معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ظرفیت برای توسعه سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض خبر داد و گفت: بخش خصوصی یا بانک‌های عامل باید برای توسعه این روش پرداخت عوارض وارد شوند.
کد خبر: ۴۵۵۴۶۵

به گزارش ایسنا، شهریار افندی‌زاده، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح نخستین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض که در آزادراه تهران ـ قم به بهره‌برداری رسید، افزود: این سامانه برای اولین بار در ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت آزادراه‌ها گفت: به‌منظور بهره‌برداری و نگهداری از آزادراه‌ها 4 ماه گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی اداره کل نظارت بر آزادراه‌ها و نگهداری از آنها در سازمان راهداری تشکیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هدف استفاده از سامانه الکترونیکی دریافت عوارض کاهش مصرف سوخت و دریافت عوارض در کمترین زمان است، اظهار کرد: در این روش پرداخت عوارض، برچسب روی شیشه نصب می‌شود که با دستگاه گیرنده ارتباط برقرار کرده و میزان عوارض موردنظر از حساب کم می‌شود و سپس اطلاعات از گیرنده به مرکز کنترل منتقل می‌شود.

وی گفت: اگر موجودی حساب صفر باشد شماره شناسه خودرو ثبت شده و با توجه به قانون، راننده 20 هزار تومان جریمه می‌شود.

افندی‌زاده با بیان این‌که به دنبال آن هستیم تا از طریق بانک‌های عامل این برچسب‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: برای توسعه این روش دریافت عوارض، بخش خصوصی یا بانک‌های عامل باید وارد شوند.

وی تصریح کرد: برخی گیت‌ها هم تعبیه شده که امکان پرداخت عوارض با استفاده از کارت در آنها وجود دارد و امیدواریم این اقدامات مقدمه‌ای باشد تا از فناوری‌های نو در نگهداری آزادراه‌ها کمک بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها