لیگ قهرمانان آسیا؛

سه برزیلی خطرناک برابر صبا

تیم فوتبال صبای ایران در لیگ قهرمانان آسیا درحالی به مصاف الشباب خواهد رفت که سه مهاجم گلزن برزیلی، خطرناک ترین بازیکنان تیم اماراتی برابرصبا خواهند بود.
کد خبر: ۵۳۷۵۲۷
سه برزیلی خطرناک برابر صبا

ایرنا- تیم فوتبال صبای ایران ازچارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا درحالی به مصاف الشباب خواهد رفت که سه مهاجم گلزن برزیلی، خطرناک ترین بازیکنان تیم اماراتی برابرصبا خواهند بود.
تیم های صبای ایران و الشباب امارات از چارچوب مرحله پلی آف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه 21 بهمن ماه از ساعت 17 در ورزشگاه یادگار امام راحل قم به مصاف هم خواهند رفت.
تیم فوتبال صبای قم در حالی خود را آمـاده حضور در مـرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های آسیا می‌کند که این تیم برای سومین‌بار بعد از سال‌ هـای 1385 و 1387 فـرصت ارزشمند حضور در مسابقات آسیایی را پیدا می‌کند .
صبای قم در پـایـان یـازدهمین دوره مسابقات لیگ بـرتر فوتبال باشگاه‌های کشور که در اردیبهشت‌ سال جاری به پایان رسید، توانست با مربیگری عبدالله ویسی ، سرمـربی سابق خود به مقام چهارم دست یافته و بدین ترتیب سومین‌بار به لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا برود .
تیم الشباب در سال 1958 در شهر دوبی تاسیس شد، این تیم سه بار درفاصله سال های 90، 95 و 2008 موفق به قهرمانی در لیگ امارات شد وچهار بار نیز ˈامارات کاپˈ‌ یا همان ˈکاپ امیرˈ امارات را کسب کرده است.
همچنین تیم الشباب 2 بار در سال های 92 و 2011 جام باشگاه های خلیج فارس را کسب کرده است.

تیم الشباب امارات 2 باردرجام باشگاه های آسیا در سال های 2009 و 2012 شرکت کرده است که در هر دو مرتبه در مرحله گروهی متوقف شده و در مکان آخر جدول رده بندی گروه خود قرار گرفته است.

الشباب همان تیمی است که بازیکنانی همچون علی دایی، جواد کاظمیان،مهرداد میناوند، ایمان مبعلی و مهرداد اولادی از ایران در آن بازی کرده اند.

لیگ قهرمانی امارات با حضور 14 تیم برگزار می شود که هم اکنون تیم الشباب در رده ششم لیگ قرار دارد.

الشباب تاکنون صاحب شش برد، یک تساوی و پنج باخت شده و صاحب 21 گل زده و 19 گل خورده است.

این تیم درآخرین بازی خود درلیگ امارات درهفته سیزدهم ( 26 مهر ماه) با نتیجه سه برصفر تیم الشاب را شکست داده است.لیگ امارات ازهفته آخر مهر ماه تا کنون به دلیل برگزاری مسابقاتی تحت عنوان ˈامارات کاپˈ(کاپ امیر امارات) که در کنار لیگ امارات برگزارمی شود تعطیل است.

در بازی های امارات کاپ تیم الشباب 28 دی ماه گذشته آخرین بازی خود را انجام داده است و موفق به شکست دو بر یک تیم الفجیره شده است.

مسابقات کاپ امارات ابتدا در سه گروه مقدماتی انجام می شود که تیم الشباب در گروه سوم با تیم های عجمان، الفجیره و الاهلی هم گروه است، این تیم هم اکنون با کسب 11 امتیاز حاصل سه برد و دو تساوی پس از تیم عجمان در رده دوم گروه خود قرار دارد.

در کنار بازیکنان بومی اماراتی ، تیم الشباب از سه بازیکن برزیلی و یک بازیکن ازبکستانی بهره می برد.

اسماعیل رابع جمعه 30 و سلیم عبدالله 29 ساله دو دروازه بانی هستند که در اکثر بازی های این فصل برای الشباب به میدان رفته اند.

سامی انبار 28 ساله ، حمدان قسیم 24 ساله ،اسام احمد بن سلیمان 32 ساله،مانی محمد علی 23 ساله، عادل عبدالله عباس 24 ساله،ناصر مسعود رشید 26 ساله، عیسی محمد ابراهیم 22 ساله، ولید عباس 26 ساله و محمد مرزوق 24 ساله مدافعان تیم الشباب در بازی های این فصل بوده اند.

در خط هافبک نیز عزیز بیک حیدراف 32 ساله و ملی پوش ازبکستانی، لوییس انریکه 31 ساله برزیلی،حسن ابراهیم جمعه 22 ساله، داوود علی جاسم 25 ساله و عادل عبدالله عباس 32 ساله در بیشتر بازی های تیم الشباب به میدان رفته اند.

یکی از نقاط قوت تیم اماراتی خط حمله این تیم است که در آن ادگار سیلوای برزیلی و 26 ساله با 11 گل زده،عبید حسن 28 ساله با سه گل زده،راشد حسن 21 ساله و ژوسیو فریرا داسیلوا 30 ساله برزیلی با شش گل زده قرار دارند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال در امارات ادگار سیلوا، ژوسیو فرییرا داسیلو ولوییس انریکه سه بازیکن برزیلی به همراه عیسی عبید و عزیز بیک حیدراف ازبکستانی پنج بازیکن مهم و تاثیرگذار تیم الشباب به شمار می روند.

سرمربی این تیم نیز مارکو پاکوئتا 54 ساله برزیلی مربی اسبق تیم های الشباب امارات، فلامینگوی برزیل،فلومینزه برزیل،الهلال عربستان ،تیم ملی عربستان،الریان قطر و تیم ملی لیبی است.

سیستم بازی این تیم در اکثر بازی ها چهار- چهار- دو است و سرمربی این تیم بیشتر مشی دفاعی و نگاهی نتیجه گرا دارد که از این رو در اکثر بازی های خود پس از پیشی گرفتن از حریف در نیمه های دوم اقدام به تعویض های دفاعی می کند.

البته این تیم اماراتی از تیم های ایرانی هراس بسیاری دارد چرا که این تیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی متحمل شکست سنگین شش بر یک مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها