یکی از متهمان مادرش را کتک زد

ده‌ها فقره زورگیری در پرونده تبهکاران

اعضای یک باند که پس از استفاده از مواد مخدر روان‌گردان با حمله به مردم، اموالشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۴۵۴۱۱

به گزارش «جام‌جم»، از چندی پیش شکایت‌های فراوانی در مراجع قضایی و انتظامی مطرح بود که مشخص می‌کرد چند سارق با سد کردن راه مردم و ضرب و جرح آنها، اموالشان را سرقت می‌کنند.

در حالی که تحقیق در این زمینه برای دستگیری سارقان ادامه داشت، ماموران گشت کلانتری 151 یافت‌آباد در جنوب غرب تهران چندی پیش هنگام گشتزنی به راننده یک دستگاه موتورسیکلت مظنون شدند. با توجه به رفتارهای غیرعادی این فرد، که نشان می‌داد از مواد مخدر روان‌گردان استفاده کرده است، وی دستگیر شد و در بازرسی بدنی از این فرد، یک قبضه دشنه کشف و متهم برای ادامه تحقیقات به کلانتری انتقال یافت.

در بررسی اولیه معلوم شد متهم یک شرور سابقه‌دار به نام اکبر است که در منطقه یافت‌آباد پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی دستور تحقیق از متهم را در پایگاه پنجم پلیس آگاهی صادر کرد.

اعتراف به ده‌ها فقره سرقت

با آغاز تحقیق از متهم، وی با اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری و کیف‌قاپی در منطقه یافت‌آباد، دیگر همدستان خود به نام‌های آرش، حسین و حسن را معرفی کرد.

در پی اعترافات متهم، دستور دستگیری همدستان وی صادر شد و با شناسایی مخفیگاه آرش و حسن ـ متهمان تحت تعقیب ـ آنها در یک گاراژ مخروبه هنگام استفاده از مواد مخدر کراک دستگیر شدند.متهمان پس از دستگیری و اعتراف به جرایم مختلف، حسین را به عنوان سرکرده باند معرفی کردند که این متهم نیز چند ساعت بعد دستگیر شد.

شکایت مادر علیه فرزند

با دستگیری حسین، در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری اموال مسروقه از جمله تعداد زیادی کیف مردانه و زنانه، کارت پایان خدمت، کارت ملی، شناسنامه، پروانه کسب و ... کشف و ضبط شد.

علاوه بر اعتراف سرکرده باند به ده‌ها فقره سرقت، در بررسی سوابق آنها مشخص شد اعضای باند بیش از 10 فقره سابقه کیفری دارند که پس از استفاده از مواد مخدر صنعتی با تهدید چاقو موتورسیکلت سرقت کرده و به صورت گسترده با استفاده از وسیله نقلیه مسروقه با حمله به مردم، اموالشان را به سرقت می‌بردند. گزارش حاکی است در زمان رسیدگی به پرونده اتهامی متهمان، خانم میانسالی با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی خود را مادر یکی از متهمان معرفی کرد و گفت: علیه فرزند سارقم شکایت دارم.

این زن در اظهارات خود به افسر پرونده گفت: پسرم از چند سال پیش پول مواد مخدر خود را به زور از من می‌گرفت.یک بار وقتی در مقابل خواسته او مقاومت کردم، مرا بشدت کتک زد، طوری که پرده گوشم پاره شد.سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به فعالیت گسترده اعضای این باند در حمله به مردم و سرقت اموال، مالباختگانی که در یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر (عج)، جاده مخصوص و میدان آزادی اموال آنها سرقت شده است، می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها