وزنه برداری قهرمانی جهان

حمله سلیمی به رکورد رضازاده

رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در شرایطی امروز در آنتالیای ترکیه به پایان می‌رسد که همه نگاه‌ها به دسته سنگین وزن دوخته شده است؛ جایی که بهداد سلیمی، ملی‌پوش جوان ایران با رکوردهای چشمگیری که کسب کرده سودای قهرمانی جهان و تکرار افتخارات حسین رضازاده را در سر دارد.
کد خبر: ۳۵۵۵۸۳

بهداد سلیمی ، جوان 21 ساله مازندرانی که سال 87 در جریان رقابت‌های المپیاد ایرانیان با بلند کردن وزنه 188 کیلویی در حرکت یکضرب رکورد حسین رضازاده را در رده سنی جوانان پس از 10 سال ترقی بخشید و ظهور یک پدیده جوان را در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران نوید داد، سال گذشته نیز در رقابت‌های جهانی جوانان قهرمان شد تا همچنان روی نوار رشد و ترقی پیش برود.

سلیمی در یک سال اخیر پیشرفت خیره کننده‌ای داشته است؛ به طوری که حالا در رقابت‌های جهانی ترکیه با رکورد اولیه 450 کیلوگرم به همراه اوگنی چیگیف، نایب قهرمان جهان و المپیک از روسیه، بالاتر از تمام وزنه‌برداران گروه A دسته فوق سنگین قرار دارد.

او با اشاره به تمرینات خوبی که طی چند روز گذشته در آنتالیای ترکیه انجام داده است ، به «جام‌جم» گفت: «خوشبختانه همه چیز عالی است و من، هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ آمادگی جسمانی در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارم. در آخرین تمرینی که اتفاقا در حضور حریفانم برگزار شد، وزنه‌های 208 کیلو در یکضرب و 245 کیلو در دوضرب را بالای سر بردم و امیدوارم در روز مسابقه بتوانم وزنه‌های سنگین تری را بزنم. به همین خاطر بی صبرانه منتظر رفتن روی تخته هستم».

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا به شکستن رکورد دسته فوق سنگین جهان که در اختیار حسین رضازاده است، فکر می‌کند، گفت: مطمئن باشید نیم نگاهی هم به رکوردشکنی دارم، اما این به شرایط مسابقه، نظر کادر فنی و رقابت با حریفان بستگی دارد.

البته با توجه به این‌که مسابقات جهانی آنتالیا، اولین حضور من در مسابقات جهانی بزرگسالان است، اول به کسب مدال طلا فکر می‌کنم و بعد اگر شرایطش پیش آمد، به رکوردهای جهانی حمله خواهم کرد.

با این حال کوروش باقری، سرمربی تیم ملی در گفتگو با «جام‌جم» تصریح کرد: با توجه به شرایط رقابت‌ها و میزان آمادگی بهداد سلیمی به احتمال فراوان نخستین وزنه‌ای که کادر فنی برای او انتخاب خواهد کرد، وزنه 202 کیلویی خواهد بود.رقابت‌های دسته فوق سنگین مسابقات جهانی آنتالیا، ساعت 16/30 امروز آغاز می‌شود و غیر از سلیمی، سجاد انوشیروانی نیز در این گروه با حریفان رقابت خواهد کرد و او نیز با رکوردهای ورودی، به احتمال فراوان نتیجه مناسبی به دست خواهد آورد.

البته در این روز محمدرضا براری و محسن بیرانوند، دو وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم کشورمان که براساس رکوردهایشان باید در گروه B رقابت کنند، ساعت 8/30 صبح امروز روی تخته می‌روند.

رقیبان بهداد سلیمی:

1ـ اوگنی چیگیف از روسیه: نایب قهرمان المپیک پکن، قهرمان جهان در سال‌های 2005 و 2007 و دارنده 3 مدال طلای رقابت‌های قهرمانی اروپا در 2001 ،2003 و 2010

2ـ ویکتور شرباتیس از لتونی: دارنده نقره المپیک آتن، برنز المپیک پکن، طلای جهانی 2007 و 3 برنز جهان در سال‌های 97، 98 و 2003 و همچنین 5 طلای اروپا

3ـ ماتیاس اشنایدر از آلمان: قهرمان المپیک 2008 پکن

4ـ یانگ کان آن از کره جنوبی: قهرمان سال 2009 جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها