حداکثر 6ماه دیگر فعال می‌شود

موافقت آیکان باثبت دامنه دات ایران

سازمان نظارت بر نام ها و ارقام اینترنتی (آیکان) موافقت خود را نسبت به ثبت دامنه ملی «دات ایران» اعلام کرد که بر اساس آن فعالیت دامنه اینترنتی «دات ایران» که تمامی ورژن ها و سیستم های روز دنیا را پشتیبانی می کند حداکثر تا 6 ماه آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۰۳۴۲

به گزارش مهر ، سرانجام با برگزاری جلسات متعدد سازمان جهانی نظارت بر نام ها و ارقام اینترنتی (آیکان) روز 23 مهر ماه درخواست ایران برای ثبت دامنه فارسی «ایران» را پذیرفت تا از این پس آدرس های اینترنتی را بتوان با حروف فارسی و از راست به چپ نوشت.

مرکز ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی اعلام کرد: در 23 مهر ماه 1389 برابر با 15 اکتبر 2010 مؤسسه آیکان پذیرش دامنه «دات ایران» را به عنوان یک دامنه مرتبه اول اعلام کرد و فعالیت «دات ایران» به عنوان یک دامنه مرتبه اول حداکثر تا 6 ماه آینده آغاز خواهد شد.
 
تاریخ ثبت رسمی دامنه ‌های «دات ایران» و سیاست‌های مربوط به آن متعاقباً اعلام خواهد شد. تا آن زمان ثبت دامنه‌های جدید تحت «دات ایران» به شکل کنونی متوقف می‌شود اما حقوق کسانی که در حال حاضر دارنده دامنه ثبت شده تحت «دات ایران» هستند محفوظ می‌ماند.
 
استفاده از دامنه فارسی «دات ایران» که به عنوان دامنه های بین المللی اینترنت در آیکان به ثبت رسیده است این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا دامنه های مورد نظر اینترنتی خود را به فارسی به ثبت برسانند.
 
در این صورت آدرسهای اینترنتی دات ایران از راست به چپ نوشته می شود و از چپ به راست به نمایش در می آید. تاکنون این آدرس ها به صورت «دات ایران»  نوشته می شد که با موافقت آیکان با این دامنه پسوند دات IR حذف شده و دات ایران معادل پسوند لاتین دات IR می شود.
 
دامنه بین المللی دات ایران تمامی ورژن ها و سیستم های روز دنیا را پشتیبانی می کند و متقاضیان برای استفاده از آن با مشکل مواجه نخواهند شد.
 
تاکنون بیش از پنج هزار دامنه اینترنتی با پسوند ایران در مرکز ثبت دامنه های اینترنتی کشور به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها