی آبادی تصریح کرد: قرار است من به همراه چند نفر از قهرمانان کشتی جهان به سوییس سفر کنیم تا با مسئولان IOCدر این باره گفت وگویی داشته باشیم . امشب نیز جلسه ای با مسئولان فیلا که برای مسابقات جام جهانی به ایران آمده اند خواهیم داشت تا این موضوع را با آنان مطرح کنیم و بخواهیم فیلا هم در این زمینه فعال تر شود.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ˈشنیده ام روسای جمهور روسیه و آمریکا در باره موضوع حذف کشتی از المپیک موضع گیری کردندˈ، گفت: ، از رییس جمهوری کشورمان که همیشه حامی ورزش است، درخواست می کنم که از جامعه جهانی بخواهد در این باره نقش فعالتری ایفاد کند.

وی تاکید کرد: هر کشوری برای خودش یک ورزش خاص دارد و می خواهد آن ورزش در المپیک باقی بماند. به هر حال ظرفیت این بازی ها محدود است و همه ورزش ها امکان حضور در آن را ندارند. هم اکنون ورزش هایی مانند کاراته و ووشو با پشتیبانی های قوی برای حضور در المپیک تلاش می کنند.

علی آبادی تصریح کرد: IOCشروطی برای حضور ورزش ها در المپیک مثل تعداد تماشاگران ، بلیت فروشی و حق بخش تلویزیونی دارد. کشتی یک ورزش ابداعی نیست بلکه خونی و ذاتی است که انسان پس از به دنیا آمدند، یاد گرفتن و نشستن با آن آشنا می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه روی کشتی حساس هستند و نمی توان کشتی را از تمدن بشر جدا کرد، گفت: کشتی راحت ترین رشته ایست که در هر جایی می توان آن را برگزار کرد و فرهنگی غنی در آسیا و به خصوص ایران دارد که شاید در اروپا از آن بهره مند نباشند.کشتی گیران شاخص و مردمی فارغ از قهرمانی ها و مدال هایی که به دست می آورند، مثل غلامرضا تختی سالها پس از مرگشان به دلیل جوانمردی در یادها می مانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها