خانه هایی که در آنها فجیع ترین جنایات انجام شده یا مخفیگاه بی‌رحم‌ترین جنایتکاران بوده اند،حالا چه سرنوشتی دارند؟
کد خبر: ۴۷۴۹۸۹

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از لاوی ایمو، برخی از این خانه های وحشت محکوم به تخریب شده و بنابراین به فراموشی سپرده شده اند.درحال که برخی دیگر زندگی دوباره یافته اند حتی یکی از آنها به میراث قربانی تبدیل شده است.

لامارتین نوشته است: "آه، اگر دیوارها می توانستند سخن بگویند". با اینکه دیوارها سخن نمی گویند اما شاهد فجایعی لرزه آور بوده اند. روایت کوتاه از پنج خانه وحشت که عرق سرد بر بدن انسان می نشیند.

خانه هایی که امروز تخریب یا متروکه شده و یا فقط مالک آنها تغییر کرده است.

1 -  خانه وحشت در کلیولند

این خانه در مرکز شهر کلیولند ایالت اوهایو متعلق به آنتونی ساول، یکی از هراس آورترین قاتلان سریالی تاریخ اوهایو بود. از سالها همسایگان از رایحه نامطبوعی که از این خانه به مشام می رسید شکایت داشتند و این بوی نامطبوع تمام محله را فرا گرفته بود. ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات در مورد این سرباز سابق 50 ساله که مدال جنگ دریافت کرده بود، سرانجام در سال 2009 وارد خانه اش شده و با صحنه ای هولناک مواجه شدند: چندین جسد در حال فساد در داخل خانه و باغ آن. پلیس اجساد 11 زن را کشف کرد که وحشیانه به قتل رسیده بودند.

ساول رسما متهم به قتل ، تجاوز و آدم ربایی شده و در 12 اوت 2009 دادگاه او را محکوم به مجازات مرگ کرد. خانه شماره 12250 خیابان امپریال که توسط رسانه های آمریکایی  لقب " خانه وحشت "  گرفته بود به دستور مقامات قضایی تخریب شد.

2 - خانه فورنیره ، هیولای آردن

در ماه فوریه گذشته بحث در مورد سرنوشت ملک میشل فورنیره ملقب به " هیولای آردن" دوباره مطرح شد. دادگستری های فرانسه و بلژیک فورنیره را به اتهام هفت مورد قتل  دختران نوجوان که در هر دو کشور مرتکب شده بود، به حبس ابد بدون امکان تقاضای فرجام  محکوم کرد. درواقع، فورنیره متهم به 9 فقره قتل بین سالهای 1987 تا 2001 بوده است. چندین قتل دیگر که پرونده آنها به نتیجه نرسیده بود نیز به او نسبت داده شد.

آدرس شماره 15 خیابان وانسیمون در خروجی شهر سار- کوستین که زوج شیظانی فورنیره در آن زندگی می کردند و نقطه آغاز تحقیقات پلیس بود بیش از اندازه شناخته شده و درحال حاضر متروکه است. پسر این قاتل بی رحم از فروش آن خودداری می کند. افراد کنجکاو که به خانه نزدیک می شوند می توانند درها و پنچره های تخته کوبی شده آن را مشاهده کنند.

فورنیره در عین حال مالک یک قصر قدیمی  در آردن فرانسه و چند ملک دیگر بود اما هیچ یک  شهرت اقامتگاه بلژیکی اش نداشتند.

3 - خانه پریکلوپیل ، زندان ناتاشا

ناتاشا کامپوش زن جوان اتریشی سرنوشت عجیبی دارد. او وقتی 10 ساله  بود هنگام رفتن به مدرسه در شهر وین ربوده شد و به رغم تحقیقات گسترده پلیس هیچ اثری از او به دست نیامد. درواقع، ناتاشا توسط وولفگانک پریکلوپیل ربوده و در زیر زمینی در خانه مسکونی این مهندس اتریشی محبوس شده بود. ناتاشا مدت هشت سال و نیم معادل 3096 روز در اتاقی کوچک توسط زندانبانش شکنجه می شد.

اندک اندک دخترک اجازه یافت تحت مراقبت جلادش گشتی در خانه و حتی شب ها در باغ آن بزند. تا اینکه در 23 اوت 2006 از یک لحظه غفلت وولفگانک استفاده کرد و موفق به فرار شد. وولفگانک ساعاتی پس از فرار او برای اینکه به چنگ پلیس نیافتد خود را به زیر یک قطار انداخت و خودکشی کرد.

ناتاشا از آن زمان به دلیل ناراحتی های روحی تحت نظر روانشناسان قرار داشته و حاضر نیست توضیح زیادی در مورد آنچه بر او در این 3096 روز گذشته بدهد.  مادر وولفگانک برای جبران سال ها کابوسی که پسرش به ناتاشا تحمیل کرد این خانه را به او بخشید. ناتاشا حاضر نشد خانه ویران شده یا به فروش رود و فعلا آن را به همان شکل نگه داشته است. 

4 - ویلای گامبله، سلاخ خانه لاندرو

در ویلای لوکس گامبله در ناحیه سن - اِ- اواز بود که مشهورترین قاتل سریالی فرانسه در نیمه نخست قرن بیستم مرتکب جنایات فجیعی شد. آنری دزیره لاندرو یک کلاهبردار خرده پا که مبدل به یک قاتل سادیک شد. لاندرو در این ویلای اجاره ای دستکم 11 زن را بین سالهای  1915 و 1919 به فجیع‌ترین شکلی به قتل رساند. وی ابتدا اجساد قربانیانش را قطعه قطعه می کرد. سرها، دست ها و پاهای آنها را در تنوری در آشپزخانه اش می سوزاند و بقایای اجساد قربانیانش را در باغ ویلا دفن می کرد.

لاندرو پس از دستگیری محکوم به مرگ شد و در سال 1922 سرش در زیر تیغه گیوتین قرار گرفت. پس از محاکمه جنجالی لاندرو ویلای گامبلهتوسط مردم خشمگین غارت شد . سپس به صاحب یک رستوران فروخته  و سالها بعد مالکان جدیدی آن را خریدند.

5 - خانه دوپون ، تئاتر کشتار

ملک خانوادگی زاویه دوپون دو لیگونس، صحنه تئاتر پنهان قتل های بی رحمانه در شهر نانت در ماه فوریه گذشته به معرض فروش گذاشته شد.

در روز 21 آوریل سال گذشته اجساد زن و فرزندان زاویه دوپون که بین 13 تا 20 سال سن داشتند در این خانه کشف شد.

خانه شماره 55 بولوار شومان در مرکز شهر نانت به قیمت 400 هزار یورو به معرض فروش قرار گرفته است.

زاویه دوپون که فراری است تحت تعقیب پلیس قرار دارد. مترجم : بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها