هر بازی 16 هزار دلار؛

وحید شمسایی دوباره لژیونر شد

فوتسال ایران به قهقرا رفته است؛

شمسایی: آقای عمادی! دخالت نکنید

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال گفت: بهتر است آقای عمادی که در امور بانکی تخصص دارد به کار خود بپردازد و به فوتسال کاری نداشته باشد و در امور مربوط به آن دخالت نکنید.
کد خبر: ۵۴۱۵۵۰
شمسایی: آقای عمادی! دخالت نکنید


وحید شمسایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص کیفیت لیگ برتر فوتسال عنوان کرد: لیگ ما امسال فراز و نشیب زیادی داشت. بازیکنان به علت کاهش مبلغ قرارداد و همچنین کنار کشیدن تیم‌های بزرگ راغب نبودند به تیمی بپیوندند اما به علت نزدیک بودن جام جهانی برخلاف میل‌شان عمل کردند و همانطور که قبلا هم گفتم زمانی که بازیکن از لحاظ مالی تامین نباشد، روحیه نخواهد داشت و همان باعث شد تا در جام جهانی چنین نتیجه‌ای را کسب کنیم.
وی ادامه داد: بازی‌های کمی را دیدم اما فکر می‌کنم لیگ ما نفع چندانی نداشت و فقط برگزار شد. منصوری چند بار در لیگ به خاطر مشکلات مالی قصد داشت کناره‌گیری کند. هلال احمر هم بارها رفت و آمد داشت. کشورهای صاحب سبک فوتسال لیگ‌های قوی دارند و آن هم به دلیل آن است که از تمام تیم‌ها حمایت می‌شود. آنها حرفه‌ای عمل می‌کنند و از بازیکن هم انتظار دارند حرفه‌ای بازی کند اما در لیگ ما برعکس شده است.
کاپیتان سابق تیم ملی گفت: فکر می‌کنم در لیگ امسال 6-7 بازیکن کشف کردیم که البته این طبیعی است، در لیگ چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد اما باید تلاش کنیم تا سال به سال سطح کیفی رقابت‌ها بالا برود.
* 13 تیمی شدن لیگ مسائلی را به وجود آورد
شمسایی درباره صحبت‌های محسن حسن‌زاده سرمربی صبا مبنی بر اینکه نگران تکرار تبانی سال گذشته است، یادآور شد: حسن‌زاده از دوستان قدیمی من است و زمانی که اصغر، برادر او در خانه مشغول تیله بازی بود، او بازی می‌کرد و برادر من او را به پیام تهران آورد. محسن بازیکن خوبی بود و چندین سال تجربه دارد. جدای از اینکه اصغر حسن‌زاده را کمک کردم تا در زمان درودگر به تیم ملی بیاید هم‌اکنون هم او بهترین بازیکن اسمی ایران است. اصغر پسر استثنایی و خوبی است. این موارد را گفتم تا تاکید کنم برادر او محسن هم بازیکن با تجربه‌ای بوده اما خیلی زود قضاوت کرده است. اگر در زمین بازی تیم‌ها نتیجه لازم را کسب کنند دیگر کار به حاشیه کشیده نمی‌شود. خیلی‌ چیزها در زمین مشخص می‌شود. البته از هفته اول به علت 13 تیمی شدن لیگ خطرهایی وجود داشت. ناخواسته مسائلی به وجود می‌آید، نمی‌شود گفت که تبانی رخ دهد، اما برخی مسائل به وجود خواهد آمد.
* نباید خیلی راحت به پروپاچه یکدیگر بپیچیم
کاپیتان سابق تیم ملی در مورد صحبت‌های حسن‌زاده در خصوص بازیکنان ملی‌پوش و واکنش آنها به سرمربی صبا یادآور شد: هر مربی حق انتخاب بازیکن دارد. کشاورز، طاهری، حسن‌زاده، نظری بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری هستند البته در گذشته هم رضا حیدریان‌ها، حسین‌ شمس‌ها، بابک معصومی‌ها بودند و صاحب سبک بودند. نباید خیلی راحت به پر و پاچه هم بپیچیم.
وی ادامه داد: ‌نباید ارزش‌ها را زیر پا بگذاریم. زمانی که آدم‌های کوچک در انتخاب بازیکنان تیم ملی تاثیرگذار باشند، نمی‌توان انتظاری از مربیان و بازیکنان داشت که به جان هم نیافتند و تهمت و افترا نزنند. حسن‌زاده هم‌اکنون تیمی را در اختیار دارد که امیر شمسایی برادرم آن را بست. امیر تیم را بدنسازی کرد و اتفاقاتی افتاد و بازیکنان صبا که پتانسیل داشتند در صدر قرار گرفتند. همه افراد بهتر است جایگاه خود را بدانند. کشاورز و نظری هم بدانند زمانی که آدم ارزش‌ها و واقعیت‌های خود را بداند با حرف هیچکس کوچک نمی‌شود. آدم‌های بزرگ همیشه بزرگ می‌مانند.
شمسایی در خصوص وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتسال یادآور شد: معتقدم هم‌اکنون باید به تیم ملی کمک کنیم. به نظرم آمدن خسوس به عنوان سرمربی به خاطر مبلغ مالی در قرارداد او بود که فدراسیون مانده بود چگونه با او برخورد کند، نمی‌توانست بگذارد او راست راست راه برود. به همین دلیل او را در تیم ملی مشغول کرد. این چرخه می‌گذرد و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
* خسوس هیچ‌کاره است
وی تاکید کرد: من نظر خود را می‌دهم و برای آن هم ارزش قائل هستم و کاری به کسی ندارم که چه چیزی می‌خواهد بگوید. خیلی‌ها از اینکه واقعیت را می‌گویم فراری‌اند اما من همیشه واقعیت‌ها را می‌گویم. معتقدم خسوس هم‌اکنون هیچ‌کاره است. حسین شمس سرمربی‌ است که در سطح دنیا قوی است و مربیان بزرگی هم در کنار او کار می‌کنند. خسوس آدم بزرگی نیست زیرا 5 سال از سطح اول فوتسال دور بوده است. در کویت هم در جام رمضان حضور داشته. درست است که از اسپانیا آمده و این کشور صاحب سبک است اما در داخل ایران آدم‌های بزرگ‌تر هم داریم.
* فوتسال ما کاملا به قهقرا رفته است
وی اظهار داشت: خیلی از افراد کاربلد در فوتسال کنار گذاشته شدند و کسی که در کارهای بانکی تخصص دارد می‌آید و می‌خواهد بازیکنان تیم ملی را انتخاب کند. بهتر است این آقا در شب عید مسئولیت خطیر خود در بانک را دنبال کند، تا اینکه در فوتسال بخواهد نقشی ایفا کند. او در این کار وارد است و می‌تواند کار مردم را راه بیاندازد. فوتسال ما آنقدر به قهقرا رفته است که چنین افرادی باید برای آن تصمیم بگیرند.

* عمادی در گذشته چه جایگاهی داشته است؟

شمسایی یادآور شد: متاسفم برای فوتسالی که عمادی بازیکن تیم ملی را انتخاب می‌کند، او در گذشته چه جایگاهی داشته است. 6-7 هفته در منصوری بوده، در راه‌‌آهن هم پس از اینکه امیر شمسایی برادرم نپذیرفت تا به عنوان سرمربی-بازیکن فعالیت داشته باشد، مصطفی عمادی چند هفته‌ای مربیگری کرد. در پرسپولیس و تام ایران‌خودرو کمک خوراکچی بوده. عمادی که از نزدیکان ترابیان بوده همیشه به عنوان کمک فعالیت می‌کرد. او باد به هر طرفی که بوزد به آن سمت می‌رود. فوتسال ما بالاتر از این حرف‌هاست. افتخاری خود یک فرد فوتبالی بود و اگر بخواهد بازیکن انتخاب کند خیلی راحت می‌تواند این کار را بکند اما این آقا کجا بوده که بخواهد بازیکن انتخاب کند او زمانی سرپرست تیم بوده و به بازیکنان کتاب و آب می‌داد.

کاپیتان سابق تیم ملی تصریح کرد: بازیکنان ملی‌پوش ارزشمند هستند و برای تیم ملی عرق می‌ریزند. نباید با آنان مانند برده برخورد شود. اگر بخواهیم با همین روال ادامه دهیم موضوع از این هم بدتر می‌شود. اگر قرار است آقای عمادی اسامی بازیکنان را بدهد خسوس چرا بازی لیگ را تماشا می‌کند؟ حیدریان بزرگ هم در این مجموعه کار می‌کند و امیدوارم اسم بزرگ او به تیم کمک کند، البته او باید به عنوان نفر اول فعالیت داشته باشد نه به عنوان کمک. آدم بزرگ همیشه بزرگ می‌ماند.

شمسایی درباره جلسه خود با افتخاری خاطرنشان کرد: شمس با من تماس گرفت و اعلام کرد در فلان ساعت به پیش افتخاری بروم و با او صحبت کنم. من آدمی نیستم که خود را وبال کسی کنم. 13 سال با قدرت بازی کردم و زندگی مادی من هم به گونه‌ای است که احتیاج به پول‌های اینچنینی ندارم. سال‌ها پیش از افتخاری شناخت داشتم و برادرش را هم می‌شناختم در آن جلسه درباره کلیات فوتسال با هم صحبت کردیم. دو ساعت حرف زدیم و می‌دانم افتخاری به دنبال موفقیت فوتسال است. فکر می‌کنم افتخاری باید سرعت خود را در ارزیابی بیشتر کند، از کسانی که عاشق این رشته هستند استفاده کند تا بتواند شرایط فوتسال ایران را به دوران خوب خود بازگرداند.

* انتخاب بازیکنان توسط عمادی گزینشی است

شمسایی در مورد اینکه سرمربی تیم ملی از 25 بازیکن برای حضور در تورنمنت روسیه گذرنامه گرفته تا در نهایت 14 نفر را عازم این رقابت‌ها کند، خاطرنشان کرد: ‌از من هیچ گذرنامه‌ای گرفته نشده است. البته من حق مسلم را به سرمربی می‌دهم و او باید انتخاب کند. امیدوارم خود خسوس انتخاب کند، اگر بخواهد عمادی در بحث گزینش بازیکنان دخالت داشته باشد بحث فنی نیست و رفاقتی می‌شود. من هم جزئی از این خانواده هستم و تا جایی که بتوانم کمک خواهم کرد.

* خدا از باعث و بانی ناکامی فوتسال نگذرد

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال یادآور شد: عدم دعوت من به تیم ملی حق خسوس است و پیش از این در حالی که آقای گل جام ملت‌های آسیا شده بودم از تیم ملی خط خوردم حال که خسوس بله قربان گو است و انتخابی نمی‌کند. من همواره گفته‌ام که به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم. تلاش می‌کنیم که اتفاقاتی که در یک سال گذشته رخ داد و باعث افت فوتسال شد جبران کنیم. خدا از باعث و بانی این مسائل نگذرد.

* سلطان حسین شمس خیلی گنده‌تر و جلوتر از عمادی است

شمسایی گفت: آدم‌های بزرگی در فوتسال ما تاثیر داشتند، آدم‌های تحصیل‌کرده‌ای که به علت اینکه وبال کسی نبودند هم‌اکنون دور از چشم دیگران هستند. سیامک داداشی یکی از این افراد است. آدم‌های خیلی گنده‌تر و جلوتر از عمادی هستند که در تیم ملی حاضر شوند. سلطان حسین شمس، ناصر صالح، امیر شمسایی، محمود خوراکچی، انصاری‌فرد و افرادی دیگر هستند که می‌توانند در تیم ملی فعالیت کنند. زمانی که آدم‌های کوچک در پست‌های بزرگ قرار می‌گیرند نمی‌توان به دنبال نتایج مطلوب بود.

* حضور در کلاس‌های مربیگری

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهد به عنوان مربی فعالیت داشته باشد، از ابتدا سرمربیگری را خواهد پذیرفت، تصریح کرد:‌ من با قدرت می‌خواهم دوران مربیگری خود را شروع کنم. اگر زمانی تصمیم بگیرم در این امر وارد شوم به عنوان سرمربی می‌آیم. قطعا در تیر سال آینده در یک کلاس مربیگری در ایران شرکت می‌کنم و پس از آن در کلاس مربیان برتر جهان شرکت خواهم کرد. البته این موضوع دلیل نمی‌شود که تمرینات خود را کنار بگذارم. از 6-7 سال پیش برخی افراد به من می‌گفتند چنین کاری را آغاز کنم، اما ترجیح دادم زمان بگذرد و هم‌اکنون که به بلوغ فکری رسیده‌ام می‌بینم می‌توانم از لحاظ روحی و روانی در دو موضوع فعالیت داشته باشم. دوستان بزرگی از من خواستند تا چنین کاری را انجام دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها