این سریال در 70 قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی می پردازد

علی ژکان با «قهر وآشتی» به تلویزیون می‌آید

علی ژکان از فیلمسازان شناخته شده سینماست که مدتی است سریال تازه‌ای را در شبکه یک سیما جلوی دوربین برده است. این سریال که «قهر و آشتی» نام دارد از مضمونی اجتماعی، خانوادگی برخوردار است. ژکان در «قهر و آشتی» به موضوعاتی می‌پردازد که به نوعی زمینه اختلافات و مشاجرات خانوادگی را سبب می‌شود و گاهی هم باعث جدایی زوج‌ها از یکدیگر می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۵۰۷

«قهر و آشتی» روایت زندگی ساکنان مجتمع 13واحدی مشتاق است که بعد از گذشت سال‌ها قرار است در دست تعمیر قرار گیرد. بازسازی ساختمان به اشکان جاوید، مهندس ساختمان و الهام شایسته، مدیر شرکت آشیان محول می‌شود. آنها که بتازگی به عقد هم درآمده‌اند، تصمیم دارند بعد از انجام کار تعمیرات، مراسم عروسی خود را برگزار کنند. الهام 20 سال پیش، بعد از بر هم خوردن قرار ازدواجش با اشکان با شخص دیگری ازدواج می‌کند اما همسرش 2 سال بعد از ازدواج بر اثر حادثه رانندگی فوت می‌کند. هم‌اکنون الهام با دختر 19 ساله و مادرش زندگی می‌کند و حالا با بازگشت اشکان قصد ازدواج دوباره با او را دارد، اما واقعیت این است که مشکلات گذشته به این سادگی آنها را رها نمی‌کند.

در این سریال جمعی از شناخته شده‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون جلوی دوربین ژکان رفته‌اند؛ مهشید افشارزاده ایفاگر نقش الهام شایسته است و کاوه کاویان هم نقش اشکان جاوید را بازی می‌کند. داریوش ارجمند بازیگر سریال پرمخاطب ستایش هم در این سریال در هیات آقارسول دیده خواهد شد. علاوه بر این بازیگران دیگری چون سعید پیردوست، ژیلا سهرابی، شهین تسلیمی، اسماعیل پوررضا، شیوا خنیاگر، قربان نجفی، رضا بهبودی، حسن خلیلی‌فر، محمد ساربان و پرویز سیرتی در نقش‌های دیگر این مجموعه تلویزیونی هنرنمایی می‌کنند.

به گفته سیدجعفر صمدی، مدیر تولید «قهر و آشتی» تصویربرداری این سریال از فروردین امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا بهمن به طول انجامد. تاکنون بیش‌از 50 درصد کار تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌های مختلفی در تهران انجام شده و نزدیک به 50 درصد کار تدوین هم توسط سهراب میرسپاسی به پایان رسیده است.

صمدی در گفت‌وگو با «جام‌جم »تصریح کرد اگرچه این اثر به صورت اپیزودیک تهیه می‌شود؛ ولی یک خط داستانی واحد، همه قسمت‌های این اثر را به هم ربط داده است.

در حال حاضر گروه سازنده سریال، تصویربرداری اپیزود خانواده عزت واشقانی را به پایان رسانده‌اند و برداشت سکانس‌های حیاط و پارکینگ مجتمع مسکونی مشتاق بزودی آغاز می‌شود.

کار نگارش فیلمنامه قهر و آشتی در 70 قسمت 30دقیقه‌ای به سرپرستی سعید خواجه افضلی انجام شده است. در ساخت این سریال، محمد افسری (مدیر تصویربرداری)،‌ محمود خرسند و احمد صالحی (مدیر صدابرداری)‌، محمد سالاروند (آهنگساز)‌، نازنین هنرخواه (منشی صحنه)‌، هادی لطفی (طراح گریم)‌، کیوان ذوالفقاری (طراح صحنه و لباس)‌ و سعید بیات (برنامه‌ریز)‌ همکاری می‌کنند.

علی ژکان فیلم‌های مختلفی را کارگردانی کرده است که بزرگ‌ترین وجه تمامی آنها اجتماعی بودن این آثار است. دختری کنار مرداب، چهره به چهره، سایه به سایه و عیسی می‌آید از جمله فیلم‌هایی است که این کارگردان جلوی دوربین برده است؛ اما «مادیان» شناخته‌شده‌ترین فیلم این فیلمساز است که آن را در دهه 60 با حضور بازیگرانی چون حسین محجوب و سوسن تسلیمی کارگردانی کرد. «مادیان»‌ با گذشت چند دهه از ساخت این اثر، همچنان از به‌یادماندنی‌ترین آثار اجتماعی ساخته شده در دهه 60 محسوب می‌شود. «قهر و آشتی»‌ اولین سریالی است که علی ژکان برای تلویزیون کارگردانی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها