رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

سینمای کشور ویترین فرهنگی‌مان است

عصر امروز اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در محل برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی و «محمدرضا عباسیان» دبیر جشنواره فیلم فجر دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۵۳۸۴۹۷
سینمای کشور ویترین فرهنگی‌مان است

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در این نشست مشترک حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، لاله افتخاری، علی مطهری، بیژن نوباوه، سید مرتضی حسینی، جمشید جعفرپور و نصراله پژمان فر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان برگزاری مهم ترین رویداد فرهنگی و سینمایی کشور قرار گرفتند.

در این نشست حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اخلاق در تمامی دنیا وجود دارد اما اخلاق اسلامی کجاست؟ فیلم در تمامی دنیا ساخته می شود اما فیلم اسلامی کجاست؟ من خود به شخصه حدود ۱۵ طلبه را به برج میلاد فرستادم و آنها را موظف کردم به تماشای فیلم‌ها بنشینند و به من گزارش روزانه بدهند.

وی خطاب به عباسیان گفت: به شما نیز پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید تا ببینیم خروجی کار چگونه خواهد بود. خودمان نقد کننده خودمان باشیم، این موضوع چیز بدی نیست.

وی ادامه داد: سینمای کشور ما مهمترین ویترین فرهنگی مان است که باید تلاش کنیم به لحاظ کیفی در آثار رشد داشته باشیم.

در ابتدای این نشست محمد رضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به شرح توضیحاتی پیرامون روند جشنواره پرداخت و گفت: با توجه به پرپایی جشنواره های بین المللی، امسال آیین نامه جشنواره را پیش رو گذاشتیم تا ببینیم چگونه می توانیم جشنواره مان را در حد استاندارد های بین اللمللی ارتقا بخشیم.

وی تصریح کرد: امسال در مورد جوایز و همچنین بخش های مختلف جشنواره علامت سوال گذاشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سیمرغ های جشنواره را کاهش دهیم. همچنین تعداد فیلم های جشنواره را کاهش دهیم، چرا که هر چه تعداد فیلم‌ها و جوایز جشنواره کم تر باشد، ارزش فیلم‌ها بیشتر شده و جشنواره به صورت تخصصی تر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در مجموع امسال حدود ۱۶ فیلم از جشنواره فیلم فجر حذف شد و از ۶۰ جایزه در سال گذشته به ۴۶ جایزه رسیدیم.

وی در ادامه گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر جشنواره ای تخصصی و مهم ترین ویترین سینمای ایران است که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و به میزبانی ۱۰ استان دیگر برگزار می شود. ما امسال شعاری برای جشنواره در نظر نگرفتیم اما چون جشنواره همزمان با پیروزی انقلاب برپا می شود، اعلام کردیم فیلم هایی که نام انقلاب اسلامی و شأن آن را حفظ نکنند، در جشنواره فیلم فجر جایی نخواهند داشت.

در ادامه این نشست جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: آقای عباسیان به عنوان مستندسازی که سال‌ها در این عرصه و در کشورهای مختلف فیلم ساخته، شناخته شده است. من از سال ۷۰ ایشان را می شناسم و با نحوه کار کردن شان آشنایی دارم.

وی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر به استاندارد های بین اللمللی بسیار نزدیک شده ایم که استقبال از هنرمندان یک فیلم قبل از اکران فیلمشان و همچنین عبور از فرش قرمز در مراسم افتتاحییه و اختتامیه نمونه هایی از آن هستتد.

وی همچنین در خصوص مکان برپایی جشنواره فیلم فجر، بیان کرد: سینما و جشنواره یک موهبت بزرگ برای کشورمان است که همزمان با برپایی اش در دهه فجر شور و حالی عجیب به کشورمان می دهد اما دو سال پیش عنوان کردیم که مکان برپایی جشنواره قطعی شود اما هنوز نتوانسته ایم به نتیجه قطعی در این خصوص برسیم و تا لحظه آخر نمی دانیم جشنواره در کجا برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها